Szerencsére akad még egy pár ilyen és ehhez hasonló példány a 90-es évekből, így nem felejtjük el autózás fontos állomásait. Gyakorlatilag vadonatúj állapotban megőrzött, 1990-ben készült Audi V8 most annyit ér mint egy 2020-as A8-as. Nem lehet túlbecsülni az Audi V8 fontosságát a német luxusmárka számára.
Az 1988-ban indult luxus sedan előkészítette az utat az első generációs A8-nak, ezzel az Ingolstadt-i vállalat felvette a versenyt és méltó ellenfele lett a Mercedes-nek és a BMW-nek. Az Audi a V8-cal 1991-ben több premier bemutatón is részt vett. Az Audi készítette a világon elsőként sorozatgyártásban azt a luxusautót, amely V8-as motorral, automata váltóval és quattro hajtással társított modell volt. Az autó megvásárolható volt kuriózumként Long kiadásban, a hosszított változat kizárólag 4,2 V8 motorral és automata váltóval volt kapható. Az autó szerepét növeli, hogy a gyári modellből 1990-ben DTM versenyautót építettek, amellyel kétszer is egyéni bajnoki címet nyertek.
A bemutatótól 1991 augusztusáig az egyetlen elérhető motor egy 3,6 literes, természetesen szívó benzines, amely 250 lóerőt teljesített 5800 fordulat/percnél és 340 Nm nyomatékot adott le 4000 fordulatszámon, párosítva volt egy négysebességű automata vagy ötfokozatú kézi váltóval.
1991 augusztusában az Audi emelte a szintet és 4,2 literes V8-at is lehetett kérni a kocsiba, amely 280 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tudott, szintén 4000 fordulatszámnál. Ehhez a motorhoz ugyanazt a négysebességű automatát vagy egy új hatfokozatú manuális váltót kínált a gyártó.
Az Audi körülbelül 21000 darab V8-at készített 1988 októberétől 1993 novemberéig, ami azt jelenti, hogy nem könnyű megtalálni a tökéletes állapotban megmaradt V8-at. Hacsak nem hajlandó valaki nagy pénzt fizetni érte. Van egy kifogástalan példány a hollandiai Bourguignon-nal amelyet most eladásra bocsájtanak és valószínűleg ez a létező legalacsonyabb futásteljesítményű Audi V8.
Egy 1990-es Audi V8-ról beszélünk, amelyben állítások szerint csak 218 km van. A gyöngyházú fehér luxus sedan életének első 157 kilométerét Belgiumban tette meg és 2016-ban került a jelenlegi gyűjtőtulajdonosához. Azóta csak további 61 kilométert tettek meg az autóval.
Gyöngyházfényű külső és fekete bőr belső fa díszítéssel, az Audi V8 korai 3,6 literes motorjával, amely egy négysebességű automata sebességváltóhoz kapcsolódik.
A gyári felszereltség nagyon nagyvonalú volt, magába foglalta a tempomatot, az ABS-t, a vezetőoldali memóriás elektromos első üléseket, a fűthető üléseket a hátsó részben is, az automatikus klímaberendezést, a napfénytetőt, az elektromos ablakokat és tükröket. Az autóban a hátsó ajtókon és a hátsó ablakon napellenzők állnak rendelkezésre. Meglepő módon nem a gyárból származó rádió található a kocsiban.
Az időkapszula ára óriási, 74950 euró (körülbelül 81 000 dollár). Ez nagyon sok, tekintve hogy a 2020-as Audi A8 85200 dollárnál kezdődik. Az új A8-as ismét egy tucat érzését kelti, de aki a V8-at veszi meg, megkapja az autózás történelemének egy szeletét is.