Az új Audi A8 L 60 TFSI e quattro majdnem 50 km-t elmegy tisztán elektromosan

In bemutató
plug-in hibrid Audi A8

Mondhatjuk, hogy íme, egy újabb adó kerülő, de 50 km már elég a napi munkábajáráshoz, főleg ha még a munkahelyen is tudunk tölteni. A csendes suhanás után, ha autópályán odalépünk, 449 lóerő és 700 Nm présel az ülésbe.

Az AUDI plug-in hibridje a luxus szegmensben a környezettudatosságát kívánja erősíteni, illetve az EU szabályzásnak való megfelelés is lehet egy hajtómotor. Mindenesetre az, hogy az 5,3 méteres luxus bálna tud nulla emisszióval 46 km-t (WLTP ciklus szerint) suhanni, mindenképpen dicséretes.

Azért a sajtó anyagból itt egy mondat: „Számos országban a tulajdonosok adókedvezményekhez vagy közúti előnyökhöz juthatnak, mint például az ingyenese parkolás vagy a buszsávban való közlekedés.” Szóval azért ez is még mindig egy selling point…

A 3.0 literes V6 TFSI 340 lóerőt és 500 Nm-t ad le és a gyári fogyasztás 2,5-2,7 liter 100 km-re teljesen feltöltött akkuval. Az elektromotor maximálisan 100 kW-t és 350 Nm-t tud leadni. Érdekesség, hogy az elektromotor egy kuplungon keresztül szintén a 8 sebességes tiptronic váltóba van bekötve és így szintén a qauttro hajtáson keresztül éri el a kerekeket, nem pedig mondjuk elöl hajt a benzin motor, hátul pedig a villanymotor. Itt látszik a belsőégésű motoros platform előnye, hátránya.

Az akku a csomagtartó alatt van elhelyezve, 104 cellából áll 8 modulba rendezve és 14,1 kWh a kapacitása.

A long Audi 4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és a végsebessége 250 km/h-nál van korlátozva.

Mikor elindulunk, az autó EV módban indul, ami leginkább a villanymotort próbálja használni. A belsőégésű motor csak a gázpedál komolyabb lenyomásakor indul be. Hogy pontosan mikor, az függ attól is, mennyi energia van még az akkuban.

A hybrid módban az „auto” verzió beindul, amikor a navigációt használjuk. A lényege, hogy az elektromos áramot főleg a városra, azon belül is a dugókra tartalékolja. A „hold” verzió tartalékolja az áramot.  

Az A8-as képes a navigáció adatait használva akár szabadonfutóra kapcsolni és közben rekuperálni. Azt írják, hogy akár 25 kW-t is képes visszatermelni az akksiba (vajon hány km alatt?).

A mindennapi használatban a fékezések 90 %-t is az elektromotor visszatermelésére fordítja az autó, a hidraulikus fékek alig szükségesek. De emellett figyeltek, hogy mindebből a fékpedálon ne érződjön semmi.

Mindenki meneküljön!

Az A8 már fel van szerelve egy elektromos hanggenerátorral, ha elektromos hajtással hajt, se üssön el senkit.

Az autó már rendelhető, Németországban 109.000 eurós induló áron, és ebben a negyedévben (Q4) várható a forgalmazás megkezdése is.

You may also read!

Komoly összeggel mentené a német állam az autóipart

Közpénzből finanszírozott autóvásárlási kedvezmények bevezetését tervezi a német kormány a koronavírus-világjárványt megszenvedő autóipar támogatására, a Der Spiegel című hírmagazin

Read More...
Csomós Mixiék rally

Szabó Krisztián: Edzünk északon, versenyzünk délen – rally

Lazultak a korlátozások, ennek örömére Csomós Mixi és Nagy Attila pedig előkapta a Skoda Fabia R5-ösét. A május leginkább a

Read More...
2020-as Hyundai Ioniq Hybrid

A 2020-as Hyundai Ioniq Hybrid vs. Toyota Prius

A Hyundai Ioniq frissített külsővel, új belső terekkel és komolyabb biztonsági funkciókkal rendelkezik, így már a Prius vásárlók is

Read More...