10 izgalmas EV 2020/21-re

In elektromos autók

Egyre több gyártó egészíti ki a modell listáját új elektromos autóval.

A következő néhány hónap izgalmas lesz mind az autógyártók, mind az autóvásárlók számára. A szó valódi értelmében, 2021-re szinte minden márka egy vagy több teljesen új elektromos autót hoz forgalomba.

Kizárólag az elektromos hajtású modellekhez tervezték ezeket az autókat a korábbi megoldások helyett, amelyekben a meglévő belső égésű motorral gyártott gépkocsikat alakították át. Az elektromos autók legújabb generációja teljesen független, rengeteg helyet és magas felszereltséget kínál. Az ár általában tisztességes már nem túl magas az ICE hajtású modellekhez képest.

Ezenkívül számos európai ország kormányzati kedvezményei még vonzóbbá teszik az elektromos autó vásárlását. Most megmutatunk 10 új elektromos autót, amire érdemes lehet várni.

Dacia Spring (2021-től)

A Dacia elektromos koncepciója, a Spring Electric tanulmányautó bepillantást nyújt a márka első elektromos autó terveibe. A kompakt öt ajtós teljesen elektromos autó piacra dobását 2021-re tervezik.

“Spring” (Tavasz) a projekt neve, rámutat a világpremier idejére. A várható elektromos hajtású városi SUV valószínűleg a Renault K-ZE Dacia verziója, amely már Kínában piacra került.

A K-ZE-t csak egy 45 lóerős villanymotor hajtja meg, így a 900 kg súlyú autó maximális sebessége 105 km/óra. A 27 kWh-os akkumulátor kb. 250 kilométer távolságot tesz lehetővé. Még nem világos, hogy a Dacia megnöveli-e a teljesítményt és az akku kapacitást.

Fiat 500 Electric (2020 novemberétől)

A Fiat elektromos autóként dobja be az 500 és 500C harmadik generációját. Még ha a platform új is és hat centiméterrel hosszabb, az autó alig néz ki máshogy, mint az elődje.

A 42 kWh-os akkumulátor 320 kilométer távolságot tesz lehetővé (WLTP). Az elektromos motor 87 kW (118 lóerő) teljesítményt nyújt. Az 500C La Prima már megrendelhető, de a szállítás 2020 novemberében kezdődik (Németországban), a Fiat információi szerint.

Ford Mustang Mach-E (2021 elejétől)

Amilyen az ID.3 a VW-nél, olyan a Mustang Mach-E a Ford-nál. Az elektromos autó, amelyet kétségtelenül a Mustang ihletett, új időszámítás kezdetét jelenheti az EV-k idejében.

A Mustang Mach-E egy tisztán elektromos SUV, amely körülbelül akkora, mint a Skoda Kodiaq.

Számos változata lesz, hátsó és négykerék meghajtással, kicsi vagy nagy akkumulátorral, különféle teljesítményű villanymotorokkal. Az alapváltozat 258 lóerővel, hátsókerék-meghajtással és 450 km-es hatótávval, Németországban 46 900 euróba kerül, a szállítás 2021. január 1-től kezdődik.

Mazda MX-30 (2020. szeptember 25-től)

A Mazda első elektromos autóját MX-30-nak hívják. Az új modell egy 4,40 méter hosszú SUV. Az MX-30 hatótávolsága mindössze 200 kilométer a WLTP szerint. Az akkumulátor csak 35,5 kWh-os, a Mazda állítása szerint ez tűnik a legfenntarthatóbbnak. A teljesítmény 145 lóerő és 271 Nm.

Az autó 2020. szeptember 25-től lesz a kereskedésben (Németország). A hátsó öngyilkos ajtó az autó különlegessége.

Mercedes EQS (2021)

A Mercedes EQS nemcsak a következő S-osztály elektromos motorjával szerelt autó, hanem egy teljesen új fejlesztés is. Ola Källenius, a Daimler főnöke nemrégiben megerősítette, hogy a WLTP szerint a sorozat gyártási változat több mint 700 kilométer hatótávú. Az ehhez szükséges akkukat házon belül gyártják a Daimler üzemében, Untertürkheim-ben.

A Vision EQS 2019-es tanulmány autójának fejlesztése. Az első és a hátsó tengelyen lévő villamos motorok biztosítják a hajtást. Ez egy teljesen változó összkerék meghajtást eredményezett, több mint 475 lóerővel és 760 Nm nyomatékkal.

A 100 km/órás sprint kevesebb, mint 4,5 másodperc alatt valósult meg és a legnagyobb sebesség meghaladta a 200 km/órát. 2021-ig biztosan nem lesz a piacon.

Nissan Ariya (2021-től)

A Nissan új elektromos terepjárója 2021 végéig kerül forgalomba. Az Ariya 4,59 méter hosszú, körülbelül X-Trail méretű, de kupéautó formával rendelkezik. Öt változatot kínálnak Európában, beleértve az elsőkerék hajtású és a négykerekű meghajtású járműveket, különböző kapacitású és akkumulátormérettel.

Az alapváltozat kb. 360 kilométert képes megtenni a 64 kWh-os akkumulátorral, az elektromos motor pedig 218 lóerős. Az erősebb, elsőkerék meghajtással és 87 kWh-os akkumulátorral rendelkezik, egyetlen feltöltés mellett kb. 500 km-t képes megtenni. Lesznek négykerék-meghajtású autók 64 kWh vagy 87 kWh-os teljesítménnyel. A töltés Európában CCS-kapcsolaton keresztül történik.

Opel Mokka-e (2021 elejétől)

Az Opel Mokka elektromos hajtással (valószínűleg Mokka-e néven) 2021 elején indul. A PSA-csoportból ismert hajtást kapja 136 lóerővel és 50 kWh-os akkumulátorral. Állítólag az autó 322 kilométert tesz meg a WLTP-ciklusban.

A 4,15 méter hosszú mokka mérete hasonló a DS 3 Crossback E-Tense-hez. A csomagtartó térfogata 350 liter, a maximális térfogatot még nem említették, de 1050 liter körül kell lennie, hasonlóan a DS autójához. Az Opel továbbra is alacsony árat ígér, az autó megvásárolható lesz az ígéretek szerint 2020 nyár végétől.

Polestar 2 (2020 októberétől)

A Polestar 2 egy 408 LE összkerékhajtású elektromos autó. A technológia nyilvánvalóan megegyezik a Volvo XC40 Pure Electric technológiájával. 4,61 méter hosszú az öt ajtós ferdehátú, így nagy csomagtérrel rendelkezik. Az autó a Tesla Model 3 versenytársa lehet.

Tavasszal az alapár elfogadható 39 900 euró volt, de ez a változat valószínűleg csak 2021-ig érkezik. Jelenleg a Polestar konfigurátorban az alapár 56 440 euró az állami kedvezmény előtt. A konfigurátor szerint a most megrendelők 2020 októberében kapják meg az autót.

Tesla Y modell (2021 elejétől)

A Tesla Y modell valamilyen szinten a 3. modell SUV verziója. A meghajtás ugyanaz, de a Standard Plus alapmodell hiányzik. Már meg is lehet rendelni az Y modellt, de a Tesla konfigurátor szerint a gyártás csak 2021 elején kezdődik.

Az árak Németországban jelenleg 59 600 eurótól kezdődnek. Ehhez megkapja az összkerékhajtást és az 505 km-es hatótávolságot a WLTP szerint. Van még a “Performance” verzió 66 600 euróért. Mint mindig a Tesla-nál fel kell készülni a gyakori árváltozásokra.

Forrás: motor1.de

You may also read!

Berta Benjamin F4

F4-es Dávid az F3-as Góliátok között

Bár a Gender Racing Dávidját Berta Benjáminnak hívják, de az ősi bibliai történetet majdnem teljesen tökéletesen ültette át a

Read More...
Skoda Fabia

Itt a 4. generációs Skoda Fabia

A Skoda Fabia 22 éve indult hódító útjára és nagyon sikeres modellnek mondható. Ez már a negyedik generáció. A

Read More...
bővül a GreenGo

Két országban bővíti flottáját a GreenGo

Új, Skoda Citigo e iV elektromos autókkal bővül a GreenGo hazai és prágai flottája. Azért éppen ezzel a modellel,

Read More...