Idén júliusban a Renault Group bejelentette, hogy a HYVIA céggel közösen készít könnyű haszongépjárművet hidrogén üzemanyagcellás technológiával és most be is mutatták az első prototípust. Az ígéretek szerint a Renault Master Van H2-TECH már 2022-ben kapható lesz, nulla szén-dioxid kibocsátással és 500 km-es hatótávval.
A prototípus a Renault Master furgonjára épül, de a dízelmotort kiveszik és a helyére egy hidrogén/elektromos hajtásláncot építenek. Ez egy 30 kW-os üzemanyagcellából, egy 33 kWh-s akkumulátorból, egy villanymotorból és négy darab 6 kg hidrogént tartalmazó tartályból áll. A képeken látható, hogy a hengeres tartályok a tetőre vannak szerelve ahol egy átlátszó burkolat alatt kaptak helyet. Az egyszerűség miatt a hidrogén utántöltő csap mellé helyezték az akkumulátor töltő csatlakozását.
A kisteherautó megőrizte a nagy méretű, 12 köbméteres rakteret. A HYVIA nem sokkal később piacra dobja a Master Chassis Cab H2-TECH változatot is, amely még nagyobb 19 köbméteres rakteret kínál, de korlátozottabb, 250 km-es hatótávval. A következő átalakítás a Master Citybus, amely 15 utast tud szállítani 300 km-es hatótávval.
A vállalat hidrogén töltőállomásokat is kínál eladásra vagy bérbeadásra. Mindössze 5 perces tankolási időt tesz lehetővé az új technológia, ami már nagyon közel van a gáz- vagy dízelüzemű járművekhez üzemanyag töltési idejéhez. Végül, de nem utolsósorban a HYVIA a zöld hidrogén előállítására és forgalmazására is fókuszál, amely mellett bővíteni kívánja a környezetbarát járművek számát is.
A HYVIA összes terméke Franciaországban készül, amire nagyon büszkék. Batilly-ben szerelik össze a járműveket, Cleonban gyártják a villanymotorokat, Flinsben az üzemanyagcellákat szerelik össze és a francia Faurecia cégtől származnak hidrogéntartályok.
A Renault szerint a hidrogéntechnológia különösen az LCV-k (könnyű haszongépjárművek) számára hasznos, mivel kiterjesztheti az autonómiát a nagy terhek szállítására az intenzív járműhasználat esetén. A HYVIA hidrogénüzemű haszongépjármű kínálatával a vállalkozások, a nagy üzemanyag fogyasztók, flották és a helyi közösségek igényeit kívánja kielégíteni.
Egyébként nem először készül hidrogéntechnológiájú módosítás a Renault Master alapjaira, mivel két évvel ezelőtt a francia autógyár hasonló változatot jelentett be a Michelin leányvállalatával, a Symbio-val együttműködve.
Forrás: carscoops