A Honda bemutatja a Honda SENSING 360 névre keresztelt menetbiztonsági és vezetéstámogató csomagot, amely minden irányból védelmet biztosít

In bemutató
Honda SENSING 360

A Honda Motor Co., Ltd. bemutatja az új, Honda SENSING 360 névre keresztelt menetbiztonsági és vezetéstámogató rendszerét, ami a holtterek megfigyelésével, a balesetek elkerülésével és a vezetői hibák kiszűrésével minden irányból védelmet nyújt.

 

A korábbi rendszer jelentős továbbfejlesztésével létrehozott Honda SENSING 360 nemcsak az autó előtti és mögötti területet képes nagyobb tartományban monitorozni, hanem oldalirányba is „messzebbre lát” elődjénél. A Honda SENSING 360 várhatóan 2022-ben a kínai piacon forgalmazott Honda modellekben jelenik meg elsőként, majd 2030-ig a többi piacon is megtörténik bevezetése.

 

Miként a „Biztonságot mindenkinek!” jelmondat is tanúskodik róla, a Honda elsődleges célja, hogy a közúti közlekedés teljesen balesetmentessé váljon, ezért mélyreható kutatási és fejlesztési munkát végzett a hardverek és a szoftverek területén. A fejlett menetbiztonsági és vezetéstámogató eszközöket magában foglaló Honda SENSING1 csomagot 2014-ben vezette be és fokozatosan új funkciókkal bővítette a Honda, továbbá a márka minden főbb modelljébe bekerült szerte a világon ezzel vezetési támogatást nyújtva a Honda ügyfeleinek változatos forgalmi szituációkban.

 

A Honda SENSING 360 nevének megfelelően 360˚-ban észleli környezetét. A jelenleg is alkalmazott, egylencsés első kamerára épül, szenzorainak száma azonban öttel nőtt, így még hatékonyabb a működése. A rendkívül magas frekvenciájú, ún. milliméter-hullámos érzékelőket az autó elejére, illetve sarkaira helyezték, így az autó körüli teljes területet megfigyeli a rendszer, beleértve a vezető által nem belátható részeket, azaz a holttereket is.

 

Az érzékelési távolság növekedésével jelentősen mérséklődött az ütközések és gázolások kockázata, egyszersmind a vezetői hibákat is ügyesebben szűri ki a vezérlőelektronika. A Honda SENSING 360 kidolgozásakor a 3. szintű önvezető rendszer fejlesztésekor szerzett K+F-tapasztalatokat kamatoztatták a Honda szakemberei, arra törekedve, hogy 2050-ben már a Honda autók és motorkerékpárok képesek legyenek minden(!) halálos balesetet elkerülni. Mivel a Honda több járműkategóriában képviselteti magát, igen jelentős hatása van a mobilitásra, ezért is eltökélt, hogy vezető szerepet töltsön be a balesetmentes társadalom megvalósításában.

Honda SENSING 360

A Honda SENSING 360 főbb tulajdonságai

 

  • Továbbfejlesztett Ütközési Energia Mérsékelő Fékrendszer (CMBS)

Amennyiben jobbra vagy balra készül fordulni egy kereszteződésben, és a rendszer másik járművet vagy gyalogost érzékel, az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (CMBS) azonnal közbelép. A nagyobb biztonság a Honda SENSING 360 szélesebb körű érzékelési dimenzióknak köszönhető, ugyanis már nemcsak előre, hanem minden irányba figyel. Így a rendszer lehetővé teszi a vezető számára elkerülni az ütközést vagy minimalizálni a potenciális ütközés hatásait más járművel, illetve gyalogossal, akik egy időben, de eltérő irányból érkeznek a kereszteződésbe.

A Honda SENSING 360 főbb tulajdonságai  ●	Továbbfejlesztett Ütközési Energia Mérsékelő Fékrendszer (CMBS) Amennyiben jobbra vagy balra készül fordulni egy kereszteződésben, és a rendszer másik járművet vagy gyalogost érzékel, az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (CMBS) azonnal közbelép. A nagyobb biztonság a Honda SENSING 360 szélesebb körű érzékelési dimenzióknak köszönhető, ugyanis már nemcsak előre, hanem minden irányba figyel. Így a rendszer lehetővé teszi a vezető számára elkerülni az ütközést vagy minimalizálni a potenciális ütközés hatásait más járművel, illetve gyalogossal, akik egy időben, de eltérő irányból érkeznek a kereszteződésbe.A Honda SENSING 360 főbb tulajdonságai  ●	Továbbfejlesztett Ütközési Energia Mérsékelő Fékrendszer (CMBS) Amennyiben jobbra vagy balra készül fordulni egy kereszteződésben, és a rendszer másik járművet vagy gyalogost érzékel, az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (CMBS) azonnal közbelép. A nagyobb biztonság a Honda SENSING 360 szélesebb körű érzékelési dimenzióknak köszönhető, ugyanis már nemcsak előre, hanem minden irányba figyel. Így a rendszer lehetővé teszi a vezető számára elkerülni az ütközést vagy minimalizálni a potenciális ütközés hatásait más járművel, illetve gyalogossal, akik egy időben, de eltérő irányból érkeznek a kereszteződésbe.

  • Keresztirányú Forgalmat Figyelő Rendszer

Ha az autó lassan halad vagy – egy stoptáblát követően – behajt egy kereszteződésbe, a rendszer figyelmezteti az oldalról, illetve szemből érkező járművekre.

Honda SENSING 360

Amennyiben úgy ítéli meg, hogy keresztirányba haladó jármű miatt ütközés veszélye áll fenn, a rendszer vizuális és hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt és ütközés elkerülő manővert kezdeményez.

 

  • Ütközésveszély-mérsékelés Sávváltáskor

Sávváltáskor a rendszer ellenőrzi, hogy érkezik e hátulról másik közlekedő, ezzel segít elkerülni egy esetleges balesetet. Amennyiben úgy ítéli meg, hogy jármű bújik meg a holttérben és ütközés veszélye áll fenn, vizuális és hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, egyszersmind „besegít” a kormányzásba.

Honda SENSING 360

  • Sávtartó Automatika

Ha az Adaptív Sebességrögzítő (ACC), a Kis Sebességű Követőrendszer, valamint a Sávtartó Asszisztens (LKAS) aktív, majd a vezető bekapcsolja az irányjelzőt egy gyorsforgalmi úton, akkor amennyiben a sávváltáshoz szükséges kondíciók ideálisak a rendszer kormányzással segíti a sávváltást.

Honda SENSING 360

  • Kanyarsebesség-szabályozó asszisztens

Ha az Adaptív Sebességrögzítő aktív és az autó gyorsforgalmi úton kanyarodik, a rendszer automatikusan szabályozza a sebességet. Az első kamera segítségével felismeri, hogy ha kanyarhoz ér a jármű, és segít a vezetőnek minél gördülékenyebben és precízebben elfordulni az íven.

Honda SENSING 360

 

A leírás szerint sokat javítottak a vezetés segítő rendszeren. Az előző verziót volt alkalmam tesztelni, és szerintem egy kicsit ideges típus volt. Amire konkréten emlékszem, hogy előttem fékeztek, de én egy gyors sávváltással ki akartam kerülni és simán tovább haladni, még csak veszélyesnek sem ítéltem a helyzetet. Viszont a rendszer olyan satu féket nyomott, hogy csak na. Remélem, ezeket a helyzeteket az új Honda SENSING 360 már jobban fogja kezelni.

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights