A BYD Auto, Kína legnagyobb elektromos jármű gyártója (a világon a második legnagyobb a Tesla mögött) kidolgozta személygépkocsi- és haszongépjármű bővítési tervét az Európára.
A belépéshez a BYD Norvégiát választotta, a kontinens leginkább EV-barátságos piacát. A kínai óriás elindítja az európai személygépkocsik próbaidőszakát, tervei szerint még idén elkezdi a BYD Tang EV600-at forgalmazni Norvégiában.
A teljes elektromos SUV a NEDC tesztciklusának megfelelően 520 km vezetési távolsággal büszkélkedhet és állandó összkerékhajtással rendelkezik. A magas felszereltségű Tang EV600 árát rövidesen közzéteszik.
Kínában az elektromos városi terepjárót egy 82,8 kWh-os akkumulátor hajtja, egy vagy két (FWD vagy AWD) villanymotorral, 245 lóerő névleges teljesítménnyel. A teljesen elektromos EV600 mellett a 2018-ban gyártásba vett második generációs BYD Tang a kínai kínálatában benzinüzemű és plug-in hibrid változatokat kínál.
“Norvégia a legfejlettebb piac Európában, ami az elektromos járművek széles körű bevezetésére és használatára vonatkozik, valamint átfogó töltőhálózattal rendelkezik” – mondta Isbrand Ho, a BYD Europe ügyvezető igazgatója. “Részletesen megvizsgáljuk a piaci lehetőségeket, de hosszabb távú célunk a személygépkocsi értékesítés kiterjesztése Norvégián túlra tekint” – tette hozzá az ügyvezető igazgató.
A kínai vállalat hosszú távú tervei között szerepel, hogy a BYD könnyű haszongépjárműveket (LCV) és elektromos teherautókat hozzon az európai piacra. Célja, hogy év vége előtt Európában forgalmazni kezdjen 7,5 és 19 tonnás teherautókat is.
Ezek az új járművek hozzájárulnak a BYD jelenlétéhez Európában, később elektromos buszokkal és távolsági autóbuszokkal kívánja bővíteni piacát.