Mire elég a 19,1 másodperces gyorsulás 2021-ben?

In elektromos autók

Még ez a hét valóban régi, korszerűtlen, a saját idejében is lassúnak mondott autó is gyorsabb, mint az új, tavasszal megjelenő 2021-es új Dacia Spring EV. A cikk lényege nem a Dacia tulajdonosok és a Spring-re vágyok megsértése, hanem rávilágítani arra a tényre, hogy egy ilyen autó használata inkább veszélyes választás, mint sem logikus döntés még ha nulla a károsanyag kibocsátása.

A román Dacia egy alacsony költségvetésű márka, de az elmúlt években nagymértékben növekedett. Gyorsan hírnevet szerzett magának, mint a megfizethető és teljesen elfogadható minőségű új autóra vágyók lehetősége.

A vállalat új EV-jében a Spring-ben azonban nincs semmi, ami tovább növelné a Dacia hosszú évek alatt kialakított hírnevét. De hogy tisztességesek legyünk a Spring-el szemben, érthető a 44 lóerős kisautót elsősorban városi használatra tervezték, de az 5,8 másodperces 0-50 km/órára gyorsulásával nem igazán lesz képes a forgalom ritmusát tartani, éppen ellenkezőleg.

A probléma, akkor kezdődik, amikor kicsit energikusabbnak kellene lenni, mert egyszerűen csak lépést kell tartani a forgalommal. Álló helyzetből a 100-as tempó elérése 19,1 másodpercet vesz igénybe és 125 km/órás végsebesség vet véget a játéknak, feltételezve, hogy valóban találunk egy elég hosszú egyenest.

Ahhoz, hogy ezt a gyengeséget tudjuk mihez viszonyítani összehasonlítottuk hét nevetségesen lassú régi autóval, amelyek még most is szégyenbe hoznák a Spring elektromos autót.

AMC Gremlin (1977)

Teljesítmény: 80 LE

Maximális sebesség: 155 km/h

0-100 km/h gyorsulás: 15,7 másodperc

Az AMC furcsa kinézetű, 1970-es években készített kompakt autója minden bizonnyal meglepetést okozna a Daciának. Még teljes gázadás mellett is a Volkswagen 2,0 literes négyhengeres motorjával szerelt 40 éves autó gond nélkül állva hagyja az új EV-t.

Yugo GV (1986)

Teljesítmény: 55 LE

Maximális sebesség: 145 km/h

0-100 km/h: 13,9 másodperc

A Car and Driver amerikai autós magazin „a történelem legrosszabb autójának” nevezte, de ez a jugoszláv kisautó váratlan népszerűséget ért el a takarékos amerikai vevőknél a 3990 dolláros árnak köszönhetően. Mechanikailag a régi Fiat 127-es továbbfejlesztett változata volt, de a 13,9 gyorsulása, már inkább szuperautó teljesítménynek tűnik, a Dacia modern városi minije mellett.

Plymouth Horizon (1978)

Teljesítmény: 70 LE

Maximális sebesség: 155 km/h

0-100 km/h: 14,0 másodperc

Ez a modell volt az első olyan európai tervezésű autó amelyet Plymouth Horizon néven az USA-ban gyártottak. Mára feledésbe merült az autó, de az alap motorral szerelt 1.7-es Horizon is állva hagyja a Dacia-t.

Oldsmobile Cutlass Supreme Diesel (1978)

Teljesítmény: 105 LE

Maximális sebesség: NA

0-100 km/h: 18,2 másodperc

Ez az autó az Oldsmobile téves válasza arra a kérdésre, hogy hogyan lehetne javítani az 1970-es évekre jellemző nagymennyiségű benzinfogyasztást. Készítettek egy legendásan megbízhatatlan V8-as dízelt, amely 5,7 literes motorból mindössze 105 lóerőt préselt ki. De a teljesen elrontott tervezésű Olds még mindig legyorsulja a Daciat.

Buick Century (1936)

Teljesítmény: 120 LE

Maximális sebesség: 132 km/h

0-100 km/h: 16,0 másodperc

 A Buick Century volt a korszak egyik gyorsabb autója, de ez az időszak volt a nagy gazdasági válság ideje is, és elég furcsa lehet egy Dacia-val összehasonlítani, de a fejlesztések között eltelt egy jó pár évtized.

Volkswagen Beetle (1977)

Teljesítmény: 48 LE

Maximális sebesség: 129 km/h

0-100 km/h: 17,2 másodperc

Annak ellenére, hogy amikor ezt az autót tervezték, sok embernek még a házában sem volt áram, de a Beetle kiállta az idők próbáját és szinte meglépne, a Dacia Spring elől.

FSO Polonez 1500 (1979)

Teljesítmény: 76 LE

Maximális sebesség: 148 km/h

0-100 km/h: 17 másodperc

A keleti blokk egyik szörnyűsége. Szerencsére a Polonezekekből nem készült sok ezért mára Európa útjain alig látni ilyeneket. De vigyázzon, ha az elektromos Dacia-val átutazik Varsón, és az egyik a lámpánál egy FSO áll mellé: esélye sincs, hogy bemenjen egy 42 éves autó elé.

Forrás: carscoops

You may also read!

A Tesla tulajok szerint könnyen becsapható az autopilot rendszer

Az autós magazin aggodalma teljesen jogos, ők sem gondolták, hogy mennyire egyszerű kijátszani az autó védelmi rendszerét. Az NHTSA és

Read More...

Árverésen egy LaFerrari, 3 millió dollár feletti árat várnak

Eladásra kínálják ezt az alig használt 2014-ben gyártott Ferrari LaFerrari sportautó ritkaságot. Jelenleg a washingtoni Bellevue-ban várakozik egy méregdrága

Read More...

A 2021-es VW Polo megfiatalodik LED világítást, digitális műszereket és nagyautós biztonsági technikát kap

A Volkswagen Polo óriás a kisautók között. Az 50 éve tartó sikere alatt több mint 18 millió eladott példánynál

Read More...