A HYVIA Renault Master Van H2-TECH a hidrogén üzemanyagcellás kisteherautó 500 kilométeres hatótávval

In bemutató

Idén júliusban a Renault Group bejelentette, hogy a HYVIA céggel közösen készít könnyű haszongépjárművet hidrogén üzemanyagcellás technológiával és most be is mutatták az első prototípust. Az ígéretek szerint a Renault Master Van H2-TECH már 2022-ben kapható lesz, nulla szén-dioxid kibocsátással és 500 km-es hatótávval.

A prototípus a Renault Master furgonjára épül, de a dízelmotort kiveszik és a helyére egy hidrogén/elektromos hajtásláncot építenek. Ez egy 30 kW-os üzemanyagcellából, egy 33 kWh-s akkumulátorból, egy villanymotorból és négy darab 6 kg hidrogént tartalmazó tartályból áll. A képeken látható, hogy a hengeres tartályok a tetőre vannak szerelve ahol egy átlátszó burkolat alatt kaptak helyet. Az egyszerűség miatt a hidrogén utántöltő csap mellé helyezték az akkumulátor töltő csatlakozását.

A kisteherautó megőrizte a nagy méretű, 12 köbméteres rakteret. A HYVIA nem sokkal később piacra dobja a Master Chassis Cab H2-TECH változatot is, amely még nagyobb 19 köbméteres rakteret kínál, de korlátozottabb, 250 km-es hatótávval. A következő átalakítás a Master Citybus, amely 15 utast tud szállítani 300 km-es hatótávval.

A vállalat hidrogén töltőállomásokat is kínál eladásra vagy bérbeadásra. Mindössze 5 perces tankolási időt tesz lehetővé az új technológia, ami már nagyon közel van a gáz- vagy dízelüzemű járművekhez üzemanyag töltési idejéhez. Végül, de nem utolsósorban a HYVIA a zöld hidrogén előállítására és forgalmazására is fókuszál, amely mellett bővíteni kívánja a környezetbarát járművek számát is.

A HYVIA összes terméke Franciaországban készül, amire nagyon büszkék. Batilly-ben szerelik össze a járműveket, Cleonban gyártják a villanymotorokat, Flinsben az üzemanyagcellákat szerelik össze és a francia Faurecia cégtől származnak hidrogéntartályok.

A Renault szerint a hidrogéntechnológia különösen az LCV-k (könnyű haszongépjárművek) számára hasznos, mivel kiterjesztheti az autonómiát a nagy terhek szállítására az intenzív járműhasználat esetén. A HYVIA hidrogénüzemű haszongépjármű kínálatával a vállalkozások, a nagy üzemanyag fogyasztók, flották és a helyi közösségek igényeit kívánja kielégíteni.

Egyébként nem először készül hidrogéntechnológiájú módosítás a Renault Master alapjaira, mivel két évvel ezelőtt a francia autógyár hasonló változatot jelentett be a Michelin leányvállalatával, a Symbio-val együttműködve.

Forrás: carscoops

You may also read!

Az okos módosításaival a Peugeot 8%-kal növeli a hatótávot

Valamennyi autógyártó egyre inkább már csak az elektromos technológiát fejleszti és akár egyszerű módszerekkel is jelentősen tudják javítani a

Read More...

Az Egyesült Királyságban új törvény született az elektromos járműtöltők számának növelésére

Az Egyesült Királyság kormánya a héten bejelentette, hogy Angliában az újonnan készült otthonokban és minden új épületben a jövő

Read More...

A vadonatúj Kia Niro világpremierje a 2021-es Seoul Mobility Show-n

A Kia a mai napon, a 2021-es Seoul Mobility Show-n mutatta be először a vadonatúj Kia Nirót, amellyel a

Read More...