Az Audi RS E-Tron GT jávorszarvas teszt: pipa

Nem pont erre számítottunk, jobban teljesített az Audi, mint a Porsche?

Amikor egy új modellt a jávorszarvas teszt elé állítanak sok minden kiderülhet a kocsiról. Megnézhetjük, hogy a felépítéséhez és a magasságához képest mennyire stabil és mennyire irányítható, a teszt általában megmutatja, hogy az adott autó mennyire jól korrigálja a járműkezelési hibákat. Az Audi RS E-Tron GT jónak mondható eredményt ért el a teszten, de érdekes módon nem egyformán teljesített a mechanikailag megegyező Porsche Taycan-nal.

A km77.com tesztcsapata már korábban kipróbálta a Taycan-t. Az elektromos sport kocsi jól teljesített, a legmagasabb belépési sebessége 78 km/h volt, a tesztpilóta kihangsúlyozta, hogy a jármű szélessége volt a meghatározó tényező ami korlátozta a képzeletbeli akadály elkerülése közben. Valójában a menetstabilizáló nem is igazán avatkozott be a manőverbe, pedig a legtöbb járműben igen erősen bedolgozik ilyenkor a biztonsági rendszer.

A csapat most kipróbálta az Audi E-Tron GT, új RS változatát. Az eredmény érdekesen alakult. Kiderült, hogy ez az autó inkább a kényelemre van hangolva. A Taycan sokkal keményebb, sportosabb pedig közös platformra épülnek. Az Audi RS legjobb kísérlete igaz, hogy „csak” 75 km/h volt, de a videóban bemutatott E-Tron inkább sportosan látványos autó, amíg a Porsche egy igazi sportautó.

Az Audi biztosan és biztonságosan viselkedett, a kényelem orientáltabb hangolással és nagyjából ugyanolyan szélességgel, mint a Porsche; meglepő módon, jobb eredményt ért el a teszten. A szlalompróbán látható igazán, hogy az E-Tron GT mennyivel testesebb a Taycan-hoz képest. A tesztpilóták a méretkülönbséget még mindig „mérsékelten” zavarónak minősítették, annak ellenére, hogy egyértelműen szembetűnő.

Mindkét e-autó esetében egyértelműen a méretük és súlyuk korlátozta a jobb eredmény elérésében. Ha a nagy riválist nézzük, a könnyebb és mozgékonyabb Tesla Model 3 mindkettőnél jobban teljesített.

Forrás: insideev

Verified by MonsterInsights