A Fordok ellen nehéz évük lesz – Salgó Rally beszámoló

In sport
Salgó Rally beszámoló

Kaotikus Salgó Rallye-n van túl a Gulf Racing Hungary Peugeotos párosa a Strider Zoltán – Apkó András duó. Ennek ellenére jól érezték magukat, tetszett nekik az autó és persze az is, hogy újra ott lehettek az Országos Rallye Bajnokság körforgásában.

Az első kört még egész jól lehozták a srácok, de a második körtől felborult minden számításuk. Jártak árokban, volt defektjük, mentek esőben slick gumikon és a hangosítás is megnehezítette a dolgukat.

Salgó Rally beszámoló

„A második Bátonyterenye – Mátraalmás körgyorstól kezdődtek a problémáink, amikor a rajt után négyszáz méterrel defektet kaptunk. Mivel ez egy 26 kilométeres gyorsasági szakasz meg kellett állnunk. Kicseréltük a kereket, de innentől már nagyon nem kellett kapkodnunk” – mondta Strider Zoltán, majd hozzátette. „Lángi Attila mögé engedtek vissza minket a pályára, ez kicsit feldobott minket, hogy van egy mérőpont, amiért versenyezhetünk. Utol is értük a srácokat, akik gyorsan el is engedtek minket.”

De a csapat nem úszta meg ennyivel a szorospataki gyorsaságin. A defekt csere alatt beázott a sisakok hangosítás csatlakozója, ami egy elég kellemetlen sípolásba kezdett.

„Borzasztóan megijedtem, amikor a szakasz közben egy óriási sípolást hallottam. Próbáltam kitépni a hangosítás csatlakozóját, de nem sikerült és semmit nem hallottam abból, amit Andris mond. Teljesen elvette a figyelmem a versenyzésről és ekkor egy jobb13-as kanyarban lecsúsztunk az ívről, egyenesen be az árokba. Mondtam is magamban itt a vége, egy nézők elől elzárt szakaszon itt maradunk. Szerencsénkre hirtelen ott termett pár ember kötéllel a kezükben és kiszedtek minket. Ezúton is köszönjük a segítséget, hogy az autót sérülésmentesen kiszedték az árokból” – tette hozzá Zoli.

De ekkor még mindig nem ér véget a srácok pályán lévő kalandja. A kör elágazójában, ahol vissza kellett volna menniük a rajt felé egy sportbíró várta őket, aki piros zászlóval kiintette őket a körről Schuck Jániék balesete miatt.

Salgó Rally beszámoló

„Teljesen elment a kedvem az egésztől annyi negatív dolog ért minket a szakaszon. Hab a tortára, hogy a következő Mátraszentimre – Mátrakeresztes gyorson szakadó esőben slick gumikkal kellett lemennünk. Mondtam is Andrisnak, beérünk a szervizbe és leadjuk a menetlevelet” – folytatta Zoli.

Ehhez a csapatnak is volt egy két szava, nem engedték, hogy a srácok kiálljanak a versenyből.

„Nógrád megyeiként nagyszerű érzés mindig egy Salgó Rallye-n versenyezni. A rajttól a célceremóniáig még ennyi év után is meg tudja dobogtatni az ember szívét, ha otthoni közönség előtt versenyez. Ebben az évben kaptam egy kis pluszt is, hiszen végre ezt úgy tehetem ezt, hogy a munkahelyem is támogat ebben” – vágott közbe Apkó Andás. „A verseny megmutatta, van még mit tanulnunk és változtatnunk, hogy jobbak legyünk. Miskolcon már próbálunk egy kicsit másabb itinerrel menni.”

Salgó Rally beszámoló

Az utolsó körre nem vállaltak kockázatot, végig mentek és próbálták tanulni az autót. Volt biztató eredményük, a Peugeotosok között nyertek is szakaszt, de sajnos komolyabb eredmény nem jött össze nekik. Mondta is Zoli, a turbós Fordok ellen nagyon nehéz dolguk lesz egész évben és mivel a Peugeot Kupában a Gulf miatt nem indulhatnak, ezért kicsit bizonytalanul tekintenek az évre.

„Az autó iszonyatosan nagy élmény, ezért boldogok is vagyunk, hogy egy ilyennel mehetünk. Talán jobb kedvvel értünk célba az RC4 kilencedik helyén, mint Velenczei Ádám az abszolút harmadikon, mert egy szakasszal a vége előtt még második volt és egy defekt az utolsó kilométereken írta át a forgatókönyvüket. Említhetném Szilágyi Patrikot is, aki két gyorssal a vége előtt még az ORC abszolút harmadik helyén állt úgy, hogy percekkel vezette a kategóriáját, de egy váltó probléma a feladásra kényszerítette” – zárta a beszélgetést Strider Zoltán.

Salgó Rally beszámoló

Folytatás a Miskolc Rallye-n augusztus közepén.

A csapat partnerei: Betonútépítő, SIVA Group, Euroaszfalt Kft., Gulf Lubricants Hungary, Közmű Alagút, STRAVIA, Forvett, Confidenza, Tiszta Víz Üzletház, LEAD DESIGN, Szirt BAU Kft., EFTECH, Ka-Ba Kft., Honor Trans-Sped kft., Pápai Beton Kft. FLOW FUEL, Schönherz Informatikai Stúdió, Láng, BM Komp, Wimmer Trans, Hardy Working Tools, Dr. Rettig Richárd, FERRO-PRESS Kft., Signal Print Kft., GPR & Partners Kft., Consult Team Kft., MM Infinity Kft., Infodots Kft.

 

Forrás: www.rallyheart.hu

You may also read!

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...

Hamarosan érkezik az elektromos Citroen e-Berlingo, hét üléssel és 280 kilométeres hatótávval

A Peugeot nemrég dobta piacra a Partner és a Rifter elektromos változatait, most a Citroen is ugyanezt tette és

Read More...