Százból nyolc új autó a Volkswagen-csoporté, ők a legnagyobbak jelenleg

In hír

Kilenc autógyártót tömörít magában a német konszern

Megőrizte az első helyet az autógyártó társaságok erősorrendjében a német Volkswagen-csoport (VW) 2019-ben az előzetes értékesítési adatok szerint – írta a Handelsblatt.

A német üzleti lap beszámolója alapján a VW nagyjából 10,9 millió autót adhatott el tavaly, így sorban a negyedik évben végezhetett az első helyen, ismét maga mögé utasítva a japán Toyotát, amely 10,7 millió kocsit értékesített.

Jürgen Stackmann, a VW értékesítési igazgatója a napokban ismertetendő végleges adatokról elöljáróban elmondta, hogy a csoport névadó márkája történelmi csúcsot állított fel 2019-ben, több tízezerrel túlszárnyalta az egy évvel korábbi 6,2 milliós értékesítési darabszámot.

A csoport további márkái, így az Audi és a Skoda is több autót adott el, mint 2018-ban, a VW így a globális autópiac mintegy 4 százalékos csökkenésének ellenére jó évet zárt, és csaknem 8 százalékos világpiaci részesedést ért el.

Városi terepjárók az élen

A német autóipari gyártónál mindenekelőtt a városi terepjárók (SUV) előretörésének tulajdonítható a jó eredmény. A Volkswagen márkánál tavaly 30 százalékot ért el a SUV-ok aránya az eladott kocsik körében, ami 10 százalékpontos növekedés. Ez a trend a következő években is kitart, így 2025-re már minden második új Volkswagen városi terepjáró lehet.

A márka főleg a kisebb méretű és a kompakt SUV-ok kategóriájában teljesít jól, a T-Cross és a T-Roc modell révén. Ezeket a kocsikat ugyan jóval magasabb áron lehet eladni, mint egy hagyományos személyautót, de a szén-dioxid-kibocsátásuk hasonló, szemben a nagyméretű SUV-okkal, amelyek súlyuk, fogyasztásuk és károsanyag-kibocsátásuk miatt a környezetvédők bírálatainak kereszttüzébe kerültek.

VW T-Roc 2019
VW T-Roc 2019

Részben vagy teljes egészében elektromos meghajtású Volkswagenből 80 ezer kelt el tavaly, a legnépszerűbb a Golf modell elektromos változata volt. Az idén jelentős növekedést remélnek, főleg Európában. Így egyedül az első eleve elektromos meghajtásúnak tervezett modellből, az ID.3-ból – amelynek sorozatgyártása tavaly ősszel kezdődött – a remények szerint 100 ezer darabot értékesítenek az idén.
Jürgen Stackmann a többi között arról is beszámolt, hogy tavaly Kínában is növekedést regisztráltak, 3,16 millió kocsit, az egy évvel korábbinál 1,7 százalékkal többet adtak el, annak ellenére, hogy az új autók kínai piaca sorban a második éve zsugorodott. Ez az eredmény minden bizonnyal a márka elismertségének tulajdonítható – tette hozzá.

A szakember elmondta, hogy a 2020-as kilátásokkal kapcsolatban “visszafogottan optimista”, arra számít, hogy a kínai piac stabilizálódik, az európai és az észak-amerikai piac pedig megőrzi stabilitását.

A VW-hoz – a névadó Volkswagen, az Audi és a Skoda mellett – a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche és a Seat tartozik, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

ID.3 az elektromos Golf
ID.3 az elektromos Golf

Forrás: hvg.hu

You may also read!

A Hyperion XP-1 a hidrogén meghajtású hiperautó

Végsebessége meghaladja a 356 km/órát és állítólag a 100 km/órás sprintet 2,2 másodperc alatt letudja. A Hyperion XP-1 úgy hangzik,

Read More...

Megújult a Kia Stinger

A Kia Motors kiadta az első hivatalos fotókat a kívül-belül felfrissített Stinger-ről. Új dizájnelemekkel, magasabb minőségű felhasznált anyagokkal, bővebb

Read More...

Az új 2021-es turbós BMW 545e xDrive plug-in hibrid

A BMW bemutatta a legújabb 545e xDrive sedan-t, amellyel bővíti az 5-ös sorozat hibrid modellcsaládját. A cél elsősorban a

Read More...