A fontosabb adatok a 2021-ben érkező BMW i4-ről

BMW i4

2021-ben érkezik a tisztán elektromos BMW i4 Gran Coupé, ami alatt a BMW eDrive hajtáslánc ötödik generációja található. Az autó hatótávja nagyjából 600 km lesz. Az autó teljesítménye 390 kW / 530 lóerő és a 0-100 megvan 4 másodperc alatt.

A BMW az i4 -es a BMW Group első olyan prémium középkategóriájú modellje, amely károsanyag-kibocsátás nélkül, tisztán elektromos meghajtással váltja valóra a lélegzetelállító menetdinamika, a lendületesen sportos és fejedelmien elegáns megjelenés, a prémium minőség, valamint a négyajtós Gran Coupé karosszériaváltozatokra jellemző funkcionalitás és tágas helykínálat jövőbe mutató egységét. A vezetés élményének új korszakát.

BMW i4

Az i4 az eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjára épül, amely a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljében, a 2020-ban debütáló BMW iX3 sportterepjáróban ünnepli világpremierjét. Az úttörő SAV modell forradalmi hajtáslánc-technológiája ezt követően 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4 műszaki innovációjaként is bemutatkozik. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjában a legfejlettebb akkumulátorcella-technológia dolgozik, amelynek és az egyetlen feltöltéssel megtehető mintegy 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolságnak köszönhetően a BMW i4 nem csupán a sportos menetteljesítmény, de a hosszú távú fenntarthatóság terén is kiemelkedő.

BMW i4

A BMW Group egy végtelenül széles célközönség számára elérhető, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt teljes modellportfólió kifejlesztésén dolgozik, amelynek égisze alatt az elkövetkező három évben számos hálózatról tölthető újdonságról, így többek között a BMW i4 tisztán elektromos Gran Coupé-ról is lerántja a leplet. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek mezőnyében a BMW már most is a prémium szegmens legváltozatosabb palettájával büszkélkedhet, amelyet 2023-ra huszonöt tagúra bővít fel. A BMW Group kínálatában a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő gépkocsik és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autók hosszú évek óta éppúgy megtalálhatók, mint a leghatékonyabb belsőégésű erőforrások, a bajor prémiumgyártó így a világ minden táján az adott piaci körülményekhez és ügyfelei folyamatosan változó igényeihez igazíthatja portfólióját. A négykerekű modellek egytől egyig a BMW legendás vezetési élményét váltják valóra, a hajtáslánc típusától függetlenül.

BMW i4

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja a menetdinamika, a hatékonyság és a hatótávolság minden korábbinál optimálisabb harmóniájával kecsegtet

A BMW i4 forradalmi hajtáslánc-technológiája nem csupán a rendszerben lévő erőtartalék, de a működési hatékonyság és a zéró emissziójú hatótávolság terén is új mércét állít fel a prémium szegmensben. A fejlesztőmérnökök részletekbe menően újratervezték az elektromos motort, a hajtáslánc vezérlőelektronikáját, a nagyfeszültségű akkumulátort és az energiatároló egység töltési rendszerét, amelyek együttesen a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját hívják életre. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja 2020-ban ünnepli világpremierjét a BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású SAV modellben, majd 2021-ben a müncheni központú vállalatcsoport új technológiai zászlóshajójában, a BMW iNEXT modellben és a BMW i4 tisztán elektromos Gran Coupé-ban is bemutatkozik. A BMW i4 számára kifejlesztett elektromos motor maximális teljesítménye 390 kW / 530 lóerő körül alakul, amely a BMW legkorszerűbb V8-as benzinmotorjainak maximális teljesítményével vetekszik.

BMW i4

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját a legfejlettebb akkumulátorcella-technológiával dolgozó, vadonatúj fejlesztésű nagyfeszültségű akkumulátor látja el energiával. A BMW i4 számára tervezett energiatároló egységet extrém lapos kialakítás és optimalizált energiasűrűség jellemzi. Ez az akkumulátor mintegy 550 kilogrammot nyom a mérlegen és 80 kWh bruttó energiateljesítményre képes, amelynek köszönhetően a BMW i4 egyetlen feltöltéssel hozzávetőlegesen 600 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással.

Hamisítatlan Gran Coupé jellegzetes stílusjegyekkel és kivételes menettulajdonságokkal

A tisztán elektromos meghajtású BMW i4 2021-ben mutatkozik be a nagyközönség előtt, majd ezt követően a világ minden táján elérhetővé válik. A modell a BMW Group központi gyárában, Münchenben lát napvilágot, ahol többek között a BMW 3-as limuzin belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai, a BMW 3-as Touring belsőégésű erőforrással és (2020 nyarától) plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai, a BMW 4-es Coupé és a BMW M4 Coupé is készül. A Gran Coupé modellekre jellemző, sportosan elegáns formanyelv mellett a BMW i4 vérpezsdítő menettulajdonságokkal is büszkélkedhet: a nulla-százas gyorsulást körülbelül 4,0 másodperc alatt abszolválja, végsebessége pedig 200 km/óra fölé emelkedik.

A rugalmasan alakítható járműstruktúra, a lapos, mélyre süllyesztett akkumulátorcsomag és a kompakt méretű hajtáslánc-technológia kivételesen magas fokú formatervezési szabadságot engedélyez, a BMW i4 így a BMW i modellek hamisítatlan stílusjegyét a négyajtós kupék jellegzetes karosszériaarányaival ötvözheti. Az aerodinamikailag optimalizált karosszéria dinamikusan elnyújtott vonalvezetés és precíz felület-kidolgozás mentén ölt testet.

Rugalmas i hajtáslánc felépítés

A BMW Group az elmúlt évtizedekben széleskörű tapasztalatra tett szert a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák terén, amelyre építkezve egy rugalmasan alakítható, moduláris rendszert váltott valóra. Ezek az alkatrészek a legkülönfélébb járműkategóriákban és eltérő méretosztályokban alkalmazhatók, amellyel a bajor prémiumgyártó végtelenül széles célcsoport igényeit képes kielégíteni. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja egyetlen házba sűríti az elektromos motort, a váltót és a hajtáslánc vezérlőelektronikáját, az így felépített egység pedig bármelyik karosszériaváltozatba, különböző teljesítményszintekre hangolva integrálható. A jövőbe mutató technológiai megoldás nem csupán növeli a rendszerben lévő erőtartalékot, de jelentős mértékben csökkenti az autó saját tömegét és egyszerűsíti a tömegtermelési eljárást is. A jövő elektromos motorjainak előállításához már nyersanyagokra sem lesz szükség.

A nagyfeszültségű akkumulátor töltési rendszerének következő generációját egységes szabványok szerint tervezték meg a mérnökök, hogy az a jövő összes járműstruktúrájához illeszkedhessen. A 150 kW maximális töltési sebességre képes rendszer a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt gépkocsikkal és a tisztán elektromos meghajtású autókkal egyaránt kompatibilis, a kivételesen gyors töltési sebességnek köszönhetően pedig a BMW i4 nagyfeszültségű akkumulátora 35 perc alatt hozzávetőlegesen 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető. Mindez azt jelenti, hogy 100 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolsághoz csupán hat perc járműtöltésre van szükség.

A BMW Group 2013 óta gyárt tömegtermelésben típus-specifikus nagyfeszültségű akkumulátorokat, az egymástól függetlenül fejlesztett technológiák moduláris felépítése pedig lehetővé teszi, hogy a házon belül megálmodott rendszerek rugalmasan, bármelyik karosszériaváltozatba beépíthetők legyenek. Az energiatároló egységek összetételét, méretét, elrendezését és működési elvét folyamatosan finomhangolják a tervezők, a BMW i4 lemezei mögött és a közeli jövő újdonságaiban így például olyan akkumulátorok dolgoznak majd, amelyekben minden korábbinál több akkumulátorcella található, miközben kevesebb alkatrészből állnak, kisebbek és sokkal kompatibilisebben beépíthetők, mint eddig bármikor.

Verified by MonsterInsights