Az év első felében az erős keresletnek köszönhetően a Volvo hibrid modellek globális eladása 80%-kal ugrott meg. A plug-in autók iránti keresletnövekedés miatt lehetővé vált a Volvo számára, hogy az eladott autóinak több mint 20 százaléka PHEV hibrid modell legyen.
Európában a Volvo összesen 123 198 járművet értékesített 2020 első hat hónapjában. Ebből 29 918 volt plug-in hibrid, ami az eladások 24%-a. Ez jelentős növekedés a 15 643 tölthető hibridekhez képest, amelyeket a Volvo az elmúlt évben Európában produkált, vagyis a 2019 első felében eladott 174 653 jármű 9%-a volt valamilyen hibrid modell.
Az Auto News szerint a Volvo eladásainak 79% -a Európában volt az első hat hónapban. Különösen népszerűnek bizonyult a V60 és az XC40 plug-in hibrid változata.
A Volvo eladásainak 3,2 százalékát Kínában teljesíti, körülbelül 2100 PHEV-t értékesítettek, elsősorban az S90 iránti keresletnövekedés hatására.
A svéd autógyártó tavaly kitűzött célja, hogy 2020-ban az összes eladásainak 20% -át plug-in hibridek jelentsék. Hakan Samuelsson vezérigazgató szerint ez a cél még a koronavírus járvány ellenére is teljesül.

„A célkitűzésünket nem állította meg a világjárvány. Az ügyfelek korszerű elektromos autót keresnek ”- nyilatkozta a Volvo vezetője. „A plug-in hibridek eladásából származó bevételek fedezték az anyagköltségek növekedését, amelyek segítik az elektromos autókra való átállást. Hosszú távon káros lenne a jövedelmezőség szempontjából, ha csak a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autóinkat próbálnánk eladni.”
Forrás: carscoops