A C5 X a CITROËN filozófiájának úttörő kifejezése: merészség és innováció a nyugodt utazás élményéért

In bemutató

A Citroën ma leplezte le új zászlóshajóját, a C5 X-et, amely eredeti, a szedánok és a kombik szintéziseként leírható vonalvezetésével megújítja a felső-közép kategóriás autók világát; az úttörő megoldás ráadásul hű marad a nagy Citroën modellek hagyományaihoz.

„A C5 X érkezése azt jelenti, hogy a Citroën ambiciózus, szintézisteremtő modellel jelentkezik a felső kategóriában, olyan megoldással, amely meghódíthatja a világ felfedezéséért szenvedélyesen rajongó ügyfeleket. Merész és különleges modell, azt a hihetetlen szaktudást és tapasztalatot testesíti meg, amellyel a Citroën innováció és kényelem tekintetében büszkélkedhet, és amelyet története során életérzéssé fejlesztett.” – Vincent Cobée, a Citroën vezérigazgatója.

A C5 X a meglehetősen konzervatív felső-közép kategóriába érkezik, és már első pillantásra meglep és magával ragad. A hosszan elnyúló motortérfedél, az íves, aerodinamikus vonalak, a magasan húzódó övvonal és a hátsó kerekek feletti egyedi formai megoldás különlegessé és dinamikussá teszi a karosszériát. Az ötödik ajtó – szintén sok legendás Citroën modell különleges ismertetőjegye – a kombik praktikusságát nyújtja: tágasra nyitható, teljesen funkcionális, a raktér küszöbje pedig alacsonyan van.

A modell magas felépítése annak köszönhető, hogy hasmagassága meghaladja a hagyományos ötajtósokét, kerekei pedig kifejezetten nagyok, 720 mm átmérőjűek, és a változatok nagy részében 19 collos Tall& Narrow felnikre szerelik őket. Ezekkel a megoldásokkal a vezető üléspozíciója magasra került, ami kedvezőbb kilátást, ennek révén pedig nagyobb biztonságot jelent.

A 2785 mm-es tengelytáv eredményeképpen a hátsó üléseken különösen tágas a helykínálat, de a külső méretek is tekintélyt parancsolóak: a C5 X 4805 mm hosszú, 1865 mm széles és 1485 mm magas. Ezek az értékek a felső-közép kategória közepére pozícionálják az új modellt.

A C5 X utasteréből a barátságosság, a nyugalom és a tágasság érzete sugárzik. A bőséges térkínálat, a hívogató hangulat, a kifinomultan részletgazdag kidolgozás és a praktikus megoldások utazásra csábítanak. A kulcsszavak: elegancia és kényelem, innovatív, de diszkrét technológia.

A Citroën még egy különleges újdonságot kínál, amelynek köszönhetően megtapasztalhatjuk a márka „repülőszőnyeg-hangulatát”: a C5 X-ben is elérhető Citroën Advanced Comfort futómű minden apró akadályon, bukkanón, kátyún, fekvőrendőrön és egyéb egyenetlenségen simán repít át bennünket. A C5 X plug-in hibrid verziójában pedig ennél is többet kínál a márka: az aktív Citroën Advanced Comfort futóművet. Ennél a megoldásnál három vezetési mód közül választhatunk, amelyek segítik a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés munkáját, simábbá teszik a haladást, kanyarokban pedig különösen hatékonnyá teszik.

Az otthonosság, a kényelem érzetét tovább fokozza az autó teljes, 360°-os üvegfelülete által biztosított természetes fényár. Kiemelendő a C oszlop mentén kialakított ablak és az opcionális méretes tetőablak, amelyen keresztül igény szerint engedhetjük be a fényt.

A C5 X olyan meghajtást kínál, amely minden élethelyzetben, a mindennapok során és váratlan esetekben is kényszermentes és teljes szabadságot nyújtó megoldást jelent: a plug-in hibrid hajtásláncot. A 225 lóerő összteljesítményű rendszerrel teljes csendben és CO2-kibocsátás nélkül tudunk elindulni, és akár 50 km-t is megtehetünk teljesen elektromos üzemmódban, akár 135 km/h sebességgel. Ez a hatótáv a napi utazások többségéhez elegendő, úgy közlekedhetünk, hogy egyáltalán nem vesszük igénybe a belsőégésű motort, gond nélkül teljesíthetjük a napi teendőinket, az autót szükség szerint otthon, a munkahelyen vagy nyilvános töltőpontokon tölthetjük.

A Citroën a C5 X-ben vezeti be az új, teljes mértékben digitális kommunikációs felületet. Az új eszköz 12 hüvelykes HD érintőképernyőn kommunikál, 4 darab C típusú USB-csatlakozó és egy vezeték nélküli telefontöltő tartozik hozzá. Az adatok frissítése felhőn keresztül történik, a Mirror Screen funkcióhoz pedig már nincs szükség a telefon csatlakoztatására. Az eszköz a tabletek mintájára készült: beállításai, megjelenése, widgetjei személyre szabhatóak.

A C5 X a legjobbat nyújtja abból, amit ma a félig önvezető autózás 2. szintjének nevezünk, és ami megfelel a hatályos szabályozásoknak: a Highway Driver Assist egyesíti az adaptív tempomatot, a Stop & Go funkciót és a sávtartó asszisztenst, így a vezetőnek már nem kell minden pillanatban a sebességre és az úttartásra koncentrálnia, hiszen az autó elvégzi helyette ezeket a feladatokat.

Ezenkívül számos egyéb berendezés könnyíti a mindennapi életet vezetés közben: a nagy látókörű holttérfigyelő, a Rear Cross Traffic Alert, amely hátramenetben is figyeli a közelben lévő akadályokat, a Top 360 Vision, amely az érintőképernyő kijelzőjén jeleníti meg az autó környékének képét, vagy a kulcs nélküli nyitó-záró és indító funkció, amely automatikusan kinyitja illetve bezárja az autót, ha a vezető közeledik illetve távolodik.

A C5 X benzinmotoros és plug-in hibrid meghajtással lesz elérhető, 2022 elején érkezik a kereskedésekbe.

You may also read!

gokart

Kezdődik az Európa-bajnokság

Gender Tamás Junior számára elkezdődött a 2024-es FIA Gokart Európa-bajnokság.   Összesen 48 ország 200 versenyzője indul a héten. A Valenciában,

Read More...
Toyota 2600000 km

A Toyota, amely 2,6 millió kilométernél ment nyugdíjba

Tizenhat év alatt hétszer tette meg a Föld és a Hold közötti távolságot egy Toyota pickup az Egyesült Államokban,

Read More...
Peugeot E-5008

Premier előtti pillantás az új Peugeot E-5008-ra

Az új Peugeot E-5008 egy exkluzív videóban mutatja meg magát először. A kategóriák felett álló nagy elektromos SUV gáláns helykínálatot,

Read More...
Verified by MonsterInsights