Az EU rendeletet fogadott el a gépjárművek fokozott biztonságáról – biztonság vagy kontroll

In Téma
biztonság vagy kontroll

Az Európai Unió rendeletet fogadott el a gépjárművek fokozott biztonságáról, továbbá az utasok és a veszélyeztetett úthasználók, például gyalogosok és kerékpárosok védelméről, azzal a céllal, hogy jelentős mértékben csökkentse a halálos kimenetelű közúti balesetek számát – közölte az Európai Unió Tanácsa pénteken.

Az új szabályok értelmében minden gépjárművet – köztük a tehergépjárműveket, a buszokat, a kisteherautókat és a városi terepjárókat is – számos biztonsági felszerelésekkel kell ellátni.
    Ezek között szerepelnek intelligens sebességszabályozó rendszerek, indításgátló alkoholszonda (alcolock készülék) beszerelésének előkészítése, a járművezető fáradékonyságának és figyelmének nyomon követésére szolgáló figyelmeztető rendszerek, a járművezető figyelmetlenségét érzékelő fejlett figyelmeztető rendszerek, vészfékjelzések és tolatóradar, valamint úgynevezett eseményadat-rögzítők és pontos abroncsnyomás-ellenőrzést lehetővé tevő rendszerek.
    A személygépjárművek és a kisteherautók esetében további biztonsági intézkedésekre is szükség lesz. Ilyenek lesznek a fejlett vészfékező rendszerek, veszélyhelyzetben működésbe lépő sávtartó rendszerek, nagyobb frontális védelmi zóna, amely a veszélyeztetett úthasználókkal – például gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal – való ütközés során képes mérsékelni a sérüléseket.

biztonság vagy kontroll
    Az általános előírások és a jelenlegi rendszerek – például a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek és a fejlett vészfékező rendszerek – mellett a tehergépjárműveket és a buszokat olyan módon kell tervezni és gyártani, hogy jelentős mértékben csökkenjenek a jármű körüli holtterek. Olyan fejlett rendszerekkel is fel kell szerelni azokat, amelyek képesek felismerni a jármű közvetlen közelében lévő gyalogosokat és kerékpárosokat.
    A rendelet egyedi szabályokat vezethet be a hidrogénüzemű járművek és az automatizált járművek számára is. A rendelet általában véve előírja az Európai Bizottság számára, hogy a bekövetkező technikai fejlődés figyelembevétele érdekében aktualizálja az új előírásokat.
    A rendelkezés egyes elemei esetében az alkalmazást egy később kijelölt időpontban kell megkezdeni, hogy a gépjárműgyártók az új előírásokhoz igazíthassák gyártási folyamataikat – tették hozzá.

A hírt olvasva számomra olyan régebbi sci-fi-k derengtek fel, ahol az autóvezetők már nem voltak autóvezetők, a gép mindent elvégzett helyettük. És itt nem csak az aggályos, hogy elveszhet a vezetés élvezete vagy kiszorulhat kizárólag a versenypályákra, hanem az is, hogy akár egy központból nyugodtan elrendelhetik, hová hajtson az autónk. Ez sajnos már nincs túl messze, de én nagyon nem várom.

 

Forrás: MTI

You may also read!

FRT Rallye

Húsz éve a pályákon – FRT Rallye beharangozó

Balesete után a hétvégi FRT Rallye-n először ül Mitsubishibe a V-V Rally Racing párosa, a Strider Zoltán - Apkó

Read More...
BMW M8 Gran Coupé

Elindult a 625 lóerős a BMW M8 Gran Coupé sorozatgyártása

A négyajtós luxuskupé nagyteljesítményű hajtáslánc-változatának tömegtermelésével teljessé válik az új BMW 8-as sorozat modellpalettája. November első felében elkészültek a

Read More...
Felkészült a télre?

Felkészült a télre? Jövő héten rendőrök ellenőrzik

A téli átállással kapcsolatos fokozott ellenőrzést végeznek az autópályákon és a főutakon november 19. és 21. között a hatósági szakemberek

Read More...

Leave a reply: