fbpx

Itt a plug-in hibrid BMW X1 és X2

In bemutató
plug-in hibrid BMW X1 és X2

2020-ban érkezik a BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e plug-in hibrid hajtáslánccal. A két autó akár 57 km-t is megtehet tisztán elektromosan – no persze nem együtt, hanem külön-külön…

A BMW X1 xDrive25e 100 km-en 13,8 – 14,3 kWh*, a BMW X2 xDrive25e pedig 13,7 – 14,2 kWh energiát fogyaszt.

Ezzel a BMW újabb lépést tesz a villamosítás felé. A BMW Group 2023-ra huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellportfólióját.

plug-in hibrid BMW X1 és X2

A BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájában egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor és egy típus-specifikus hangolású elektromos motor dolgozik együtt, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia műszaki alapjaira építve. A belsőégésű erőforrás maximális teljesítménye 92 kW / 125 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 220 Nm. Erejét egy hatfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja az első kerekek felé. Az elektromos motor maximális teljesítménye 70 kW / 95 lóerő, amelyhez 165 Nm csúcs forgatónyomaték társul, az erőt pedig egy fokozatmentes automataváltó küldi a hátsó tengelyre.

 

A benzinmotor és az elektromos motor együttesen 162 kW / 220 lóerő maximális rendszerteljesítményt hív életre, amelyhez 385 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték társul. A BMW X1 xDrive25e így 6,9 másodperc alatt, míg a BMW X2 xDrive25e 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A hajtáslánc elektromos rásegítése minden vezetési szituációban, így például országúti előzéskor is jelentős erőtöbbletet és megnyugtató biztonsági tartalékot kínál. A BMW X1 xDrive25e végsebessége 193 km/óra, a BMW X2 xDrive25e végsebessége pedig 195 km/óra.

plug-in hibrid BMW X1 és X2

A BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e egy 10 kWh bruttó energiateljesítményű lítium-ion akkumulátort kapott, amely egyetlen feltöltéssel 54 – 57 kilométer (WLTP) tisztán elektromos meghajtást ígér. A nagyfeszültségű akkumulátor hozzávetőlegesen 5 óra alatt egy hagyományos háztartási aljzatról is feltölthető, a modellpároshoz alapfelszereltségként kínált töltőkábel segítségével. Az akkumulátor teljesen lemerült állapotból körülbelül 3 óra 45 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető, amely a BMW i Wallbox fali töltővel mintegy 2 óra 25 percre csökkenthető. Utóbbival a százszázalékos töltöttség körülbelül 3 óra 15 perc alatt érhető el. Az akkumulátor töltőnyílása mindkét modell esetében a bal első kerékjárati ívben, egy különálló ajtó mögött kapott helyet.

A BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e már alapfelszereltségként akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszerrel érkezik meg az utakra, amely a hajtáslánc-technológia szinte hangtalan működése miatt, 30 km/órás sebességig egy jellegzetes hanggal figyelmezteti a jármű környezetében közlekedőket az autó jelenlétére. 

Mindkét újdonság nagyfeszültségű akkumulátorát a hátsó üléssor alá építették be, ezzel nem csupán a duó extrém alacsony súlypontját érték el, de a belsőégésű erőforrással szerelt prémium kompakt SAV / SAC modellek csomagtér-térfogatát is. A BMW X1 xDrive25e csomagterének térfogata így alapesetben 450 liter, amely az alapfelszereltség részeként 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 470 literig bővíthető.

You may also read!

Porsche 718 GTS 4.0

Az új Porsche 718 GTS 4.0 – a száguldás szerelmeseinek

A Porsche két kiemelkedő modellt dob be a középmotoros sportkocsik közé: a 718 Cayman GTS 4.0-át és a 718

Read More...
hangszórók nélküli hangrendszer

Zene a füleinknek: hangszórók nélküli hangrendszer a Continental és a Sennheiser együttműködésében

A Continental és a Sennheiser hangszórók nélküli, magával ragadó 3D-s hangrendszere kiválóan szól, miközben a jármű belső felületét használja

Read More...
Bentley Mulsanne 6.75 Edition

A világ leghosszabban gyártott V8-asa – Bentley Mulsanne exkluzív kiadás

A Bentley Mulsanne 6,75 Edition-ből csak 30 példány fog készülni. Az inspirációt a legendás 6 ¾ literes V8-as motor

Read More...

Leave a reply: