2020 kihívásokkal terhelt első negyedévében a Kia Motors Europe rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált. A Kia európában növelte piaci részesedését, ami gy 3,7 %-ra nőtt. Magyarországon pedig már 5,2% 2020 első negyedévében.
Bár az autópiac visszaesést mutat, az elektromos és hibrid Kia modellek értékesítése 20,8%-kal emelkedett Európában, így a villanyautók és hibridek már a Kia eladásainak egyötödét teszik ki. A nemrég bővölt Ceed-család európai eladásai 18,8%-os növekedést mutatnak az előző évihez képest. Magyarországon pedig majdnem dupláztak.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA)* adatai alapján a Kia európai összeladásai valamelyest visszaestek 2020 első negyedévében (113 026 darabos értékesítés), amely összességében 14,5%-os értékesítés-csökkenést jelent a márka mindenkori európai rekord negyedévéhez, 2019 első három hónapjához viszonyítva (132 174 darab). Ez a visszaesés azonban jelentősen kisebb a teljes európai autóipari szektor össz-csökkenésénél (az új autók értékesítése 26,3%-kal esett vissza az EU és az EFTA országaiban, valamint az Egyesült Királyságban). A Kia piaci részesedése ugyanebben az időszakban a 2020-as első negyedév 3,2%-áról 3,7%-ra emelkedett, ami a márka eddigi legjobb ilyen mutatója.
2020 első három hónapjában a tisztán elektromos (akkumulátoros-villanymotoros) hajtású e-Niro és az e-Soul a Kia teljes hibrid- és villanyautó-eladásainak 32%-át adta (2019-ben ez az arány 22%-os volt). A plug-in hibridek – köztük az XCeed és a Ceed kombi ilyen hajtásláncú változatai – is komoly növekedést könyvelhettek el: 2020 első három hónapjában a Kia “villamosított” eladásainak 30%-át adták Európában.