A mostani tesztet Törökországban végezték el, pedig ez az ország sem a jelentős jávorszarvas populációról ismert. A Motor1.com magazin török partnere lehetőséget kapott, hogy egy Renault Zoe-t kipróbáljanak és komoly próbatétel elé állítsanak a hírhedt jávorszarvas teszten. A török tesztsofőrök nem utasították vissza a kis EV tesztelését.
Sok autó komolyan megszenved a jávorszarvas teszten, pedig sokkal többet árul el egy autóról mintsem, hogy képes-e kikerülni a létező legnagyobb szarvast az úton. A gyors, lendületből végrehajtott manőver szimulálja, hogy az út bármely szakaszán egy váratlan akadályt hogyan képes a sofőr vezetés technikai tudásával és az autó aktív biztonsági rendszerének támogatásával kikerülni.
Először a Zoé-nak 74 km/órás sebességgel kellett áthaladnia a terelőkúpok között. A kis EV-nek egyáltalán nem okozott problémát, hogy ezzel a tempóval hiba nélkül áthaladjon a feladaton. A sofőr beszámolója szerint az ESP már beavatkozott a második kúpsor kijáratánál, ezzel segítve a jármű irányíthatóságát.
Második körben a sebességet kissé növelték, 76 km/órára. Érdekes, hogy csak egy kicsit gyorsabban haladva a menetstabilizáló rendszer a második kúpsor bejáratánál aktiválódott, nem pedig ennek a szakasz végén, mint először. A Renault mégis gond nélkül teljesítette a kihívást.
Végül a csapat 80 km/órára növelte a tempót. A mindössze 4 km/órás sebességnövekedés csekélynek tűnik, de mégis óriási különbséget jelent a teszt eredményeiben. Az ESP rendszer már nem képes megfelelően kordában tartani a kis EV hátsó részét, ezért kicsúszik és két kúpot elsodor a feladat utolsó, visszatérő szakaszában. Ezzel az eredménnyel a Renault Zoé számos autót maga mögé utasított ebben a tesztben.
A Renault 2019-ben mutatta be a Z.E. A Zoe 50 változatát. A modell egy 52 kWh-s akkumulátort kapott, amely a WLTP-értékelés során 392 kilométeres hatótávolságot biztosít egy feltöltéssel.
Forrás: motor1