Két közel széria elektromos eActros-t teszteltek át az Alpokon az olasz Dél-Tiroli teszt része ként. A teszt alatt a teherautók összesen 54.000 méter szintkülönbséget küzdöttek le. Az utazásuk legmagasabb pontja a 2.750 méter magas Kaunertal Gleccser volt. Azért, hogy megvizsgálják a teherautók teljesítményét és megbízhatóságát, a tesztmérnökök, a járműveket úgy terhelték meg, hogy össztömegük 27 tonna legyen.
A környék domborzatai kitűnőek arra, hogy az eActrosokat vizsgálják teljes terhelésen emelkedőkön és lejtőkön. Emellett a bázis Bolzano-ban volt, ahol extrém magas hőmérsékletben tudták tesztelni a teherautókat, hiszen ott időnként 40 fokos meleg van. Az autók akksiját kizárólag nyilvános töltőkön töltötték az egész úton Németországból Ausztrián át Olaszországig.
A teszt megmutatta, hogy a három tengelyes eActros jól teljesít extrém körülmények között is. Az Alpok domborzati viszonyai lehetővé tették a tesztelést végző mérnököknek, hogy az autók energiavisszanyerési képességeit maximálisan kihasználják, hiszen azt előrelátóan alkalmazva jelentősen meg lehet növelni a hatótávot. Az eActros sorozatgyártása 2021 októberében indul a Mercedes-Benz wörth-i gyárában.
A hajtáslánc része két villanymotor és egy két fokozatú váltó. A verziótól függően három vagy négy 105 kWh-s akkupack szolgáltatja az energiát. A 420 kWh-s akkucsomaggal a hatótáv 400 km fölötti.