Az új Toyota Yaris Európának készült

In bemutató
új Toyota Yaris

Először alkalmazták a GA-B platformot, ami fokozza a praktikumot, vezetési élményt és a biztonságot. Az új 4. generációs hibrid rendszer 116 lóerőt, 3,7 literes fogyasztást és 85 g/km CO2 kibocsátást ígér. Ami még fontos, hogy az európai vásárlók számára és Európában is készül.

Az új Yaris az első Toyota kis autó, ahol a TNGA (Toyota New Global Architecture) filozófiát alkalmazzák. Ennek pedig az alapja az új GA-B platform. Ennek köszönhetően alacsonyra került a súlypont és merevebb a karosszéria. Emellett a dizájnerekenek is nagyobb játékteret adott.

új Toyota Yaris

A 4. generációs hibrid hajtás gazdaságosabb üzemet és hosszabb tisztán elektromos közlekedést biztosít, ami főleg városban nagyon hasznos és környezetbarát.

Az új Yaris a biztonság területén is nagyot nyújt. A Toyota Safety Sense aktív biztonsági rendszer része alapból az Advanced Driver Assistance, ami magában foglalja a sávtartó automatikát, vész kormány asszisztenst és a kereszteződés fordulás asszisztenst.

A baleset megelőző rendszert is továbbfejlesztették, így az már nappal és éjjel is érzékeli a gyalogosokat és a biciklistákat. A középső légzsák pedig megakadályozza, hogy baleset során a sofőr és utas egymásnak csapódjanak.

Yasunori Suezawa, a Yaris vezető mérnöke elmondta, hogy az új Yaris lényege az üzemanyag takarékosság, biztonság, tágas belső tér, használhatóság és teljesítmény.

A dizájn

új Toyota Yaris

Az új Yaris dizájnja igazán megnyerő. Tényleg lejön a „bigsmall” (nagykicsi) elv. Bár kisautó, mégis nagyautós formai jelek vannak rajta. Elölről erőtől duzzad. Nagyon sportos a hűtőmaszkot körülölelő harcsa száj és szpoiler kombináció. Nagyon erőteljes, de mégis kedves a szemnek. Látszik, hogy ez már az európaiak számára készült. És látszik az is, hogy az autó szélesebb és laposabb lett az elődnél. A teljes hossz picit rövidebb lett, viszont a tengelytávot 50 mm-rel növelték, így szerezve plusz belső teret. Széltében a Yaris 50 mm-t növekedett. Az első és hátsó túlnyúlásokból is faragtak picit.

új Toyota Yaris

Oldalról még azért dolgozott a szamurájkard, bár már ívesebbek a domborítások és visszafogottabb a japános lendület.

új Toyota Yaris

Szép és sportos lett az alufelni. Amúgy az lehet, 15, 16 és 17 colos is.

új Toyota Yaris

Hátulról fent finom a tetőszpoiler. A hátsó lámpák középen össze vannak kötve régi idők Amerikáját idézve. Alul a diffúzor imitáció kicsit túlzásnak tűnik.

A beltér

új Toyota Yaris

Bent vidám, tágas és praktikus tér fogad. Itt a jelmondat a „kevesebb több”.A kormány ránézésre kellemes és jó kialakítású, kisebb és sportosabb az elődjénél. Bent a cél a „szemek az úton, kezek a kormányon” elv megvalósítása volt.  Ezért az A oszlopot hátrább helyezték, a műszerfalat lejjebb. Az első üléseket kijjebb tolták, hogy a sofőr és utasa között több hely legyen. És egy nagy, 10 inches, színes head-up dislpay-t készítettek.

új Toyota Yaris

A csomagtartó 700 mm-rel lett mélyebb és 286 literes a mérete.

A hibrid hajtáslánc

A Yaris a Toyota 4. generációs hibrid hajtásláncát kapta. A gazdaságosságot sikerült 20 %-kal növelni. A 116 lóerő 16 %-kal jobb az elődnél. A 0-100-as gyorsulás megvan 9,7 másodperc alatt, ami elég dinamikus. Tisztán elektromos módban elérhető a 130 km/h-ás sebesség. Illetve például városban tovább képes tisztán elektromosan közlekedni. A CO2 kibocsátás 85g/km WLTP ciklus szerint, a fogyasztás pedig 3,7 l/100 km.

új Toyota Yaris

Az 1.5-ös Hybrid Dynamic Force motor a TNGA család tagja, csakúgy , mint a Corollában és C-HR-ben dolgozó 2.0 literes motor. Az 1.5-ös, három hengeres motor kompressziója nagyon magas, 14.0:1-hez, aminek köszönhetően a belső égés jobb hőmérséklet és nyomás kontrollt tesz lehetővé. Mint általában a hibrid Toyoták motorjai, ez is Atkinson ciklusban működik. A maximális teljesítménye 93 lóerő, nyomatéka pedig 120 Nm. A váltó pedig e-CVT, amiről sok jót írnak, de én nem szeretem.

Villanymotorból kettő van. Az egyik az első kerekhez van csatlakoztatva, a másik indító generátorként is működik. Az elektromotorok akár 59 kW-ot és 141 Nm-t is képesek a kerekekre küldeni. A maximális fordulatuk pedig 17.000 rpm.

Az új akkumulátor 144 voltos helyett már 177.6 voltos. A cellák számát 120-ról 48-ra csökkentették. A súlya pedig csak 12 kg.

A Yaris elérhető még 1.5-ös benzinmotorral és 6 sebességes kézi váltóval vagy W-CVT váltóval. Néhány piacon elérhető a korábbi 1.0 literes három hengeres benzinmotor a belépő szintnél.

 

You may also read!

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...

Hamarosan érkezik az elektromos Citroen e-Berlingo, hét üléssel és 280 kilométeres hatótávval

A Peugeot nemrég dobta piacra a Partner és a Rifter elektromos változatait, most a Citroen is ugyanezt tette és

Read More...