Nem túl szép a BMW 2-es Gran Coupe

In bemutató
BMW 2-es Gran Coupe

Régen a kupé a sportos kétajtós autót jelentette általában keret nélküli ablakkal. A felsőbb kategóriákban már évek óta aratnak a 4 ajtós kupék. (Fából vaskarikák.) És most a BMW a kompakt kategóriába is lemerészkedik a 2-es Gran Coupe-val, ami biztos sikerre van ítélve.

A Lipcsében készülő 2-es Gran Coupe a novemberi Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon ünnepli a bemutatóját. Az értékesítés 2020 márciusában kezdődik. Németországban a

  • BMW 218i Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,0 – 5,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 114 – 131 gramm / km)* alapára 31 950 euró,

  • a BMW 220d Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 – 4,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 110 – 119 gramm / km)* alapára 39 900 euró,

  • a modellpaletta csúcsán álló BMW M235i xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,7 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 153 – 162 gramm / km)* alapára pedig 51 900 euró lesz.

A keret nélküli ablakaival és egyéb külső jellemzőivel a 2-es Gran Coupe a 4-es, 6-os, és 8-as nagy tesókra hajaz. És szerintem ez nem jó. Nekem az egész autó túlzsúfolt. Olyan, mint amikor 2 egységnyi felületre egy egységnyi díszítőelemet akarunk rázsúfolni.

Az M235i orra egyenesen bazári. Azért azt gondolom, hogy élőben jobban kiadja,mint képeken, de így nem tetszik.

És ami egy kupéhoz végképp nem illik: a 2-es Gran Coupe az 1-es elsőkerekes padlólemezével osztozik, vagyis már ez sem hátul kapar…jaj. Szerencsére a BMW M235i xDrive Gran Coupé alapból a BMW xDrive intelligens összkerékhajtásával jön ki.

Az autó 4526 mm hosszú, 1800 mm széles, és 1420 mm magas. A tengelytávja pedig 2570 mm. A csomagtartó 430 literes.

A fényszórók alapból LED-esek, opcionálisan pedig adaptívak is.

BMW 2-es Gran Coupe

Remélem, nem kerülök veszélybe, de szemből szegény 2-es Gran Coupe kifejezetten csúnya. Minden BMW-s stílusjegy ott van, csak az arányok. Valahogy nem áll össze. Olyan, mint egy mérges tapsifüles a hatalmas visszapillantókkal, emelkedő motorháztetővel. De vinni fogják, az biztos.

BMW 2-es Gran Coupe

Oldalról már kicsit jobb a helyzet, de itt is baj, hogy viszonylag rövid és magas az autó ehhez a formához. Az alufelnik 16”-tól 19”-ig választhatók.

BMW 2-es Gran Coupe

Legalább hátulról fellélegezhetünk. Innen tényleg jól néz ki. Biztos a tervezők azt gondolták, hogy ezt csak megrögzött BMW-sek fogják venni, akik úgyis szeretni fogják. A többiek meg amúgy is csak hátulról látják.

 

BMW 2-es Gran Coupe

Belül 6 féle háttér világítás és hosszabb utakra tervezett praktikum várja a beülőket. Nagyon klassz, hogy a kokpit itt is a vezető felé van fordítva. Opcionálisan rendelhető a BMW 7.0-ás központi rendszere, gesztusvezérlés és head-up display is.

Az útfelülethez alkalmazkodó kipörgésgátló az i3s-ből jön, hiszen itt is elég komoly erőt kell az első kerekekre átvinni viszonylag kulturáltan.

Az ARB technológia működését az első BMW 2-es Gran Coupé-hoz ugyancsak alapfelszereltségként kínált BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag is segíti, amely kanyarodás közben az ívbelső kerekek intelligens fékezésével fokozza a modell agilis vezethetőségét. Az eredmény szinte hajtási befolyásoktól mentes kormányozhatóság. Az ARB technológia és a BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag a BMW M235i xDrive Gran Coupé fedélzetén is megtalálható, amelynek alapfelszereltségébe ráadásul nem csupán a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás, de a vadonatúj fejlesztésű, teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálmű is beletartozik. Utóbbi az első féltengelyek összezárásával ígér minden korábbinál sportosabb vezetési élményt. A differenciálművet a mérnökök a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be, amely a Launch Control elnevezésű rajtprogram aktiválása esetén már az első és a második sebességi fokozatban is a kerekekre zúdítja a motorból érkező 450 Nm csúcs forgatónyomaték legjavát. A BMW M sport kormánymű minden korábbinál élénkebb reakciója érezhetően sportosabb agilitást eredményez. A BMW M sport fékrendszer eközben minden vezetési szituációban kimagasló kopásállóságról és bőséges fékerő-tartalékról tesz tanúbizonyságot. A BMW M sport kormánymű és a BMW M sport fékrendszer az opcionális extrafelszereltség részeként a BMW 2-es Gran Coupé többi motorváltozatához is elérhető.

BMW 2-es Gran Coupe

A BMW 2-es Gran Coupé belépő szintű erőforrása a BMW 218i Gran Coupé motorterében dolgozó háromhengeres benzinmotor, amely 103 kW / 140 lóerő maximális teljesítményre képes. A BMW 220d Gran Coupé meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres dízelmotor gondoskodik, amelynek maximális teljesítménye 140 kW / 190 lóerő, a BMW M235i xDrive Gran Coupé motorterébe pedig a BMW Group legerősebb négyhengeres motorját építették be a mérnökök – 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménnyel. A csúcsmodell 4,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre (a BMW M Performance csomaggal 4,8 másodperc alatt), végsebességét pedig az elektronika 250 km/óránál szabályozza. A BMW 218i Gran Coupé és a BMW M235i xDrive Gran Coupé benzinüzemű részecskeszűrővel, a BMW 220d Gran Coupé pedig dízel részecskeszűrővel és nitrogén-oxid-megkötő katalizátorral szerelt SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) dolgozik. Mindhárom erőforrás maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány környezetvédelmi előírásait. A BMW 228i xDrive Gran Coupé – amelynek 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotorja 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményre képes – kizárólag az Egyesült Államokban válik elérhetővé.

A BMW 218i Gran Coupé esetében az alapfelszereltség részeként egy hatfokozatú manuális váltó továbbítja a háromhengeres motor erejét az első kerekek felé. Az opcionális extrafelszereltség részeként a modellhez a hétfokozatú Steptronic duplakuplungos automataváltó is megrendelhető. A BMW 220d Gran Coupé nyolcfokozatú Steptronic automataváltója és a BMW M235i xDrive Gran Coupé nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltója még kényelmesebb és még simább váltásokat garantál, az intelligens járműkapcsolat pedig azt is lehetővé teszi, hogy az automataváltók az adott vezetési szituáció és az autó előtt álló útszakasz sajátosságai szerint hangolják át váltási karakterisztikájukat.

A BMW Digital Key digitális kulcs lehetővé teszi a, hogy okostelefonunkkal működtessük BMW modellünk központi zárját: a készüléket elegendő közel tartani az ajtónyitó kilincshez, és a technológia máris aktiválódik – akkor is, ha az okostelefon akkumulátora teljesen lemerült. A volán mögé ülve az erőforrás is azon nyomban indíthatóvá válik, amint a sofőr elhelyezi a készüléket a számára kialakított rekeszben vagy a vezeték nélküli okostelefon-töltést garantáló tálcán. A BMW Digital Key digitális kulcs akár öt felhasználóval is megosztható. A technológia alkalmazásához minimum Android 8.0 operációs rendszert futtató Samsung Galaxy készülék szükséges.

You may also read!

új KIA EV modellek

A Kia élre törő stratégiája és új elektromos modelljei

A Kia szeretné vezetni, irányítani a villanyautós piacot. Ehhez egyik platformja az EV Day, amit a spanyolországi Tarragona városában

Read More...
kinai autok hahu

Nálunk is népszerűek a kínai autómárkák – itt a 2024-es rangsor

A Használtautó.hu adatai alapján összességében az itthon is kapható kínai autómárkák közül az MG a magyarok kedvence. Ám a

Read More...

Újabb passzív védelmi eszközzel növelhetik az utasok biztonságát az autókban, jön a láblégzsák

A ZF Lifetec bemutatta az "Active Heel Airbag" rendszert, amely védelmet nyújt a súlyos lábsérülések ellen Napjainkban minden újonnan forgalomba

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights