fbpx

Valami elkezdődött! FRT.HU Kupa

In sport
FRT.HU Kupa

Gerevich Dominik harmadik helyet ért el Papp Gyuri navigálásával a decemberi FRT.HU Kupán. Mielőtt erről a versenyről kérdezném, faggatom az eddigi autóversenyzői pályafutásáról. 

Megosztanád a portálolvasókkal az eddigi autósportos életedet?

– Ez egy bonyolult kérdés bár a válasz egyszerű: Nincs előzmény, nem versenyeztem korábban sehol, kimaradt a gokart, sőt a szimulátoros korszak is. Tulajdonképpen egyik pillanatról a másikra indult idén októberben az egész.  Korábban apa kezdett foglalkozni velem. Elhagyott erdei utakon, kieső parkolókban kezdődött, megtanultam elindulni, megállni, váltani szóval teljesen az alapok. Apa rengeteget vezet, túl van 3 millió kilométeren. A fél életét az autópályákon töltötte, de volt egy pont ahol úgy gondolta szervez egy kis meglepetést. Itt jött a képbe apa gyerekkori barátja Papp György, aki Európa bajnok Rally navigátor, találkoztunk egy erdészeti rakodón a Bükkben, ahol mentünk pár kört. Azóta valamiért nem akar kiszállni a jobb egyről. Rengeteget tanulok tőle nagyszerű ember és kiváló tanár és főleg van türelme hozzám.

 

Hány éves vagy most Dominik, és mikor indultál és milyen indíttatásból autóversenyen?

– Tizenöt múltam októberben. Az első verseny novemberben, Mezőkövesden a Bázis szlalom volt. Igazából azt gondolom, hogy apukám kimozdított a komfort zónámból és annyira beletalált, hogy el is ragadtak az események. Gyuri volt az, aki felvetette a zártpályás versenyek ötletét, hiszen még nincs jogosítványom, így máshol amúgy se indulhatnék. Kicsit tartottam tőle, hiszen nem láttam még semmilyen pályát korábban, de sokat nyugtattak előtte, hogy ez csak a tapasztalat szerzésről szól. Majd jött a verseny, ami remekül sikerült  és a végén felállhattam a dobogóra is.

Milyen autót vezettél életedben először?

– Egy 1,4-es VW Pólóval kezdődött. Emlékszem majdnem el is ment a kedvem az egésztől, mert rögtön lefulladt párszor.

Idén milyen autókkal versenyeztél, mit tudhatunk róla? 

FRT.HU Kupa

– Egy 1.3-as benzines full széria Ford Fiestával kezdtünk tanulni Gyurival, és ezzel is indultunk Mezőkövesden, majd meglepett édesapám egy Ford Fiesta ST-vel, ami egy osztrák szlalom autó volt korábban. Ez már egy komolyabb autó 2000 cm3 150 lóerő, de ez is messze van még a versenyautóktól. Ennek az átépítése kezdődik meg December végén, kerül bele cső, és tűzoltórendszer a biztonságunk érdekében, kap új futóművet, és ha telik a keretből talán egy versenyváltót is.

FRT.HU Kupa

Utoljára az FRT.HU kupán találkoztunk ahol két autóval is indultál. Miként sikerült a verseny?

– Azért indultunk két autóval, hogy megismerhessem a kiskunlacházi repteret mielőtt a piros szörnyet is a pályára visszük, igazából ez a stratégia része volt. De bevallom, még érzelmi alapon se tudok elszakadni az első kupás autómtól. A verseny nagyszerű volt, sok élménnyel gazdagodtam. Találkoztam Dudás Gergővel, aki az idei ORC Bajnok és abban  a megtiszteltetésben volt részem, hogy beülhettem mellé a Mitsubishi Lancer EVO IX-be ami hatalmas élmény volt. Majd Gergő is beült mellém, ami azért is tanulságos volt számomra, mert hirtelen rám tört a bizonyítási láz aminek meg is lett az eredménye megpördültünk a pályán ez idő veszteségbe és egy első lökhárítómba került. Itt értettem meg, hogy a pályán nincs helye az érzelmeknek, mindig 150%-ot kell hozni. Mindezek ellenére itt is felállhattam a dobogóra. Remek ellenfeleket ismerhettem meg, akikkel élmény lesz jövőre versenyezni.

Beszéljünk kicsit a jövőről. Most, hogy nagyjából körvonalazódik, hogy van keresnivalód az autósportban. 2020-ban milyen bajnokságok és versenyautók várnak rád, mik az  álmaid? 

– Szeretném a jövő évben az FRT összes versenyét végigcsinálni és természetesen kategóriát nyerni, de rengeteget kell tanulnom és fejlődnöm, hogy ez sikerülhessen. Egyelőre a Ford Fiesta ST, de persze vannak vágyak és álmok jó lenne majd egy R2-es autóba átülni valamikor. Nem tudom még megfogalmazni pontosan, hogy mi hajt, de életemben először érzem, hogy ég a láng bennem.

FRT.HU Kupa

Köszönöm szépen Anya, Apa, és Papp György segítségét.  

 

– Hajósi Miklós –

You may also read!

Porsche 718 GTS 4.0

Az új Porsche 718 GTS 4.0 – a száguldás szerelmeseinek

A Porsche két kiemelkedő modellt dob be a középmotoros sportkocsik közé: a 718 Cayman GTS 4.0-át és a 718

Read More...
hangszórók nélküli hangrendszer

Zene a füleinknek: hangszórók nélküli hangrendszer a Continental és a Sennheiser együttműködésében

A Continental és a Sennheiser hangszórók nélküli, magával ragadó 3D-s hangrendszere kiválóan szól, miközben a jármű belső felületét használja

Read More...
Bentley Mulsanne 6.75 Edition

A világ leghosszabban gyártott V8-asa – Bentley Mulsanne exkluzív kiadás

A Bentley Mulsanne 6,75 Edition-ből csak 30 példány fog készülni. Az inspirációt a legendás 6 ¾ literes V8-as motor

Read More...

Leave a reply: