A 10 legalacsonyabb szén-dioxid kibocsátású autó Európában

In Téma

Csak néhány jelenleg kapható autó éri el az EU által meghatározott 95 gramm kilométerenkénti káros anyag kibocsátási határértéket.

Az EU szén-dioxid határértékei szigorúak, az új autók kibocsátása legfeljebb 95 g/km lehet és ez már érvényben van 2020 elejétől, azaz ebben az évben forgalomba helyezett autókra már ez a szabályzás vonatkozik. Ez az érték a teljes autóállomány 95% -ára vonatkozik (az eladott új autók 95% -ára, a legnagyobb kibocsátású 5% -ot nem vesszük figyelembe). Kritériumként a NEDC szabványos fogyasztását kell használni.

2021-től a határérték már az összes új autóra vonatkozik, 2025-től tovább csökken a határérték, először 15 százalékkal, majd 2030-tól jóval nagyobb mértékben 37,5 százalékkal.

De melyik autó teljesíti ezt az előírást, a 95 gramm CO2-t kilométerenként? Csak néhány, valóban keresni kell őket.

Tíz igazán alacsony kibocsátású autót kerestünk. Mindegyik kilométerenként 100 gramm CO2 alatt van. Kihagytuk a plug-in hibrideket és az elektromos autókat. Minden modell csak egy motorral szerepelhet, azaz a legalacsonyabb kibocsátású. A lista a „legrosszabbal” kezdődik, így is kevesebb mint 100 gramm/km és tovább haladunk az európai piacon jelenleg elérhető, legalacsonyabb kibocsátású autója felé.

VW Polo 1.6 TDI: 97 g

A leggazdaságosabb Polo, amely a 100 grammnál kevesebb határérték alá befért. Ez nem egy benzin vagy gáz üzemű verzió, hanem egy dízel motoros autó. A 95 lóerős 1,6 TDI kézi sebességváltóval képes ezt az eredményt hozni. A kisautó a jelenlegi NEDC szabványnak megfelelően kilométerenként 97 gramm CO2-t bocsát ki.

Renault Clio 100 TCe 100 LPG: 94 g

Az új Clio is kapható dízelmotorral és a legalacsonyabb kibocsátású változata (dCi 85, kézi váltóval) valamivel jobb, mint a Polo dízelje. Azonban a Clio TCe 100 LPG LPG verziója még jobb, amely csak 94 grammot bocsát ki.

Fiat 500 hibrid és Panda hibrid: 93 g

A Fiat 500 és a Fiat Panda városi kisautó, valamivel a Polo, Clio alatt van. Bár kisebbek és könnyebbek, de így is csak a közelmúltban megjelent hibridekkel fértek be a listába. A Fiat 500 LPG verziója továbbra is 118 grammot bocsát ki, nem túl fényes!

De az új „hibrid” változat (amely valójában egy enyhe hibrid) kilométerenként mindössze 93 grammot bocsát ki, mind a két modell esetében. Az autók 70 lóerősek, valójában ez nem egy meggyőző eredmény tőlük.

Peugeot 308 BlueHDi 100: 91 g

Már a kompakt méretű autók is beférhetnek a 100 gramm alatti szintbe. Ilyen a Peugeot 308 az 1,5 literes dízelmotorral szerelt verziója, a 102 lóerős változat a szabvány szerint csupán 91 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. A versenytársa, a Renault Megane ettől sokkal rosszabb. A legjobb esetben a kibocsátása 102 gramm (blue dCi 115).

Opel Astra 1.5 Diesel 105 LE: 90 g

Az legújabb Opel Astra új motorokat is kapott a megjelenésekor, de nem PSA-motorokat, hanem a General Motors által fejlesztett egységeket, hasonló adatokkal rendelkezik a Peugeot motorjaihoz. Kapható egy nagyon gazdaságos 1,5 literes dízelmotor is, a 105 lóerős háromhengeres Astra csak 90 grammot bocsát ki.

VW Golf 2.0 TDI 115 LE: 90 g

Amit a Peugeot és az Opel képes megtenni, azt a VW is tudja a kompakt autójával. Az új Golf legalacsonyabb kibocsátású változata, a 115 lóerős Golf 2.0 TDI csak 90 grammot bocsát ki, mint a 105 lóerős dízelmotor Astra. Ugyanakkor a Golf, négyhengeres és 10 lóerővel többet kínál.

Peugeot 208 BlueHDi 100 és Opel Corsa 1.5 dízel: 85 g

Láthatjuk, hogy a VW rosszabb a kisebb autójával, mint a kompakttal. Ez így egy kicsit kínos VW-re nézve! Ezzel szemben az új 208-as Peugeot megmutatja hogyan kell ezt csinálni. Az 1,5 literes dízel, 102 lóerős változat (ugyanaz a motor, amely a 308-asnál 91 gramm) kilométerenként csak 85 gramm széndioxidot bocsát ki. Az Opel Corsa ugyanezt az értéket produkálja és műszakilag nagyjából ugyanaz mint a 208.

A VW-nek ki kell találnia valamit. A 2.0 TDI-hez (amely 90 grammot bocsát ki a Golfban) kellene a Polo értékeinek közelítenie. Várható a Polo frissítés, a jelenlegi verzió 2017 óta van a piacon.

Citroen C1 és Peugeot 108: 85 g

A hagyományos szívó benzinmotorokkal szerelt kisautók közül (manapság egyre ritkábbak), a gyakorlatilag azonos Citroen C1 és Peugeot 108 érhető el, mindkét modell 72 lóerős motorral készül és 85 grammot bocsátanak ki. Furcsa módon, ugyanabból a gyárból származó Toyota Aygo, 93 gramm. Figyelemre méltó, hogy a C1 és a 108 alacsonyabb szén-dioxidértéket ér el, mint az mild-hibrid rendszerrel rendelkező Fiat 500.

VW Up 1.0 Ecofuel: 84 g

Egy újabb városi kis autó. A legalacsonyabb kibocsátású VW az Up verziója a 68 lóerős földgáz üzemű változata, amelyet az értékesítési listában “Up 1.0 Ecofuel” néven található. Kilométerenként csak 84 gramm széndioxidot bocsát ki. Összehasonlítás képen, a Renault Twingo-nak esélye sincs bekerülni közéjük, legalább 100 grammot bocsát ki. Ugyanez vonatkozik a Kia Picanto 1.0-ra is, amely 101 g/km.

Toyota Yaris Hybrid: 73 g

Az új Toyota Yaris jelenleg a legjobb CO2 kibocsátással rendelkező autó. Az új hibrid rendszerrel készülő kisautó, amely 1,5 literes 92 lóerős benzinmotor és egy villanymotor használatán alapul. Együttesen 116 lóerőt teljesítő változat mindössze 73 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként a NEDC szabvány szerint.

Egyébként a Prius egy nagyon tiszteletre méltó 75 grammot tudott az 1,8 literes benzines hibrid rendszerével.

Forrás: motor1

You may also read!

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...

Hamarosan érkezik az elektromos Citroen e-Berlingo, hét üléssel és 280 kilométeres hatótávval

A Peugeot nemrég dobta piacra a Partner és a Rifter elektromos változatait, most a Citroen is ugyanezt tette és

Read More...