A megjelenésekor egy kérdése volt mindenkinek, ez a jövő klasszikusa? Vitatott volt a formavilága, mára szinte mind a rozsda martaléka lett.
Melyik volt az utolsó “igazi” Mercedes? A legtöbb márkarajongó számára a 124-es volt. Nem csoda, hogy utódjának nehéz napjai voltak és vannak. A „pápaszemes” arcával 25 évvel ezelőtt szenzációt váltott ki. De a lekerekített forma nem volt mindenki kedvence. Később a rozsdásodási problémák rossz fényt vetettek rá.
A 210 jelölése helytelenül van? Ha megnézzük az autó történelemét, az első “igazi” E-osztály negyed századdal ezelőtt jelent meg. 1995-ben a Mercedes bemutatta a 210-es sorozatot és megkezdődött az E osztály világa és azonnal megkapta a Red Dot (piros pont) formatervezési díjat.
Az “auto motor und sport” magazin a karosszériáját a 1995/11. kiadásban így jellemzi: “Eltekintve attól, hogy a Mercedes történetében a legmerészebb stílusváltást képviseli, lényegesen magasabb hasznossági értéket kínál. Több hely, különösen a hátsó ülésen és a megnövelt funkcionalitás azonnal érthető fejlesztésekkel. ”
A közönség a felső középosztályban háromféle sorozat közül választhat: Classic, Elegance és Avantgarde. Ezt a rendszert már a C osztályban bevezették 1993-ban. A standard felszerelés számos műszaki fejlesztést alapból tartalmaz az ETS elektronikus vontatórendszertől az öv erőkorlátozójáig. Egyéb innovációk, például az oldalzsákok (ebben a piaci szegmensben világpremier), esőérzékelő vagy a xenon fényszóró extraként kérhető.
Az új E osztály 1995-ben került forgalomba az E 200, E 230, E 280, E 320 és E 420 típusokkal, valamint az E 220 Diesel, E 290 Turbodiesel és E 300 Diesel modellekkel. A teljesítmény a 95 lóerős E 220 dízelmotortól a 279 lovas E 420-ig terjedt. 1995 szeptemberben a Mercedes a Nemzetközi Autószalonon (IAA) mutatta be az E 50 AMG csúcsmodelljét, 347 lóerővel.
A hajtóműveket folyamatosan korszerűsítik és adaptálják a teljes időtartamra és további modellek egészítik ki a választékot. Az E 220 CDI, a közös nyomócsöves közvetlen befecskendezéssel 1998-ban debütált, az E 200 kompresszor pedig 2000-ben.
Az 1996 márciusában a Genfi Autószalonon bemutatott kombi valódi űrtechnika volt, osztályának legnagyobb csomagtartójával. Szükség esetén hatalmas, 1975 literes csomagtér is rendelkezésre áll. A hátsótengelyen lévő automatikus szintvezérlés a standard felszerelés része. Extra kiegészítő a csomagtérben található hárompontos biztonsági övvel ellátott üléspad, amely a kombit hétülésessé teszi.
A közvetlen elődjével ellentétben a 210-es E-osztály nem kapható sem kupé, sem pedig kabrióként. A W208-as sorozat CLK-változatai 1997-től folytatták ezt a szegmenst.
1999 júniusában az E-osztály megkapta a faceliftet. Premiere óta már több mint egymillió példányt adtak el. A diszkrét optikai frissítés mellett az alapfelszerelés kibővült, leginkább a biztonsági berendezések szempontjából. Például minden modell kapott ESP-t, első oldal és függöny légzsákot, míg a hátsó oldal légzsák kérésre szerelték az autóba.
Az E-osztály hagyományainak megfelelően a Mercedes a 4 ajtós és a kombi mellett számos változattal is rendelkezik. Létezik egy 737 milliméterrel hosszabb tengelytávú, megerősített alvázú modell, amelyet például a mentők használnak.
A Mercedes a 210-es sorozatot speciális védelmi, páncélozott változatban is kínálja 1995-től. Az E 320 és az E 420-es típusok a B4 speciális védettségi szinttel kaphatók. Az E 420 akár B6 speciális védelemmel is beszerezhető, ez a világon a különösen magas védettségű szint és a felső középosztály egyetlen járműveként volt kapható.
2001 januárjában a Mercedes-Benz bemutatta a következő 211-es sorozat új E-osztályát, ezzel a megjelenéssel a 210-es előállítása 1 374 409 járművel fejeződött be. Évi 200 000 jármű átlagos eladási volumenével a világ legkelendőbb üzleti autójává vált. Az E-osztály részesedése ebben a piaci szegmensben átlagban 24%, egyes országokban meghaladta a 40%-ot.
A 210-es modell 2001 végéig a sorozatban maradt. A modellből még 2002-ben több mint 257 ezret gyártottak. Összesen több mint 1,6 millió W 210 sorozatú járművet eredményezett nyolc év alatt. A járművek körülbelül kétharmada benzinmotorral, egyharmada dízelmotorral rendelkezett.
Forrás: motor1