A Volkswagen bővíteni kívánja az elektromos jármű kínálatát két kisebb modell bevezetésével. A vállalat mindkét modelljével arra készül, hogy még vonzóbbá tegye az elektromos autózást az európai lakosoknak. Azokat a vásárlókat célozzák meg, akik olyan városi autót keresnek, amely károsanyag kibocsátás nélkül könnyen mozog a városi forgalomban.
A legkisebb EV leváltaná az Up!-ot, mondta egy meg nem nevezett céges forrás az Automotive News Europe-nak. A valamivel nagyobb ID.2 akár a Polo helyére léphet, de erről még nincs végleges döntés.
Az ID.3-hoz és a VW újabb közelgő EV-jéhez hasonlóan ezek a kisebb modellek is a VW MEB platformjára fognak épülni. Az új elnevezési sémát követve a német autógyártó a legkisebbet modellt ID.1-nek hívhatja, míg a Polo méretű pedig ID.2 lesz.
Úgy tudni, hogy az ID.2 fejlesztése előrébb tart mint a legkisebb e-autó. A VW azt tervezi, hogy 2023-ban már forgalomba kerül, mintegy 20 000 euró körüli áron. Költséghatékonysági célból lítium-vas-foszfát cellákat használhat az akkumulátorok készítéséhez, ez kevesebb energia felhasználású technológia, mint más lítium-ion akkumulátorok készítése – írja az Automotive News Europe.
Az ID.1 állítólag csak 2025 körül érkezik meg. A Skoda és a Seat is megkaphatja a jármű változatok fejlesztését.
A VW márkafőnöke, Ralf Brandstätter még az év elején közölte a kisebb EV-k tervét. “Természetesen figyelembe kell vennünk, hogy a kisebb jármű szegmensek a jövőben elektromos modelleket követelnek és mi ezen koncepciókat is szem előtt tartjuk. A kisebb, városi szegmensekben lévő autók nagyon fontosak és nagyon érdekesek számunkra” – mondta.
Forrás: motor1