Az új 2-es Coupe továbbra is a sportosság és dinamizmus jelképe. És még mindig hátul hajt! A csúcsmotor hat hengeres és a futóművében több alkatrész a 4-esből származik. Tényleg követi a BMW 02-es által 55 évvel ezelőtt kijelölt csapás irányt. A bemutatója pedig 2021.07.08-án a nagy-britanniai Goodwood Festival of Speed-en lesz.
A kompakt négyüléses San Luis Potosí városában, a BMW Group mexikói gyárában készül majd. A sorozat BMW M GmbH közreműködésével kifejlesztett, nagyteljesítményű csúcsmodellje 2022 elején érkezik meg az utakra: az új BMW M240i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,1 – 8,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 185 – 200 gramm / km) a 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotor és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás kettősével fokozza a vezetési élményét. A gyártó ügyfelei emellett az új BMW 2-es Coupé motorházteteje alá egy négyhengeres benzinmotort és egy négyhengeres dízelmotort is választhatnak, amelyek egyaránt a hátsó tengelyre küldik teljesítményüket és forgatónyomatékukat.
A karosszéria és futómű könnyűszerkezetes intelligens építési vezérelveinek köszönhetően az elődhöz képest 12 százalékkal jobb a torziós merevség, ami az irányíthatóságban és agilitásban is megmutatkozik. A súly elosztás pedig 50:50.
Az új BMW 2-es Coupé 4 537 milliméteres hossza és 1 838 milliméteres szélessége a közvetlen elődmodellhez képest 105, illetve 64 milliméteres növekedést képvisel. Az újdonság eközben 28 milliméterrel alacsonyabb, 1 390 milliméter magas lett. Az erőteljes, atletikus kisugárzáshoz az új BMW 2-es Coupé 51 milliméterrel hosszabb, immár 2 741 milliméteres tengelytávolsága és széles nyomtávjai is nagymértékben hozzájárulnak. Utóbbiak az első tengelyen 54 millimétert (1 575 milliméterre), míg a hátsó tengelyen 31 millimétert (1 587 milliméterre) növekedtek (az új BMW M240i xDrive Coupé esetében 63, illetve 35 millimétert).
Háromdimenziós felületek, háromszög alakú formai megoldások és átlósan megrajzolt vonalak határozzák meg az új BMW 2-es Coupé frontrészét, miközben a modell menetdinamikai adottságait a motorháztető izmos „power dome” kialakítása és az erőteljesen kidolgozott kerékjárati ívek hangsúlyozzák. A vese alakú hűtőrács-párt vízszintesen nyújtották el a tervezők, a klasszikus lamellák helyén pedig függőlegesen elrendezett légterelő lapok kaptak helyet. Utóbbiakat a modell vezérlőelektronikája automatikusan kinyitja, amikor a motornak hűtőlevegőre van szüksége. Az első fényszórók alapból LED-esek.
Oldalról nézve a hosszú motorháztető, a rövid túlnyúlások és az erőteljesen kidolgozott hátsó kerékjárati ívekre épített, hátratolt utastér egysége határozza meg az autó formanyelvét. A kompakt sportoló egyedi stílusjegyei között említendő még a számos nagyméretű, fényes felület, a dinamikusan ereszkedő tetőív és a légterelő szárnnyá emelkedő csomagtérajtó is. Az újdonság sportosságát a felületek közötti éles vonalvezetés is hirdeti. A hátsó lámpák is LED technológiával készültek.
A műszerfal bmw-sen a vezető felé fordul, a sport ülések és bőrözött sportkormány az alapfelszereltség része. A belső hozza a BMW-től megszokott prémium színvonalat. Alap a szélvédő erős zajszigetelése és a három zónás klíma, a hangulatvilágítás és a Harmon Kardon hifi pedig az extra listán szerepel.
A csomagtér egész tisztességes, 390 liter, aminek nyílása 35 mm-rel lejjebb került. A hátsó ülések 40:20:40 arányban dönthetők, extra ként pedig vónohorog is rendelhető, mivel a 2-es Coupe akár 1600 kg-ot is vontathat. De hát hogy lehet lakókocsival driftelni?
Az opcionális extra felszereltség részeként megrendelhető BMW M sport futómű a rugók és a rugóút-szinkronizált lengéscsillapítók még gyorsabb rendszerreakcióját kínálja, változó áttételű sport kormányművel kiegészítve. Erre épül az új BMW M240i xDrive Coupé típus-specifikus futóműve is. Az új BMW 2-es Coupé csúcsmodelljéhez a BMW M sport fékrendszert és a BMW M hátsó differenciálművet is alapfelszereltségként kínálják. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű is megtalálható.
Az alap kerék méret 17”, de alá megy akár 19”-os alufelni is.
A BMW M240i xDrive Coupe 3.0 literes sorhatosa 374 lóerőt és 500 Nm nyomatékot ad le, ami 34 lóerős izmosodást jelent az elődhöz képest. Így a százas sprint megvan 4,3 másodperc alatt.
Ezen kívül van még 220i Coupe és 220d Coupe (a részletek lejjebb). Alap felszereltség a 8 fokozatú Steptronic automata váltó, extraként rendelhető ugyancsak 8 fokozatú sport steptronic váltó, amihez rajt program is tartozik. Úgy néz ki, sajnos kézi váltó nem elérhető.
A modellhez a gyártó alapfelszereltségként kínálja a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszert (Front Collision Warning), a sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszert (Speed Limit Info), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (Lane Departure Warning) és az automata fékező funkcióval dolgozó tempomatot (Cruise Control with brake function) is.
Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek között megtalálható a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Change Warning), a hátsó ütközést megelőző rendszerrel (Rear Collision Prevention) és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel (Rear Crossing Traffic Warning) dolgozó Driving Assistant csomag, a manuális sebességkorlátozás-asszisztenssel (manual Speed Limit Assist) és Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go function), a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a tolatási segédlet (Reversing Assistant), a tolatókamera (Reversing Assist Camera), a Surround View funkció és a Remote 3D View funkció is. Újdonságként érkezik meg az új BMW 2-es Coupé palettájára a BMW Head-Up kijelző – amely a vezetéshez kapcsolódó legfontosabb információkat a szélvédőre vetíti – és a BMW Drive Recorder.
Az új BMW 2-es Coupé piaci bevezetéskor elérhető modellváltozatai:
BMW 220i Coupé
Motor: soros négyhengeres benzinmotor
Hengerűrtartalom: 1 998 ccm
Maximális teljesítmény: 135 kW / 184 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcs forgatónyomaték: 300 Nm percenkénti 1 350 – 4 000 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: hátsókerék-meghajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,5 másodperc
Végsebesség: 236 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,3 – 6,8 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 144 – 155 gramm / km
Emissziós besorolás: Euro 6d
BMW M240i xDrive Coupé
Motor: soros hathengeres benzinmotor
Hengerűrtartalom: 2 998 ccm
Maximális teljesítmény: 275 kW / 374 lóerő percenkénti 5 500 – 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcs forgatónyomaték: 500 Nm percenkénti 1 900 – 5 000 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó
Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,3 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,1 – 8,8 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 185 – 200 gramm / km
Emissziós besorolás: Euro 6d
BMW 220d Coupé
Motor: soros négyhengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)
Hengerűrtartalom: 1 995 ccm
Maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál
Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 750 – 2 500 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Hajtás: hátsókerék-meghajtás
Gyorsulás 0-100 km/óra: 6,9 másodperc
Végsebesség: 237 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,7 – 5,1 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 122 – 132 gramm / km
Emissziós besorolás: Euro 6d
A németországi árak pedig:
220i Modell Advantage: 39.700 EUR
220i Modell M Sport: 44.250 EUR
220d Modell Advantage: 42.800 EUR
220d Modell M Sport: 47.350 EUR
M240i xDrive: 56.000 EUR
Ezek az Áfás árak.