Aki akkor ilyet vett, jól tette: 1990–2002 Mercedes-Benz 500SL

In bemutató
Mercedes-Benz 500SL

Az amerikai Car&Driver autós magazin összefoglalta, hogy miért volt jó befektetés a Mercedes SL. A Mercedes gyönyörű, kétüléses kabriója az 1990-es évek uralkodó autója, egy valódi „újklasszikus”, amelynek értéke növekedni tudott az évtizedek alatt.

Mercedes-Benz 500SL

Az R129-es Mercedes-Benz SL az 1990-es évek legelejére időzítette a modell debütálását, mert hatalmas gazdasági felpörgetés kezdődött a világban. Elődjét, az R107-et 18 éven át gyártotta. Az új modell a tervezés, a mérnöki munka, a biztonság és a teljesítmény szempontjából jelentős ugrást jelentett. Közel egy évtizedet késett a csúcs kategória frissítése, mert a Mercedes az új, kicsi sedanokra (190E és 300E) összpontosított. Az R129 hatalmas változást hozott az autózásban, mint az új stílus, a biztonsági és műszaki újítások, amelyek több mint egy évtizeden át voltak elfogadhatók az úton lévő autóval szemben.

Mercedes-Benz 500SL

“A közúti tesztünk során az SL lenyitott tetővel sem okozott volna gondot, ha olyan gyorsan hajtunk a kanyargós utakon, hogy az utastérben kavargó légörvény már zavarjon.” –  Csaba Csere, C / D, 1989. december (magyar származású amerikai vezető újságíró)

Mercedes-Benz 500SL

Motor

Az Egyesült Államok piacán az R129-et két féle DOHC soros hat hengerrel, két V8-as motorral és egy V12-vel kínálták. Mindegyik modellnek megvan a maga varázsa, de a kedvencünk az 500SL volt (SL500-nak nevezték el, miután a Mercedes 1994-ben átváltotta az elnevezési rendszerét). 1990 és 1998 között adták el a legtöbb 5,0 literest, amely akkor ultra magas technika volt. 322 lóerő és 332 Nm nyomaték előállítása révén az 500SL képes volt sportautókhoz hasonló gyorsulásra egy izom autó hangjával.

Érték

A speciális kiadások a magas kilométerszám miatt megnövekedhetnek. Ne kísértse az olcsóbb 300SL-t. A V12 modelleket sem javasoljuk; az R129-et eredetileg nem a 12 hengerre tervezték és a nagy, 6,0 literes motor meghaladja az autót és ez valószínűleg megterhelheti bankszámláját a karbantartási költségekkel.

Problémák

Az R129 drága volt újonnan és az alkatrészek ma is drágák. A motor kábelkötegét ki kell cserélni a legtöbb 1990–1998-as autón, amelyen biológiailag lebomló huzalszigetelést használtak. A  hidraulikus munkahenger, amely a hajtás felső részét vezérli előbb-utóbb meghibásodik. Az újjáépített hengerek elfogadható áron szerezhetők be a piacról. Az SL-ek legnagyobb problémája, hogy egy ideig olcsók voltak és gyakran elhanyagolták őket. Vegyen egy jó állapotban lévőt drágábban vagy kockáztasson meg egy anyagi csődöt.

Mercedes-Benz 500SL

Egy tulajdonos tapasztalata

Modell: 1991, 500SL; futott km: 47 000

Az R129 akkoriban egy kecses autó volt és most is annak számít. Az elektromosan állítható visszapillantó tükör tökéletes példa arra, hogy a Mercedes miként állt az autós világ tetején a 90-es évek elején. Ennek az autónak magnézium üléskeretei vannak beépített biztonsági övekkel és hatalmas fejtámlákkal. Az SL-t úgy tervezték, hogy jövőbiztos legyen. A legtöbb ilyen autó olyan emberekhez került, akik nem értékelték a technikai újításokat, mert gazdagok és öregek voltak, azért vásárolták mert mindenhol meg lehetett jelenni a Mercedes 500 SL kabrióval.

Mercedes-Benz 500SL

Forrás: CarandDriver

You may also read!

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...

Hamarosan érkezik az elektromos Citroen e-Berlingo, hét üléssel és 280 kilométeres hatótávval

A Peugeot nemrég dobta piacra a Partner és a Rifter elektromos változatait, most a Citroen is ugyanezt tette és

Read More...