Volkswagen ID.3: amit érdemes tudni róla

In elektromos autók

A VW első MEB-alapú EV-je sokkal többet kínál mint gondoltuk.

A 2020-ban megjelenik a Volkswagen első, sorozatban gyártott elektromos autója, az ID.3. A VW történetének harmadik legsikeresebb autója lehet, az eredeti bogár és a Golf után.

Először is ez nem egy Golf. Pedig úgy néz ki és nagyjából azonos méretű, de ez határozottan nem egy Golf.

A nyolcadik generációs Volkswagen Golf benzin, dízel és mild-hibrid változatban kapható, EV-ként nem lesz elérhető, az ID.3 itt jön be. Az EV-k áramvonalas, alaposan megtervezett formájának köszönhetően az ID.3 tágasabb utastérrel, nagyobb csomagtartóval (385 liter) és jobb fordulási körrel (10,2 méter) büszkélkedhet, tehát mindenképp tisztább és praktikusabb autónak bizonyul, mint egy Golf.

Óriási bocsánatkérés a dieselgate-ért. Öt évvel ezelőtt a Volkswagennek euró milliárdos pénzbírságot kellett fizetnie a dízelmotorjainak megtévesztő kibocsátási adatainak „szépítése” miatt. Ez a vállalati bomba „dieselgate” néven vált ismertté és nem szándékos következménye az üzemanyag felhasználás megszüntetése volt, felgyorsítva az elektromos járművekre történő áttérést. Az ID-koncepció vonzotta az újságírókat a 2016-os párizsi autó kiállításon és a Volkswagen csoport azóta bemutatta a sorozatgyártási verziót. A konszern bejelentette, hogy 2024-ig 33 milliárd eurót költ az elektromobilitás fejlesztésére, ebből 11 milliárd eurót önmagában a Volkswagen márkára.

Az EV világ „nagyágyúja”, Elon Musk és Tesla jelenleg magasabb értékelést kap, mint a Volkswagen, de érdemes figyelembe venni, hogy a német autógyártó közel harminc modellt gyárt, míg a Tesla a Volkswagen bevételeinek csak a 10% -át éri el. 1974-től minden percben eladott egy Golfot, a VW tudja hogyan lehet nagy mennyiségű autót gyártani és értékesíteni. A Tesla Model 3 vezető szerepét figyelve az ID.3 előnézeti képeket és online programokat is folyamatosan megjelentetett. A Volkswagen is meglepődött, amikor 24 órán belül 10 000 előrendelést kapott az 1. kiadáshoz anélkül, hogy bárki személyesen testközelből látta volna az autót vagy tesztvezetésen vett volna részt.

Az I.D.3 legnagyobb kincse az új fejlesztésű platform, MEB azaz modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció. A legtöbb EV-hez hasonlóan akkumulátort, invertert és elektromos motort használ, de az egyedülálló dolog az, hogy moduláris, könnyen méretezhető úgy, hogy nagyobb tengelytávot és több akkumulátort legyen képes befogadni, hátsókerék vagy összkerék meghajtást tartalmazzon. Ez a rugalmasság azt jelenti, hogy ugyanaz az a padlólemez használható személygépkocsikhoz, lakókocsikhoz és a közöttük megtalálható minden autóhoz. A Volkswagen, az Audi, a Skoda és a Seat mindegyike az MEB rendszert fogja használni a következő modellekhez.

Az ID.3 a legfejlettebb Volkswagen utasfülkét kínálja. Nem teljesen Tesla, de a legtöbb fizikai gomb és kapcsoló eltűnt, és helyébe az érintésérzékeny vezérlés és a hangparancs lépett. A hagyományos középkonzol megszűnt, a Volkswagen a kormánykerék mögé helyezte a sebességváltót és számos modern újítást vezetett be a belsőtérben. A sofőr testre szabható képernyővel rendelkezik; plusz egy olyan head-up kijelzővel, amely a sebesség adatok mellett a navigáció vezérlését is a szélvédőre vetíti. A navigáció intelligens és szuperpontos, képes figyelembe venni az autó aktuális akkumulátorának állapotát és útközbeni töltési igényeit.

Forrás: insideevs

You may also read!

gokart

Kezdődik az Európa-bajnokság

Gender Tamás Junior számára elkezdődött a 2024-es FIA Gokart Európa-bajnokság.   Összesen 48 ország 200 versenyzője indul a héten. A Valenciában,

Read More...
Toyota 2600000 km

A Toyota, amely 2,6 millió kilométernél ment nyugdíjba

Tizenhat év alatt hétszer tette meg a Föld és a Hold közötti távolságot egy Toyota pickup az Egyesült Államokban,

Read More...
Peugeot E-5008

Premier előtti pillantás az új Peugeot E-5008-ra

Az új Peugeot E-5008 egy exkluzív videóban mutatja meg magát először. A kategóriák felett álló nagy elektromos SUV gáláns helykínálatot,

Read More...
Verified by MonsterInsights