Viszik az elektromos Peugeot 208-at, mint a cukrot

In elektromos autók
elektromos Peugeot 208

Hatalmas lendülettel nyit az európai piacokon a Peugeot e-208, a márka első tisztán elektromos személyautója. Nem egzotikus volta vonzza az ügyfeleket, hanem használatának nagyon versenyképes költségei.

Az év első hat hónapjában elképesztő mértékben, 92 százalékkal emelkedtek a tisztán elektromos személygépkocsik globális eladásai. Ez mintegy 780 000 jármű; ezzel az akkumulátoros autók piaci részesedése immár megközelíti a 2 százalékot. A legjobbkor lép tehát piacra a Peugeot újdonsága, a 136 lóerős villanymotorral hajtott e-208, a típus iránti kereslet pedig minden várakozást felülmúl.

elektromos Peugeot 208

A Peugeot eredetileg úgy számolt, hogy minden tizedik 208-ast fogják villanymotorral megvenni. Ezzel szemben az európai előrendelések negyede szól az e-208 típusra, árulta el Jean-Philippe Imparato, a márka vezérigazgató alelnöke az Automotive News Europe szaklap újságírójának. Korai volna még természetesen megmondani, hogy ez az arány tartósan ilyen magasan marad-e, vagy a modern technológia iránt különösen fogékony ügyfelek igyekeztek minél gyorsabban magukénak tudni az európai piac legfrissebb villanyautóját, az viszont biztos, hogy a Peugeot elméletileg készen áll arra, hogy szükség esetén akár megkétszerezze a gyártási darabszámokat.

„Az új 208-asból évente mintegy 300 000 darabot készülünk gyártani, ennek akár 20 százaléka lehet tisztán elektromos modell.” – mondta Imparato, hozzátéve, hogy már az eredetileg tervezett modellmix is jövedelmezővé teszi az e-208 modellt, így a darabszámok növelésére csak akkor van szükség, ha azt a piac megköveteli.

 

Habár az elektromos autók eladásaiban kétségtelenül fontos szerepet játszik az újdonság varázsa, a Peugeot e-208 pedig érzelmeiken keresztül is képes megszólítani az ügyfeleket, a modell mellett szóló, legfontosabb érv mégis a költséghatékonyság. Az e-208 teljes tulajdonlási költsége ugyanis összevethető a hasonló teljesítményű, 130 lóerős, 1,2 literes benzinmotorral és nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt, hagyományos 208-aséval. Az európai piacokon jellemzően hasonló finanszírozási feltételekkel szerezhető be mindkét variáns: az ügyfelek 3500 eurós önrész mellett nem egészen 400 eurós havi befizetéssel juthatnak hozzá elektromos Peugeot-jukhoz.

A Peugeot e-208 teljes tulajdonlási költségét azonban jóval kedvezőbbé teszi az autó kiváló értéktartása: a kalkulációk szerint várhatóan 2000 euróval fog többet érni a használtpiacon a modell, mint egy vele összevethető benzinmotoros változat.

elektromos Peugeot 208

A Peugeot e-208 ugyanúgy a márka új generációs padlólemezére épül, mint a modell benzines és dízelmotoros változatai. A korábbi szerkezetnél 30 kilogrammal könnyebb, kedvezőbb aerodinamikai jellemzőkkel bíró, csekélyebb oldaldőlési hajlamú platform a zaj- és hőkomfort, a rezgések, valamint az aktív biztonság (vezetőtámogatás) terén is kiemelkedő teljesítményt tesz lehetővé.

 

Az e-208 136 lóerős, 250 Nm forgatónyomatékú villanymotorját egy 50 kWh kapacitású akkumulátor táplálja. A 8 éves / 160 000 kilométeres garanciával kínált akkucsomag egy feltöltésével akár 340 kilométert tehetünk meg, az életszerűbb WLTP szabvány szerint mérve. A töltési idő a maximális 100 kW-os teljesítményt használva rendkívül kedvező: a technológiai szempontból optimális 80%-os töltöttség mindössze 30 perc alatt elérhető.

elektromos Peugeot 208

A belső égésű motorral szerelt verzióval azonos utastéri helykínálatot és csomagtér-kapacitást kínáló e-208 normál és sportos üzemmódot (utóbbiban 8,1 másodperces gyorsulással) kínál, a regeneratív fékrendszer teljesítménye pedig két fokozatban állítható, így az autó üzemideje nagy részében akár a fékpedál érintése nélkül, egypedálos üzemben is vezethető.

You may also read!

Harley Davidson Low Rider S

Harley Davidson Low Rider S teszt – férfias játékszer

A hétvégén egy Harley Davidsont tesztelhettem. A Low Rider S egy nagyon őszinte motor.  Finomnak semmiképpen nem mondanám. De

Read More...
Hofele Mercedes GLS

A Hofele fényűző magasságba emeli a Mercedes GLS-t – Hofele Mercedes GLS

A Hofele német tuningcég nemrég mutatta be, hogy alakítja tökéletessé a Mercedes-Benz GLS-t, amelyet Ultimate HGLS-nek neveznek. Megjelenésében keveredik a

Read More...
Lancia Ypsilon mild hibrid

Emlékszel még a Lancia-ra? Még nem tűnt el, jön a Lancia Ypsilon mild hybrid speciális kiadása

Idén az év elején a Lancia egy utolsó lendületet vett, hogy életben tartsa még néhány évig a márkát az

Read More...