A Volkswagen eldöntötte, hogy szabad utat ad a teljesen elektromos ID.3 R jelű változatának. Ez a modell lenne a német márka első teljesítmény központú elektromos autója.
Az ID.3 elindítását problémák akadályozták, állítólag a VW az R teljesítményorientált friss verzió elindítására törekszik, amelyből a legtöbbet hozza ki a cég az ID R prototípus segítségével.
Az Autocar-nak nemrégiben tett nyilatkozatában, a Volkswagen fejlesztési vezetője, Frank Welsch megerősítette, hogy az ID.3 R esetében„valamit még meg kell nézzünk”, hogy tetszik-e az ötlet a közönségnek, el kell döntenünk, hogy a piac kész elfogadni egy ilyen modellt.”
Érdekes módon a Volkswagen várhatóan a „GTX” jelzést fogja használni az EV teljesítmény növelt változataihoz. Ezt a jelzést csak azok a személygépkocsik kaphatják, amelyek iker villanymotorral és négykerék meghajtással rendelkeznek. Az ID.3 hagyományos verziója egyetlen hátsó elektromos motort használ.
“Az ID.3-ba beépíthető a négykerék meghajtásos rendszer, de valószínű, hogy nem kapja meg az első generációs modell” – mondta Welsch. “Az ID.3-ból nem lesz GTX változat, de már döntünk a hátsókerék meghajtású R változatról.”
Állításuk szerint, az ID.3 R nagyjából 300 lóerős lesz, ez egy nagyon jó teljesítmény szám, ha figyelembe vesszük, hogy a standard ID.3 legerősebb változata 201 lóerővel rendelkezik. A 300 lóerő az ID.3 R-t szinte ugyanolyan erőssé teszi, mint az Mk 7.5 VW Golf R-t, hátsókerék hajtással és az elektromotor pillanatnyi nyomatékával.
Forrás: Carscoops