A Honda emeli a biztonság szintjét

Honda Jazz e:HEV

Idén jelent meg a Honda vadonatúj modellje a Honda Jazz e:HEV. A japán autógyártó kategóriájában elsőként alkalmazza az utasok védelmében a középső első légzsákokat.

A Honda elkötelezett, hogy a világ legbiztonságosabb autóit készítse. Ehhez a jövőbemutató menetbiztonsági és vezetéstámogató rendszerek az alapfelszereltség részéhez tartoznak.

Honda Jazz e:HEV
2020 Honda Jazz

A Honda Jazz 10 légzsákos rendszerébe tartozik a vezetőülés háttámlájába elhelyezett légzsák, amely egy oldalirányú balest közben a két első ülés között fúvódik fel, ezzel csökkentve az első ülésen utazok egymáshoz való csapódása következtében kialakuló sérüléseket. A teljes védelem érdekében az oldalról történő ütközésénél lép működésbe az továbbfejlesztett aktív biztonsági öv, amely csökkenti az autóban ülők testének elcsavarodását és kimozdulását az ülésből.

Az új Jazz e:HEV fel van szerelve a kategóriájában szintén elsőként az úgynevezett i-side légzsákrendszerrel. A hagyományos oldal és függöny légzsákokat kiegészítették a hátsó ülések támláiban elhelyezett légzsákkal, ezzel a C-oszlophoz csapódás veszélyét csökkentették.  A rendszer része a szokásos első légzsákok mellett az SRS, a lábakat védő térdlégzsák.

Honda Jazz e:HEV
2020 Honda Jazz

Az alapfelszereltség részeként a Honda számos aktív védelmi eszközt épít a Jazz-be. Továbbfejlesztette az ütközés erejét mérséklő fékrendszerét (Collision Mitigation Brake System, CMBS), így könnyebben érzékeli és ismeri fel korlátozott fényviszonyok mellett a gyalogosokat vagy kerékpárosokat. Szintén alapból jár a Hondába a kis sebességű követőrendszer a koccanásos balesetek megelőzésére, a sávtartó automata ami az autó végsebességig képes sávon belül tartani a kocsit , az autópályás közlekedésnél hasznos útelhagyásra figyelmeztető rendszer és a mára szokásossá vált vezetéstámogató rendszerek valamennyi eleme belekerült.

Viszont valamiért két hasznos aktív védelmet kiegészítő extra csak a Jazz e:HEV Executive felszereltség részeként kérhető. A keresztirányú forgalmat figyelő rendszer valamint a holttérfigyelő nem jár az alacsonyabb felszereltséghez.

A Honda a szigorúbb Euro NCAP 2020-as eljárási tesztjén a legjobb minősítést kapta, így kategóriája egyik legbiztonságosabb autója. Bízunk benne, hogy valamennyi autógyártó követi a Honda példáját és alapból felszereli ezekkel az eszközökkel új autóit.

Verified by MonsterInsights