Milyen amikor a legnépszerűbb elektromos autók karamboloznak?

In elektromos autók

Nézze meg a Tesla Model Y és a Volkswagen ID.6 CROZZ töréstesztjét! Frontális ütközés, 50%-os eltolással, mindkét autó sebessége 64 km/h.

Az érdekes kérdésre a kínaiak megadták a választ. Érinti őket is a teszt mert mindkét elektromos autó kapható náluk is. A Tesla és a Volkswagen legújabb modelljeit összeküldeni egy nagyon fontos próba lehet, mivel mindkét autógyártó törekszik a legnagyobb biztonságra. Van egy kicsi igazságtalanság azért ebben tesztben mert az Y modellt az ID.4-el kellett volna összeengedni. De az életben sem lehet mindig válogatni. Nézzük meg, hogyan teljesít a Tesla a nehezebb ID.6-tal szemben (az ID.4 és az ID.6 ugyanarra MEB platformra épül csak az ID.6 valamivel hosszabb és nehezebb).

A két autó tökéletesen egyenes vonalban közeledik egymás felé. Az ütközés 50%-os eltolással és 64 km/h sebességgel történik, ami olyan mintha egy álló, deformálódó tárgynak csapódna 128 km/h sebességgel.

A képek elsőre nagyon rossznak tűntek, de hamar kiderült, hogy mindkét autó utastere jórészt ép maradt és nem volt tűz sem, ami manapság pozitívum az elektromos autóknál. Ami viszont némi aggodalomra ad okot, hogy sok olyan jel található a próbabábukon aminek nem kellene, ilyenek a ütközéskor kirobbanó légzsákok, az ülések, az ajtók vagy más beltéri elemek által okozott sérülések.

 

Az Y modell vezetőoldali ajtaja nem nyílt könnyen az ütközés után, míg az ID.6 esetében mind a négy ajtó nyitható maradt.

Összességében a roncsolódás hasonlónak tűnik mindkét autóban, nehéz azt állítani, hogy az egyik jármű jobban összetört mint a másik. (Sajnos nehezen derülnek ki pontos adatok mert a kínai nyelv ezt megnehezítette)

Talán egy kis előnye van az ID.6-nak az Y modellel szemben, amire korábban hivatkoztak, hogy a VW tömege több valamivel, ami minimálisan a ID.6 felé billentette a mérleget. Valójában mindkét autó nagyon jól sikerült és nagyon biztonságosnak tekintethető.

És a végére még egy pillantás a szétszedett autókra, amely az ID.6 többnyire érintetlen akkumulátorait amíg az Y modell meglehetősen gyűrött akkutartóját mutatja.

Forrás: insideevs

Ferrari a gyártás leállását

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

You may also read!

elektromosjármű-piac

Bizonytalan kilátások az elektromosjármű-piacon: a vásárlók fele egyelőre nem venne villanyautót

Az Európai Unió 2035-től tervezi betiltani az új, fosszilis üzemanyaggal hajtott járművek értékesítését, a vásárlók érdeklődése azonban az elektromos

Read More...
Zemplén Rally

Juhász Csaba: Kategóriagyőzelem a TippmixPRO Zemplén ralin!

Juhász Csabáék az év legkeményebb versenyén vannak túl. Sokáig a második helyért küzdöttek, de aztán más balszerencséje az ő

Read More...
Zemplén Rally

Kelemen Csaba bajnoki címet ünnepelhetett

TippmixPRO Zemplén Rally 2025 – Horváth Rallye ASE beszámoló A 2025-ös rally idény utolsó futama, a TippmixPRO Zemplén Rally embert

Read More...

Mobile Sliding Menu

×