Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) vizsgálta a személygépkocsik regisztrációjának 2020-ra vonatkozó előrejelzését, az eredmény nem túl jó.
Az iparági szövetség úgy számol, hogy az autókereskedelem az EU-ban több mint 3 millió járművel csökken a tavalyi 12,8 millióról 9,6 millióra. Az év első felében a COVID-19 világjárvány már 41,5% -kal csökkentette az EU autópiacát.
Forgalom szempontjából ez a 2020-ra kiigazított előrejelzés a legkevesebb eladott új járművet jelenti 2013 óta, amikor az ipar még mindig az utolsó pénzügyi válság következményeinek hatásaként minden évében hanyatlott.
„Az ACEA reméli, hogy ezt a drámai forgatókönyvet az EU és a nemzeti kormányok gyors és határozott intézkedésekkel enyhítik” – nyilatkozta az egyesület vezérigazgatója, Eric-Mark Huitema.
„Az értékesítés eddig nem tapasztalt példátlan összeomlása miatt az egész EU-ban sürgősen vásárlási ösztönzőkre van szükség. Ki kell dolgozni rendszereket a régi autók lecserélésére, amellyel az új autók iránti keresletet fellendíthetik. Iparunk és az egész EU gazdaságának érdekében szükségünk van politikai és gazdasági támogatásra – mind az EU, mind a tagállamok szintjén – annak érdekében, hogy az elkövetkező hónapokban ne korlátozzuk a termelést és a foglalkoztatást. .”
Ha csak a százalékos változást vizsgáljuk meg, a sötét előrejelzés a mindenidők leggyorsabb hanyatlását jelképezi, amelyet az európai autóipar valaha látott.
Áprilisban, amikor a COVID-19 miatti korlátozó intézkedések teljes mértékben érvényben voltak, az új autók értékesítése egész Európában 78% -kal zuhant.
Forrás: Carscoops