Peugeot LMH (Le Mans Hypercar) a 2021-es versenytechnika

In bemutató, sport

A 25 éve szoros partnerkapcsolatot ápoló PEUGEOT és TOTAL leleplezte a FIA-WEC világbajnokságra készült LMH Hypercar versenyautó hajtásláncának műszaki paramétereit.

A PEUGEOT HYBRID4 500KW hajtáslánc legfontosabb jellemzői:

  • hibrid technológia párosítása: egy hátulra épített 680 LE teljesítményű 2,6 literes biturbós V6 motor és elöl pedig egy 200 kW-os elektromos motor/generátor
  • a PEUGEOT Sport és a Total által közösen fejlesztett nagy teljesítménysűrűségű akkumulátor,
  • négykerékmeghajtás és 7 sebességes (+hátramenet) szekvenciális sebességváltó,
  • a teljesítményben kulcsszerepet játszó intelligens hajtáslánc- és energiaáramlás-szabályozó rendszer

 

A Hypercar versenyautóhoz a Totaltól származó egyedi fejlesztésű motor és sebességváltó-hűtőfolyadékokat valamint kenőanyagokat használnak. Kifejezetten nagy igénybevételre tervezték az anyagokat, amelyek széles hőmérsékleti tartományban is tartósnak bizonyulnak.

A Peugeot felhasználja az elektromos autógyártásban szerzett tapasztalatait a motorsportban is. Az első tengelyen elhelyezett és kizárólag az első kerekeket hajtó 200 kW-os villanymotor/generátor egy nagyon könnyű, nagy hatásfokú reduktorhoz és egy legújabb generációs inverterhez kapcsolódik, mely az akkumulátor energiáját továbbítja a motornak. Az utóbbi – többek között a hajtáslánc energiastratégiáit meghatározó szoftvernek köszönhetően – azonnal fel tudja használni az akkumulátor által rendelkezésre bocsátott összes energiát.

 

A nagy sűrűségű és teljesítményű (900 V) akkumulátor kulcsszerepet játszik az autó teljesítményében. Ehhez az kell, hogy az akkumulátor gyorsan töltődjön, nagy legyen a cellák tárolókapacitása és hogy az egység a lehető leggyorsabban tudjon maximális teljesítményt leadni. A töltés és a valós időben rendelkezésre álló teljesítmény optimalizálásával lehet tehát a legversenyképesebb berendezésre szert tenni” – magyarázza Kamen Nechev, a Saft műszaki vezérigazgatója.

A belső égésű motor 500 kW (680 LE), az elektromos motor/generátor pedig 200 kW (272 LE) teljesítmény leadására képes, a szabályok a versenyzés során viszont csak 500 kW maximális teljesítményt engedélyeznek.

A szabályzat tiltja a villamos erőforrás használatát 0 és 120 km/h sebesség között. Gyorsításkor egyedül a belső égésű motor használható. Az elektromos motor/generátor csak az előírt sebesség elérését követően lép működésbe.

Teljes gáznál a biturbós V6 motor 300 kW-ban (408 LE) maximálja a saját teljesítményét, és azt a 200 kW-os elektromos motor/generátor által pillanatnyilag biztosított teljesítményhez igazítja. Az utóbbi közvetlenül az akkumulátor töltésszintjétől függ. Az elektromos motor/generátor bekapcsolásakor a gépkocsi automatikusan négykerékmeghajtásra vált. Ha lemerül a nagy sűrűségű akkumulátor, a belső égésű motor ismét 500 kW-ra (680 LE) kapcsol. Az autó innentől elsőkerék-meghajtású lesz.

A belső égésű, illetve az elektromos motor, vagy akár egyszerre mindkettő használható a boxutcán való áthaladáskor, ahol a maximálisan megengedett sebesség 60 km/h.

Mielőtt az autó 2021 végén versenypályán is tesztelésre kerülne, a PEUGEOT Sport és a Total csapata tovább folytatja a fejlesztést, amelyet 2021 első felében a stratégiai fontosságú próbapados és szimulátoros megmérettetés követ.

You may also read!

Már épül az új présüzem a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában

Megkezdődtek a Mercedes-Benz új présüzemének építési munkálatai Kecskeméten. A gyár második présüzemében a tervek szerint 2022-ben kezdődik meg a

Read More...

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...