Az amerikai Car&Driver autós magazin összefoglalta, hogy miért volt jó befektetés a Mercedes SL. A Mercedes gyönyörű, kétüléses kabriója az 1990-es évek uralkodó autója, egy valódi „újklasszikus”, amelynek értéke növekedni tudott az évtizedek alatt.
Az R129-es Mercedes-Benz SL az 1990-es évek legelejére időzítette a modell debütálását, mert hatalmas gazdasági felpörgetés kezdődött a világban. Elődjét, az R107-et 18 éven át gyártotta. Az új modell a tervezés, a mérnöki munka, a biztonság és a teljesítmény szempontjából jelentős ugrást jelentett. Közel egy évtizedet késett a csúcs kategória frissítése, mert a Mercedes az új, kicsi sedanokra (190E és 300E) összpontosított. Az R129 hatalmas változást hozott az autózásban, mint az új stílus, a biztonsági és műszaki újítások, amelyek több mint egy évtizeden át voltak elfogadhatók az úton lévő autóval szemben.
“A közúti tesztünk során az SL lenyitott tetővel sem okozott volna gondot, ha olyan gyorsan hajtunk a kanyargós utakon, hogy az utastérben kavargó légörvény már zavarjon.” – Csaba Csere, C / D, 1989. december (magyar származású amerikai vezető újságíró)
Motor
Az Egyesült Államok piacán az R129-et két féle DOHC soros hat hengerrel, két V8-as motorral és egy V12-vel kínálták. Mindegyik modellnek megvan a maga varázsa, de a kedvencünk az 500SL volt (SL500-nak nevezték el, miután a Mercedes 1994-ben átváltotta az elnevezési rendszerét). 1990 és 1998 között adták el a legtöbb 5,0 literest, amely akkor ultra magas technika volt. 322 lóerő és 332 Nm nyomaték előállítása révén az 500SL képes volt sportautókhoz hasonló gyorsulásra egy izom autó hangjával.
Érték
A speciális kiadások a magas kilométerszám miatt megnövekedhetnek. Ne kísértse az olcsóbb 300SL-t. A V12 modelleket sem javasoljuk; az R129-et eredetileg nem a 12 hengerre tervezték és a nagy, 6,0 literes motor meghaladja az autót és ez valószínűleg megterhelheti bankszámláját a karbantartási költségekkel.
Problémák
Az R129 drága volt újonnan és az alkatrészek ma is drágák. A motor kábelkötegét ki kell cserélni a legtöbb 1990–1998-as autón, amelyen biológiailag lebomló huzalszigetelést használtak. A hidraulikus munkahenger, amely a hajtás felső részét vezérli előbb-utóbb meghibásodik. Az újjáépített hengerek elfogadható áron szerezhetők be a piacról. Az SL-ek legnagyobb problémája, hogy egy ideig olcsók voltak és gyakran elhanyagolták őket. Vegyen egy jó állapotban lévőt drágábban vagy kockáztasson meg egy anyagi csődöt.
Egy tulajdonos tapasztalata
Modell: 1991, 500SL; futott km: 47 000
Az R129 akkoriban egy kecses autó volt és most is annak számít. Az elektromosan állítható visszapillantó tükör tökéletes példa arra, hogy a Mercedes miként állt az autós világ tetején a 90-es évek elején. Ennek az autónak magnézium üléskeretei vannak beépített biztonsági övekkel és hatalmas fejtámlákkal. Az SL-t úgy tervezték, hogy jövőbiztos legyen. A legtöbb ilyen autó olyan emberekhez került, akik nem értékelték a technikai újításokat, mert gazdagok és öregek voltak, azért vásárolták mert mindenhol meg lehetett jelenni a Mercedes 500 SL kabrióval.