Az EU rendeletet fogadott el a gépjárművek fokozott biztonságáról – biztonság vagy kontroll

In Téma
biztonság vagy kontroll

Az Európai Unió rendeletet fogadott el a gépjárművek fokozott biztonságáról, továbbá az utasok és a veszélyeztetett úthasználók, például gyalogosok és kerékpárosok védelméről, azzal a céllal, hogy jelentős mértékben csökkentse a halálos kimenetelű közúti balesetek számát – közölte az Európai Unió Tanácsa pénteken.

Az új szabályok értelmében minden gépjárművet – köztük a tehergépjárműveket, a buszokat, a kisteherautókat és a városi terepjárókat is – számos biztonsági felszerelésekkel kell ellátni.
    Ezek között szerepelnek intelligens sebességszabályozó rendszerek, indításgátló alkoholszonda (alcolock készülék) beszerelésének előkészítése, a járművezető fáradékonyságának és figyelmének nyomon követésére szolgáló figyelmeztető rendszerek, a járművezető figyelmetlenségét érzékelő fejlett figyelmeztető rendszerek, vészfékjelzések és tolatóradar, valamint úgynevezett eseményadat-rögzítők és pontos abroncsnyomás-ellenőrzést lehetővé tevő rendszerek.
    A személygépjárművek és a kisteherautók esetében további biztonsági intézkedésekre is szükség lesz. Ilyenek lesznek a fejlett vészfékező rendszerek, veszélyhelyzetben működésbe lépő sávtartó rendszerek, nagyobb frontális védelmi zóna, amely a veszélyeztetett úthasználókkal – például gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal – való ütközés során képes mérsékelni a sérüléseket.

biztonság vagy kontroll
    Az általános előírások és a jelenlegi rendszerek – például a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek és a fejlett vészfékező rendszerek – mellett a tehergépjárműveket és a buszokat olyan módon kell tervezni és gyártani, hogy jelentős mértékben csökkenjenek a jármű körüli holtterek. Olyan fejlett rendszerekkel is fel kell szerelni azokat, amelyek képesek felismerni a jármű közvetlen közelében lévő gyalogosokat és kerékpárosokat.
    A rendelet egyedi szabályokat vezethet be a hidrogénüzemű járművek és az automatizált járművek számára is. A rendelet általában véve előírja az Európai Bizottság számára, hogy a bekövetkező technikai fejlődés figyelembevétele érdekében aktualizálja az új előírásokat.
    A rendelkezés egyes elemei esetében az alkalmazást egy később kijelölt időpontban kell megkezdeni, hogy a gépjárműgyártók az új előírásokhoz igazíthassák gyártási folyamataikat – tették hozzá.

A hírt olvasva számomra olyan régebbi sci-fi-k derengtek fel, ahol az autóvezetők már nem voltak autóvezetők, a gép mindent elvégzett helyettük. És itt nem csak az aggályos, hogy elveszhet a vezetés élvezete vagy kiszorulhat kizárólag a versenypályákra, hanem az is, hogy akár egy központból nyugodtan elrendelhetik, hová hajtson az autónk. Ez sajnos már nincs túl messze, de én nagyon nem várom.

 

Forrás: MTI

You may also read!

F1 - Lebegő csődök

F1 – Lebegő csődök és kivonulások

A világ legnézettebb autós versenysorozata mostanában komoly átalakuláson megy keresztül. Ha ez nem lenne elég, a 2020-as idényben még

Read More...
Tervezz álomautót fagylaltért

Tervezz álomautót, fagylalt lesz a jutalom!

Május utolsó vasárnapján rajzaikkal is fizethetnek a gyerekek. Minden alkotás egy gombóc fagylaltot ér Balatonfüred egyik legjobb cukrászdájában. A gyereknapi

Read More...
új Santa Fe első képe

A Hyundai Motor egy pillantást engedett az új Santa Fe-re

Az új Santa Fe első képe a SUV masszív, mégis szupermodern kialakításáról árulkodik. A koreai gyár először kínálja a modellhez

Read More...