A Volkswagen eladja a híres olasz márkákat a villamosítás érdekében?

In hír, Téma

Úgy tűnik a nagy történelmi múlttal rendelkező sport márkák nem igazán illenek a VW új zöld arculatába. A Dieselgate botrány után a német konszern vissza akarja szerezni a presztízsét.

Az 1990-es évek végén a Volkswagen pályája felfelé ívelt és bővítette működését. 1998-ban megvásárolta a Lamborghini-t és a Bugatti-t, ezzel a sportossággal próbált extra adag előnyt szerezni. 2012-ben megvásárolta az Audi-n keresztül a híres motorkerékpárgyárat, a Ducati-t.

A VW szemlélete és pénze valóban segített az olasz sportautógyártókon, amely a legjobb minőségű autókat gyártották évtizedek óta. Most még is úgy tűnik, hogy a német óriás ezt a három márkát kívánja eladni, mert már nem illeszkedik, egy nagyon zöld gondolkodású autógyár elgondolásaiba.

A Reuters szerint a Volkswagen, amely 2019-ben csaknem 11 millió autót értékesített, lépést akar tartani az idővel, a fejlődés egyik módja az lehet, ha eladja az Audi tulajdonában lévő Lamborghini-t, Bugatti-t és a Ducati-t.

A VW csoport vezérigazgatója, Herbert Diess közvetlenül nem mondta ki, de nemrég elmagyarázta:

„A Volkswagen-nek változtatnia kell az értékes márkák és a belsőégésű motorokból álló autók gyűjteményén, amelyek remek technikai izgalommal töltik el az ügyfeleket. További fontos lépéseket fogunk tenni ennek megoldására 2020 hátralévő részében. ”

A gyáróriásnak nem kell feltétlenül eladni ezeket a márkákat, újra lehetne értelmezni őket és környezettudatosabb fordulatot adni nekik. A Ducati például a közeljövőben dobja piacra első, teljesen elektromos motorkerékpárját, amíg a Bugatti nem rendelkezik elektromos megoldással és sajnos valószínűleg nem is számíthat erre.

Találgatások szerint, a Bugatti megvásárolhatná az EV technológiát a Rimac-tól és ennek alapján fejleszthetné a saját sportautóját. A napokban azonban meglebegtettek egy hírt, miszerint a Bugatti nevéhez fűződő jogokat ők adják el Rimac-nak.

A Porsche jelenleg a Rimac 15,5 százalékával rendelkezik, a Bugatti bekebelezése után 49 százalékos részesedése lehetne. Eddig azonban egyik vállalat sem kommentálta a felreppent híreket (ez általában azt jelenti, hogy van némi igazság benne, mert a hamis pletykákat azonnal cáfolni szokták).

A Lamborghini bejelentette, hogy átgondolja a villamosítást. A 2019-es Genfi Autószalonon bemutatta a Sián-t, egy hibrid sportmodellt, amely a leggyorsabb autó lesz a történelmük során.

A Sián csak az első lépcsőfok. A Lambo egy nagyon frappáns koncepcióautót is bemutatott, a Terzo Millenio (harmadik millennium) elnevezéssel, amely a gyártó szerint:

„Az energiahatékonyságot és az innovációt ötvözi, ezzel utat teremtve az elektromos szuper sportautók szegmensében, garantálva a megszokott vezetési élményt. Az Automobili Lamborghini biztató hozzáállással tekint a jövőbe, alapvető értékeinket a végletekig fejlesztjük.”

Tehát a Lamborghini elkötelezte magát az elektromos autók gyártása mellett, de a múltja nem az ésszerű energiafelhasználásról volt híres a számtalan szuperautóval. Annak érdekében, hogy a VW szárnyai alatt maradhasson, a Lamborghini-nek teljesen át kell alakítania arculatát, különben mennie kell.

Tavaly a VW azon gondolkodott, hogy eladja Bentley-t. A tervek szerint, hogy a Lamborghini marad, de a Bentley és a Bugatti mehet.

A VW nagyobb szabadságot akar biztosítani a Lamborghini-nek a csoporton belül. A Reuters meg nem nevezett forrásokra hivatkozott: „Ez az első lépés, hogy a VW az egységét egy sorba rendezze.”

A Lambo számára biztosított függetlenség lenne az első lépés az első nyilvános ajánlattétel (IPO) előtt. Ha a tőzsdei bevezetés is megtörténne, a VW továbbra is befolyásolhatná a szuperautók gyártását.

Forrás: insideevs

You may also read!

Már épül az új présüzem a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában

Megkezdődtek a Mercedes-Benz új présüzemének építési munkálatai Kecskeméten. A gyár második présüzemében a tervek szerint 2022-ben kezdődik meg a

Read More...

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...