Ami a rendőrségi autókat illeti, most sok egység irigyelheti a michigani rend őreit. Tartós, sokszor szélsőséges igénybevételek közben tesztelnek több típusú autót, itt nem szokványos hétköznapi felhasználásnak vannak kitéve a járművek. A rendőrségnél intenzívebb gyorsulást, fékezést kell kibírniuk, ezek mellett nagyon fontos a kocsi dinamikája, belső ergonómiája, üzemanyag hatékonysága és természetesen a végsebessége.
A beérkezett visszajelzéseket és információkat ezután éves jelentésbe foglalják össze, majd az értékelések után kiválasztják a felhasználási igényeiknek legjobban megfelelő járművet. Úgy tűnhet, hogy a michigani rendőrség most inkább hasonlít egy nagy autótesztelő cégre, de erről szó sincs, a szolgálati feladatok elvégzése után röviden értékelik a kocsikat.
A Ford a Mustang Mach-E-t küldte a tartós tesztelésre. A legfrissebb 2022-es modellévre tervezett autóját indította a rendőrségi próbára. A Ford nem sokat árult el az elektromos crossoverről, de kijelentette, hogy ezzel akarják megmutatni, hogy az elektromos autók megfelelő teljesítményt nyújtanak és képesek ellátni a folyamatos rendőri feladatokat.
Ennek az újabb típusnak a Mach-E GT az alapja, amely kétmotoros és összkerék meghajtású rendszerrel rendelkezik, 480 lóerőt és 860 Nm nyomaték szolgáltat a sofőrnek. A szabványos modell EPA becsült hatótávolsága 402 km és a 0-100 km/órás gyorsulás 3,8 másodperc alatt letudható, míg a GT Performance Edition 3,5 másodperc alatt éri el a százas tempót, cserébe kicsit kevesebb a hatótávolsága, mégpedig 378 km.
A Mach-E rendőrségi autó látványa sem hétköznapi, jól áll neki a feliratozás. A Ford szerint a bűnüldöző szervek elektromos autók iránti igénye világszerte növekszik. Ezért a vállalat elindította a kísérleti programját és a rendőrségi teszteléseket használja viszonyítási alapként. Tervei között szerepel, hogy jövőben kizárólag rendőrségi célra tervezett elektromos járműveket is készítsen.
Forrás: carscoops