Kiderült, mely autók sérülnek a legritkábban és a leggyakrabban Európában

In Téma
sérült autók Európában

Használt autó vásárlásakor az egyik legfontosabb cél annak kiderítése, hogy volt-e már balesetes az autó. Miután egy autó karosszériája megsérül, merevsége gyengül, ami minden további balesetet sokkal veszélyesebbé és károsabbá tesz a jármű és az utasok számára is. A tulajdonosok csak ritkán fektetnek be a karosszéria megfelelő javításába, miután az összetört. A javítások ehelyett gyakran olcsók, silányak, és az egyetlen cél az autó eladása.

Egy balesetet szenvedett autó vásárlásának esélye az autó márkájától és modelljétől függ. Míg sok sofőr modern és megbízható járműveket keres, a fiatalabb, kevésbé tapasztalt járművezetők gyakran az erőre, a sportosságra és az összképre koncentrálnak, nem pedig az aktív és passzív biztonsági funkciókra.

Kutatási módszertan

 

Adatforrás: A kutatás a carVertical platformban az ügyfelek által legenerált autótörténeti jelentéseken alapul. A platform jármű előéleti adatokat szolgáltat az alvázszámok felhasználásával, és információkat tár fel minden olyan balesetről, amelyben részt vett az adott jármű, az esetleges sérült részekről, valamint a javítások költségeiről, és továbbiakról.

A tanulmány időszaka: 2020 június – 2021 június.

Adatminta: Majdnem egymillió autótörténeti jelentés került elemzésre.

Bevont országok: Lengyelország, Románia, Magyarország, Cseh Köztársaság, Bulgária, Horvátország, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Oroszország, Belarusz, Franciaország, Litvánia, Ukrajna, Lettország, Olaszország, Németország.

Az 5 leggyakrabban sérült autók

 

Az alábbi táblázat azt az öt autómárkát mutatja be, melyek a carVertical jelentései szerint a legnagyobb valószínűséggel sérültek Európában. Figyelje meg a leggyakrabban sérült modelleket – minden autó karakterisztikája eltér, és más-más típusú vezetők körében népszerű.

sérült autók Európában

Ahogy a kutatás is mutatja, a Lexus az első helyet foglalja el. Ennek a márkának a példányai megbízhatók, de nagy teljesítményűek, ezért a sofőrök gyakran túlértékelik vezetési képességeiket, ami katasztrófával végződhet. Ugyanez vonatkozik a Jaguarra és a BMW-re is. Például a sportos BMW 3-as sorozat és a Jaguar XF kategóriájukban viszonylag olcsó autók, de egyesek számára túl agilisak.

A Subaru a második helyet foglalja el, bizonyítva, hogy még az összkerékhajtású rendszerek sem tudnak mindig megúszni a necces helyzeteket. Akik Subarut vásárolnak, általában a városon kívül barangolnak. Kifinomult összkerékhajtású (AWD) rendszereik szinte minden kihívást képesek kezelni, de amikor az erdei vagy országutakon hirtelen megjelenik a jég vagy a sár, még biztonságos sebesség mellett sem lehet mindig elég gyorsan megállni.

Végül itt van a Dacia – az egyik legolcsóbb autómárka a világon. Minimalista autókat gyártanak azok számára, akiknél prioritást élvez a költségvetés. A megfizethetőség miatt a Daciákat gyakran használják igáslóként, és a törődés hiánya miatt balesetek is előfordulhatnak.

Az 5 legritkábban sérült autómárka

 

Az alábbi táblázat azt az öt autómárkát mutatja be, amelyek a carVertical jelentései szerint a legritkábban károsodtak Európában. Feltűnő, hogy még itt is viszonylag magasak az arányok; nincsenek alacsonyabb arányt mutató autómárkák, mert ott is, ahol csak egy tettes van egy közúti balesetben, gyakran több jármű is érintett.

sérült autók Európában

Ezek az eredmények azt mutatják, hogy egy márka keresettsége és az autó jellemzői befolyásolják a balesetbe kerülés esélyét. Például a Fiat csak kompakt járműveket gyárt. A Citroen és a Peugeot márkák főleg 100-150 LE körüli motorokat kínálnak megfizethető áron. Ezek a jellemzők ritkán elégítik ki azok igényeit, akik szeretnének jobban gyorsulni és meghaladni a sebességkorlátozást.

A legmagasabb sérült autó arányt mutató 10 ország

 

A tanulmány során a carVertical elemezte a különböző európai országokból származó autótörténeti jelentéseket. Az alábbi táblázat eredményei kiemelik, hogy mely országokban a legmagasabb a sérülések aránya.

 

sérült autók Európában

Ez a sorrend valószínűleg a különböző járművezetői szokások és az ország gazdaságának eredménye. A magasabb GDP-vel rendelkező országokban élők többnyire újabb járműveket engedhetnek meg maguknak. Amikor Európa olyan részeiről van szó, ahol alacsonyabbak a bérek, akkor valószínűbb, hogy olcsóbb és néha sérült autókat importálnak külföldről.

A járművezetők szokásai és igényei szintén befolyásolják ezeket a statisztikákat. Az ezzel kapcsolatos korábbi kutatások azonban korlátozottak voltak. Ennek oka, hogy egyes piacokon nincsenek online adatok, vagyis a biztosítótársaságok nagyon kevés digitális információval rendelkeztek az autó sérülésével és az utasok jellemzőivel kapcsolatban.

Következtetés

Manapság az autóbalesetek egyre nagyobb problémát jelentenek. Sms-ezés, telefonálás, étkezés, ivás – a sofőrök egyre több tevékenységet végeznek, ami előbb vagy utóbb közlekedési balesetet eredményez. Sőt, az autók motorjai egyre erősebbé válnak, és az emberek vezetés közbeni figyelemmegosztási képessége határainak közelében van.

Az autó baleset utáni megfelelő rendbehozása gyakran drága, és nem mindenki engedheti meg magának. Helyre kell állítani a karosszéria eredeti merevségét, ki kell cserélni a légzsákokat stb. Sok sofőr olcsóbb, kevésbé biztonságos alternatívát talál. Ezért a mai utakon egyre több a nem biztonságos használt autó.

You may also read!

Az okos módosításaival a Peugeot 8%-kal növeli a hatótávot

Valamennyi autógyártó egyre inkább már csak az elektromos technológiát fejleszti és akár egyszerű módszerekkel is jelentősen tudják javítani a

Read More...

Az Egyesült Királyságban új törvény született az elektromos járműtöltők számának növelésére

Az Egyesült Királyság kormánya a héten bejelentette, hogy Angliában az újonnan készült otthonokban és minden új épületben a jövő

Read More...

A vadonatúj Kia Niro világpremierje a 2021-es Seoul Mobility Show-n

A Kia a mai napon, a 2021-es Seoul Mobility Show-n mutatta be először a vadonatúj Kia Nirót, amellyel a

Read More...