Jó ötlet használt, tíz éves Nissan Leaf-et venni?

Nem árt tisztában lenni, hogy a legtöbb esetben egy használt Nissan Leaf hatótávolsága már kevesebb, mint egy új komolyabb e-rolleré.

A nagyobb kapacitású akkumulátorok és az egyre növekvő töltőállomások száma segít eloszlatni a szorongást, amit eddig a megtehető távolság okozott. Ez a probléma eddig sokakat visszatartott új vagy használt elektromos autó vásárlásától.

A legtöbb modern, családi méretű elektromos jármű 320km-t vagy ennél többet tud elmenni egy töltéssel, ami általában már elegendőnek mondható. De akik rendszeresen utaznak nagy távolságokra vagy nem megoldott az autójának a töltése, továbbra is ódzkodik az e-autóktól.

A fejlesztések valóban sokat haladtak 2010 óta amikor bemutatták az első Nissan Leaf-et, mára már a kicsinek számító 24 kWh-s akkumulátorával. A Nissan mérföldkőnek számító elektromos autóját eredetileg 166 km hatótávolságra értékelték a régi, látszólagos NEDC protokoll alapján, amely nem igazán tükrözte a valóságot; az EPA, amely a tulajdonosok tapasztalatait veszi alapul már csak 117 kilométert számított, ami sokkal reálisabb volt.

Ez a 117 km-es hatótávolság elég gyengécskének tűnik a jelenleg kapható új Leaf 364 kilométeréhez képest, amelyet az opcionálisan rendelhető 62 kWh-s akkumulátorával biztosít. Az akkumulátor öregedése azonban azt jelenti, hogy egy évtizeddel azután, hogy elhagyták a bemutatótermet, sok Leaf tulaj állítja, hogy a megtehető hatótáv már inkább csak 110 km vagy kevesebb.

Az Auto Trader UK, angol magazin szerkesztősége nemrég vásárolt egy 2012-es Leaf-et, hogy megnézzék mire képes most egy ilyen e-autó. Eléggé elkeserítő szám jött ki; 80 km-nél többet alig tudtak elmenni és az enyhe tél még el sem kezdődött Nagy-Britanniában. A jóval hidegebb hazai tél beköszöntével ez a tartomány nálunk még tovább csökken. Egy ilyen állapotú akkuval működő Leaf-től már adott esetben jobb döntés lehet egy elektromos roller vagy robogó, amellyel egy teljes feltöltéssel távolabb juthatunk.

Jelenleg az egyik leghasználhatóbb roller a Xiaomi Mi Pro2, amely nagyjából itthon 160 ezer forint körül megvehető, és már 45 km megtételére alkalmas; ez biztosan elegendő a legtöbb városi felhasználó számára. A Ninebot Max G30 már rivalizál a Leaf-el, a maga 64 km-es hatótávolságával, ami egész jónak mondható.

 

Természetesen akik tíz évvel ezelőtt vásárolták a Leaf-et, tudták, hogy a kocsi korlátozott hatótávja soha nem lesz alkalmas hosszú utazásokhoz. És ez igaz most azokra is akik ilyen használt autó vásárlásán gondolkodnak napjainkban. Ha egyszerűen egy „olcsó” ingázó kocsit keres, amelynek működtetése szinte nem kerül semmibe, mentes az egyéb díjaktól és nem tervez napi 80 km-nél többet, a használt Leaf nagyszerű vétel lehet.

A Leaf minden bizonnyal biztonságosabb és kényelmesebb, mint rollerrel közlekedni, de a problémák adottak, például ugyanúgy nehéz parkolóhelyet találni a munkahely környékén (az e-roller könnyen az asztal alatt is elfér) és nem beszélve a dugóban eltöltött hosszú órákról.

Léteznek cégek, mint az EV Rides az amerikai Oregonból, amely használt, 24 kWh-s akkumulátort ajánl a 2011-12-es Leaf-hez 3000 dollárért, visszaállítva az eredeti tartományt, ami jó lehetőség az elektromos autó élettartamának meghosszabbítására. A cég lehetőséget kínál egy 40 kWh-s, 250 km-re képes akku beépítésre is, de nem vagyunk biztosak, hogy 9000 dollárt megér egy régi elektromos autóba befektetni.

Létezik egy másik alternatíva is, a csomagtartóba egy kiegészítő akkumulátort helyeznek el. A holland székhelyű Muxsan cég három szintű kiegészítő akkumulátort kínál a csomagtér padlójára szerelve. A kiegészítők 11 kWh-tól 33 kWh-ig terjednek, az árak 4990 euró és 11390 euró között mozognak. Ennek viszont az a problémája a magas ár mellett, hogy sok helyet foglal el az amúgy sem túl nagy csomagtartóból és plusz súlyt helyez az autó hátsó részre, ami érdekessé teheti az irányítást.

Aki elfogadja a használt Leaf korlátait, élvezheti az elektromos autózás örömeit és vesz egy 200 ezer forintos rollert a csomagtartóba ami végső megoldásként majd elviszi gyorsan az utolsó 20 kilométerre.

Forrás: carscoops

Verified by MonsterInsights