Suzuki Ignis hybrid – kedves, vidám, mokány

In teszt
Suzuki Ignis hybrid

Ennél aranyosabb, alkalmazkodóbb hétköznapi társat még nem láttam. A feleségem szerint női autó, szerintem nem. Olyan kis mokány, vagány a formája. És még az elektromos autók kedvelőire is rákacsint mild hybrid rendszerével, aminek elektromotorja 3 lóerős és 50 Nm a nyomatéka.

A Suzuki Ignis hozza azt, amiben a Suzuki mindig is jó volt. Egyszerű, vidám. Jó meglátni, jó beleülni. Az autó hossza mindössze 3,7 méter, én mégis jól elférek elől a 193 centimmel.

Suzuki Ignis hybrid

A kedvezményes indulóár 3,4 millió forint. A hybrid, összkerekes GLX Ignis kedvezményes ára 4,6 millió forint, amiért szerintem kivételesen jó vétel.

Suzuki Ignis hybrid

Bár az 1250 cm3 motor nem tűnik túl nagynak, de 900 kg alatti önsúllyal párosítva egész kellemes. No nem leszünk az autópályák rémei – a végsebesség 165 km/h és 135-nél 3500-öt pörög – de országúton még egész virgonc. Ha a hármast jól kiforgatjuk, hamar 120-nál járunk. A kis 3 lóerős, 50 Nm nyomatékkal rendelkező villanymotorral nem a gyorsuláson igyekeznek javítani, inkább a fogyasztás csökkentése a cél. Mellesleg alul is kellemesen nyomatékosnak tűnik a kis Suzuki – ez végre tényleg kicsi – 30 km/h-nál már örömmel veszi a harmadikat, nincs rángatás, morgás.

Motor 1.2 Dualjet + Hybrid 12 V
Hajtás 4WD
Váltó 5 sebességes kézi
Saját tömeg 885 kg
Teljesítmény 90 LE
Hosszúság 3700 mm
Szélesség 1690 mm
Gyári vegyes fogyasztás 5,8 l/100 km

A külsőt tekintve nekem már rég tetszett ennyire kisautó. Nagyon aranyos, zömök termetű az Ignis.

Suzuki Ignis hybrid teszt

Elölről a kis pofája ránk vigyorog, még a gülü szemei is mosolyognak. A kerek ködlámpák jól illeszkednek az első köténybe. A sárvédők pedig vagányul domborodnak.

Suzuki Ignis hybrid

Oldalról a kei caros kocka forma igazán ki lett maxolva. Azt nézve, hogy ebben a kategóriában milyen csúnya autók is születtek, tényleg meggyőző az Ignis formai bravúrja. Oldalról nekem benne van a Subaru REX első generációja, amit a korom beliek még az autós kártyáról ismerhetnek. Klassz az egyenes tető, a C oszlop kialakítása a kis redőkkel, a felfelé kunkorodó övvonal, jó ránézni az egészre.

Suzuki Ignis hybrid

Hátulról is mokány, erőteljes, egységes és nagyon vidám. Szuper a tömzsi lámpák kialakítása, ahogy az egész hátfal és a szélvédő is.

Íme a róla készült videó, érdemes megnézni:

Tehát a felségem szerint női autó, ami a méreteit és aranyosságát nézve igaz is. De szerintem van annyira vagány és mokány, hogy egy férfi is nyugodtan eljárhat vele, nem fognak furcsán nézni.

Üljünk be!

És ekkor jön a meglepetés, a kocka forma hatalmas előnye.

Suzuki Ignis hybrid teszt

Az egész autó hossza 3700 mm, kb. mint az első Swift, de mekkora hely van benne? Ej, de tágas! És a vidámság folytatódik.

Suzuki Ignis hybrid

Színes ajtó behúzó. Középre biggyesztett érintőképernyő. Jó fogású bőrkormány, egyszerűen átlátható műszerfal.

Suzuki Ignis hybrid

És azok a kis 80-as évek beli piktogrammok.. És valahogy így jó. Nem tűnik spórolósnak. Így adja ki. Még azt is tudjuk nézni, hogy éppen a csak a benzinmotor hajtja az autót, vagy a kis villanymotor is besegít, vagy éppen az akkut töltjük.

Suzuki Ignis hybrid

Az ülések elég kényelmesek, bár az ülőlap rövid és az oldaltartás sem a legjobb. A kormányról irányíthatjuk a tempomatot, hifit és a telefont is kezelhetjük. A kis Suzi tudja az Apple CarPlay-t és az Android Autót. a hifire visszatérve nincs itt semmi nagy márka, legalábbis nincs jelölve. De olyan tisztán szól, hogy igazán élménnyé teszi az utazást. A klíma és fűtés vezérlője is nagyon aranyos.

A váltónak is jó a fogása, bár csak 5 sebességes. Ami érdekes volt, néha, ha gyorsan akartam kettesből hármasba tenni, picit akadt. Amit még meg kell jegyezni, hogy rendkívül jó az autó világítása.

Suzuki Ignis hybrid

Beültem magam mögé – ehhez nagyon gyorsnak kell ám lenni – és a térdem elfért, sajnos a fejemet el kellett billentenem, de 185 centiig még hátul is jók vagyunk.

Suzuki Ignis hybrid

Hát – háttal nem kezdünk mondatot – tehát a csomagtartó, az csak jelképes 200 pár liter, ebből a szempontból ez csak egy bevásárló kocsi. Tehát utazó autónak nem lesz jó, esetleg két, három személlyel és lehajtott hátsó üléssel.

De városban rohangálni, gyereket oviba, suliba vinne, ügyeket intézni, lerohanni Szegedre vagy akármire remek. Csak a 4, 5 fő plusz sok csomag, az nem fog menni. De azt gondolom, ha az egyszeri ember ilyen autót vesz, az ezzel tisztában lesz – főleg ha olvassa az Autósajtót – és ennek tudatában vásárol.

Suzuki Ignis hybrid

Mert ezen kívül csak ajánlani tudom az Ignist. És nem hiszem,  hogy a kedvezményesen 3,5 millióról induló alap Ignis rossz lenne. Nincs összkerék? Na bumm. Nincs mild hibridség? Na egy másik bumm. Szuper a forma, a méretéhez képest bőséges a hely. Stabil, megbízható a technika. Lelkes a motor, könnyű a kaszni. És amit még nem említettem, remek a futómű. Elég magasan ülünk, de nincs billegés, jól be lehet tenni kanyarba, bár azért a bukkanókat érezni, de nem annyira vészesen. Inkább feszesnek, mint kényelmesnek mondaná a rugózást, de így igazán biztonságos.

Egyszóval a kis Ignist nagyon szerettem és így lesz ezzel mindenki, aki nem luxusra és lóerő tűzijátékra vágyik, az nincs. De van élvezetes közlekedés, mosoly az arcon, mikor meglátjuk és alacsony vételi és fenntartási számlák. Ez is lehet a mi autónk.

You may also read!

A VW terve, hogy évente 500 000 ID.4-et fog gyártani

A Volkswagen vezetősége úgy gondolja, hogy évente 500 000 példány ad el az ID.4-ből. A német autógyártó felkészült a régóta

Read More...

A RevoZport Tesla X modell, egy igazán látványos EV

Nem mindig mutat jól egy átépített terepjáró, néha túl lőnek a célon a tervezők és úgy néz ki, mint

Read More...

A Mansory által tuningolt Porsche Cayenne, több mint amire számítani lehet

A kezelés után a teljesítmény 690 lóerőre növekedett. A Mansory név hallatán mindenki felkapja a fejét, mert tudja, ha a

Read More...