Mercedes-Benz S-osztály, az innováció éllovasa 1951 óta

In Téma

A Mercedes-Benz S-osztály mindig arról volt híres, hogy a fejlesztések csúcsán állt és ez alól a vadonatúj W223 sem kivétel. Mivel az új S-osztály most jelent meg, tekintsük át a luxusautó idáig vezető nagyobb állomásait és nézzük meg, hogy a Mercedes miként változtatta meg az autózás történetét.

A Mercedes S-osztály modelljei mindig valami újat hoztak, ezért a teljes listáról csak a leginnovatívabb modelleket mutatjuk meg.

W187 (1951 to 1954)

 

Az első S osztály, már egy korszerű fejlett vezérműtengelyes, 6 hengeres motorral rendelkezett. Úttörő szerepet játszott a biztonsági ajtózár bevezetésében, amely a hagyományos ajtózár sokkal erősebb alternatívája volt. Az extra erősségnek köszönhetően megakadályozta, hogy egy balesetben az ajtók kitörjenek vagy leessenek, ezzel az utast benntartotta a kabinban.

W105 / W180 / W128 (1954 to 1959)

A W105 / W180 / W128 technológiai fejlődése magában hordozta az önhordó karosszériát, valamint olyan fékdobokat alkalmaztak az autógyártásban először, amely úgynevezett „Turbocooling” technológiával volt ellátva, a megoldás lényegében a hőleadást elősegítő bordázat kialakítása. Emellett 1958-tól kezdődően a 220SE már egy vezérelt, sokrétű üzemanyag-befecskendezéssel rendelkezett.

W111 / W 112 (1959 to 1965)

A W111 / W112 sok, új technikai funkcióval jelent meg az elődjéhez képest. Nagy előrelépés a biztonság terén volt. Többek között újdonság volt a párnázott kormánykerék és a ’sérüléscsökkentő belső tér’. Biztonsági utascellája volt, elöl és hátul gyűrődési zónák kialakításával, ami ennek a technológiának az első alkalmazását jelentette a sorozatgyártású modelleknél. A biztonsági funkciók mellett 1961-től a 300SE számos olyan kényelmi felszereléseket kapott, mint a tárcsafékek, a légrugózás és központi záras ajtók.

W108 / W109 (1965 to 1972)

A W108 / W109 inkább evolúciós fejlődés volt, mint teljes megújulás az elődjéhez képest, de ez nem azt jelentette, hogy nem hozott újat az autózásba. Valamennyi modell hátsó tengelyét hidropneumatikus rugókkal szerelték. A csúcsmodell a 300SEL 6.3 pedig nagy teljesítményű volt, 247 lóerős V8-as motor szolgáltatta a teljesítményt. Ennek a modellnek készült egy módosított változata is, amely később “Red Pig” néven megismert híres versenyautó lett.

W116 (1972 to 1980)

A W116 minden bizonnyal óriási mérföldkő volt a modell történetében, mivel elsőként ez a modell viselte hivatalosan az S-osztály megnevezést. Számos technológiai vívmányt alkalmazott a gyártó, például az ABS-t (1978-tól) és a sebességtartó automatikát (1975-től). Szennyeződésmentes hátsó lámpákat és oldalsó ablakokat alakítottak ki, valamint az üzemanyagtartály bekerült a hátsó tengely fölé, hogy egy nagyobb ütközés esetén védett helyen legyen. A W116 volt az első sorozatgyártású autó, amelyet turbófeltöltős dízelmotorral kínáltak.

W126 (1979 to 1991)

A W111 / W112-hez hasonlóan a W126 technológiai fejlődése is a biztonságra összpontosított. Rendelhető volt az automata biztonsági övfeszítő és a vezetőoldali légzsák 1981-től, külön extra az első utas légzsák 1988-tól, valamint az opcionális ASR és az elektromosan állítható kormányoszlop is 1985-től a V8-as csúcsmodellekhez.

W140 (1991 to 1998)

Ezt a modellt megjelenésekor sokan otrombának tartották, bár a W140 debütálásakor viszonylag alacsony, mindössze 0,31 légellenállási együtthatóval rendelkezett. Ez a Mercedes volt az első széria gyártású autó, amely tizenkét hengeres motorral rendelkezett, a legerősebb motor volt abban az időben. A W140 tervezése a lehető legmagasabb szintű kényelem kialakítására összpontosult. Elsőként jelent meg a dupla üvegezésű oldalsó ablak, az opcionális elektromos zárás az ajtókhoz és a csomagtartóhoz. CAN alapú (Controller Area Network) multiplex vezetékrendszer, rendelhető Auto Pilot System (APS) navigációs rendszer 1995-től vagy a dinamikus Xenon fényszóró és a LINGUATRONIC hangvezérlés 1996-tól, amely az első olyan telefonkezelő volt, amely hangvezérléssel is aktiválható volt.

A kényelem mellett a W140 számos vezető támogató funkciót is tartalmazott, például az elektronikus menetstabilizáló program (ESP) már alapkivitelben vagy a modell felszereltségi szintjéttől függően PARKTRONIC parkolás segítő rendszert kapott és a fékasszisztens rendszer (BAS) már szabványként szerepelt az extrák között 1996-tól.

W220 (1998 to 2005)

 

A W220 vitathatatlanul a modernkor első S-osztálya. Mindenféle új autóipari technológiát tartalmazott, mint például az automatikus hengerzár, az elektronikus vezérlésű automata sebességváltó, az opcionális Active Distance Assist DISTRONIC, a KEYLESS GO kulcs nélküli indítás és a PRE-SAFE megelőző utasvédő rendszer 2002-től. A W220 volt az első S-osztály, amelynek AMG-változatai is voltak az S55 és az S65, valamint az első S-osztály, amelyet 4MATIC összkerék-meghajtással is kínáltak.

W221 (2005 to 2013)

A W221 fejlesztései nagyrészt az aktív járművezető segédeszközökre összpontosított. Jellemzője a továbbfejlesztett, aktív távolságtartó DISTRONIC PLUS (képes volt állóra fékezni az autót veszély esetén), a PRE-SAFE autonóm fékrendszer 2006-tól és az autonóm vészfékezés 2009-től. Opcionális volt az Active Night View Assist és a sávtartó segédberendezés. Ez volt az első S-osztály, amely 2009-től az S400 hibrid változatban is megjelent.

W222 (2013 to 2020)

A W222 az egyik, talán a leginnovatívabb S-osztály. Megkapott minden technikai eszközt és számos mérnöki előrelépést is tartalmazott. Teljesen új alumínium hibrid karosszériával rendelkezik, amelynek súlya és mérete alapján 50% -kal magasabb a torziós merevsége. Ez volt az első modell, amely hagyományos izzók nélkül készült, csaknem 500 LED üzemelt az egész autóban.

A modellnek egy sor fejlett segédeszköz állt a rendelkezésére, amelyet a Mercedes „Intelligens hajtásnak” nevezett el. A legkiemelkedőbb volt az útfelület figyelő rendszer, képes azonosítani a kátyúkat és a MAGIC BODY CONTROL technológia, amely ennek megfelelően előhangolja az alvázat és a futóművet.

W223 (a jelenlegi legújabb modell)

A legújabb S-osztály technológiája elsősorban azokra a dolgokra összpontosít, amelyek fokozzák a vezetési élményt. Olyan funkciókkal szerelték fel, mint a számos LED képernyő az új infotainment rendszerhez és az aktív környezeti világítás, amely képes vizuálisan megerősíteni a figyelmeztetéseket, veszélyforrásokat. Ezenkívül az autó több mint 50 alkatrésze frissíthető az interneten keresztül. A W223 tartalmazza a világon elsőként a hátsó ülés légzsákot, valamint egy opcionális hátsótengelyes kormányrendszert, amely akár 10 fokban is elfordítja a hátsó kerekeket.

Forrás: carscoops

You may also read!

Virtual DiRT Rally

1600 regisztrált játékos várja a virtuális rallybajnokság második szezonját

Hungarian Virtual DiRT Rally 2.0 Championship 2021 Nyolc bajnoki futam és századmásodpercekért folyó küzdelmek jellemezték a Hungarian Virtual Dirt Rally

Read More...
Citroën C3 Rally2

Magyar páros, a Német Lackó – Tóth Imre duó is Citroën C3 Rally2-vel versenyez idén!

Harmadik R5-ös szezonja után autót és navigátort vált a tehetséges pilóta. A Tagai Racing Technology által felkészített versenyautó és

Read More...

A 490 ezer dolláros Lunaz Bentley S3 Flying Spur EV

A brit Lunaz csúcskategóriás klasszikus angol autók elektromos átalakítására specializálódott és már számos munkája fut az utakon. Elektromos használatot

Read More...