A Superbird minden idők egyik legjobb Plymouth izomautója. Csak egyetlen évig gyártották a Ford Torino Talladega közvetlen riválisaként. A Plymouth Road Runner alapjaira épült néhány módosítással, amelyhez az 1969-es Dodge Charger Daytona adta az ihletet.
Hány darabot gyártottak? Az információk nem teljesen pontosak, a Chrysler kezdeti terve csupán 1970 darab autó gyártása volt, de a rendelkezésre álló adatok szerint 2773-at építettek. A kutatások szerint azonban összesen 1935 Superbird készült végül és szinte az összes az Egyesült Államok vevőihez került, nagyjából 34-47 darab kerülhetett Kanadába.
A pontos adatoktól függetlenül teljesen egyértelmű, hogy a Superbird nagyon ritka autó. A különleges példányok egyikét elárverezik a Mecum november 12-én megrendezésre kerülő Las Vegas-i aukcióján. A teljesen felújított izomautó minden porcikáját helyreállították és még talán jobban is néz ki, mint új korában.
A motorháztető alatt a 440 Super Commando található 4 karburátorral, az erőmű csúcsteljesítménye 375 lóerő. A 727-es nagy teherbírású automataváltó a hátsó kerekekre továbbítja az erőt. Az összes legyártott autó közül csak 135-be szereltek nagyobb teljesítményű 425 lóerős, 426 Hemi V8-at, a NASCAR versenyautójaként.
Az agresszív hátsó szárnyról és az orrkúpról sokan úgy gondolják, hogy csak kis hatással voltak az autó úttartására. A Wikipedia forrásai szerint „csak a 97 km/órát meghaladó sebességnél kezdtek a módosítások előnyt mutatni”.
Az autóritkaság novemberben kerül értékesítésre, a kezdő licit összegét még nem közölték.
Forrás: motor1