A 2020-as Hyundai Ioniq Hybrid vs. Toyota Prius

In elektromos autók
2020-as Hyundai Ioniq Hybrid

A Hyundai Ioniq frissített külsővel, új belső terekkel és komolyabb biztonsági funkciókkal rendelkezik, így már a Prius vásárlók is meginoghatnak a döntés előtt. Az Ioniq 2017-es debütálása óta nem titkolt szándéka, hogy kissé hatékonyabb és kevésbé bizarr kinézetű alternatívája legyen a Toyota Prius-nak.

2020-as Hyundai Ioniq Hybrid

Az új Ioniq vonalvezetését egyértelműen az aerodinamika diktálta, nem pedig az esztétika.

2020-as Hyundai Ioniq Hybrid

Újdonság a hűtőrács, a módosított első és hátsó lökhárítók, valamint az alap 15 és a rendelhető 17 colos kerekek. Ez egy konzervatív, visszafogott frissítés amit általában kapni szoktunk. Az EV teljesen nesztelen, bár a gyenge zümmögés, amelyet a parkolókban gurulás közben ad, figyelmezetés a gyalogosok számára. A 2020-as Ioniq legnagyobb fejlesztése a használható regeneratív fékezés, amelyet három lépésben lehet testre szabni a kormánykeréken lévő kapcsolók segítségével. A legerősebb helyzetbe kapcsolás szinte megállítja a járművet a fékpedál megérintése nélkül ezzel jelentős energiamennyiséget képes visszanyerni a városon kívül használatnál és lehetővé teszi a hatékony egypedálos vezetést.

2020-as Hyundai Ioniq Hybrid

Hagyományos sebességváltó karral lehet a sebességet kiválasztani és a kormánykerék-lapátokkal is vezérelhető a hatsebességes dugattyús tengelykapcsoló – ez egy komoly különbség a Prius izgalmasnak nem mondható, folyamatosan változó automatikus sebességváltójához (CVT) képest.  

2020-as Hyundai Ioniq Hybrid

Sport módban az Ioniq kormányzási erőssége is növekszik és a motor mindig jár, de normál közlekedésnél alaphelyzetben a kormányzás könnyű. Az 1,6 literes négyhengeres benzines motor 139 lóerős kombinációt eredményez a 43 lóerős villanymotorral, amelyet lítium-ion akkumulátor működtet a hátsó ülés alatt. Ez a lóerő kevés arra, hogy izgalomba jöjjünk a Hyundai kormánya mögött. Az Ioniq hibridnek 8,9 másodpercre van szüksége a 100 km/óra sebesség eléréséhez, ez gyorsabb, mint egy Prius és elegendő ahhoz, hogy beleolvadjon az autópályás közlekedésbe, de nagy meglepetésre ne számítsunk. A Hyundai a külvárosban és a rövidebb országúti közlekedéseken érzi jól magát.

A frissített Ioniq ergonómiája és a felhasznált anyagok minősége nagyon jó, a vonzóan kialakított kormánykeréktől a középre helyzet fényes fekete díszítésű vezérlőkig. A Hyundai a belsőben felhasznált öko-anyagokkal javítja a költségvetést is. Az ajtó panelek például újrahasznosított műanyagból, porított hulladék fából és vulkanikus kőből készülnek.

2020-as Hyundai Ioniq Hybrid

A 4,2 colos informatív kijelzője a vezető előtt van és egy könnyen olvasható 7 colos egységet is beszereltek, ellentétben a Prius központba helyezett vezérlőjével.

Az Ioniq hibrid ferdehátúja kényelmes rakományterületet biztosít a hátsó ülések mögött. Valamivel nagyobb, mint a Prius vagy az Ioniq plug-in és az elektromos modellek esetében, amelyek több helyet foglalnak a nagyobb akkumulátorokkal.

2020-as Hyundai Ioniq Hybrid

Könnyű a ki és beszállás a tágas ajtónyílásokon, három személynek alkalmas a hátsó ülés, bár valószínűleg a középen utazó nem akar sokáig ott ülni. A 2020-ra vonatkozó további frissítések közé tartozik a szabványos ütközés figyelmeztetés, az automatikus vészfékezés, a sávelhagyás figyelmeztetés és a sávtartó segéd, valamint az opcionális adaptív sebességtartó automata. Hyundai az Ioniq-ra 10 éves vagy 100 000 mérföldes (USA-ban) hajtómű-garanciát vállal amely az akkumulátorra is vonatkozik.

2020-as Hyundai Ioniq Hybrid

A 2020-as Hyundai Ioniq lehet, hogy jobb választás, mint a kissé drágább ikonikus Toyota Prius. Kiváló üzemanyag fogyasztás, praktikusság és ésszerű anyagfelhasználás jellemzi. A nagy különbség az, hogy a Hyundai a Prius zamatos hangulata nélkül csinálja a dolgát. Az Ioniq hibrid frissítései nem teszik szórakoztatóbbá az EV-k vezetését, de feladja a leckét a vásárlók számára, akik visszafogott külsővel rendkívüli hatékonyságot akarnak.

2020-as Hyundai Ioniq Hybrid

Forrás: caranddriver

You may also read!

gokart

Kezdődik az Európa-bajnokság

Gender Tamás Junior számára elkezdődött a 2024-es FIA Gokart Európa-bajnokság.   Összesen 48 ország 200 versenyzője indul a héten. A Valenciában,

Read More...
Toyota 2600000 km

A Toyota, amely 2,6 millió kilométernél ment nyugdíjba

Tizenhat év alatt hétszer tette meg a Föld és a Hold közötti távolságot egy Toyota pickup az Egyesült Államokban,

Read More...
Peugeot E-5008

Premier előtti pillantás az új Peugeot E-5008-ra

Az új Peugeot E-5008 egy exkluzív videóban mutatja meg magát először. A kategóriák felett álló nagy elektromos SUV gáláns helykínálatot,

Read More...
Verified by MonsterInsights