A HYVIA Renault Master Van H2-TECH a hidrogén üzemanyagcellás kisteherautó 500 kilométeres hatótávval

In bemutató

Idén júliusban a Renault Group bejelentette, hogy a HYVIA céggel közösen készít könnyű haszongépjárművet hidrogén üzemanyagcellás technológiával és most be is mutatták az első prototípust. Az ígéretek szerint a Renault Master Van H2-TECH már 2022-ben kapható lesz, nulla szén-dioxid kibocsátással és 500 km-es hatótávval.

A prototípus a Renault Master furgonjára épül, de a dízelmotort kiveszik és a helyére egy hidrogén/elektromos hajtásláncot építenek. Ez egy 30 kW-os üzemanyagcellából, egy 33 kWh-s akkumulátorból, egy villanymotorból és négy darab 6 kg hidrogént tartalmazó tartályból áll. A képeken látható, hogy a hengeres tartályok a tetőre vannak szerelve ahol egy átlátszó burkolat alatt kaptak helyet. Az egyszerűség miatt a hidrogén utántöltő csap mellé helyezték az akkumulátor töltő csatlakozását.

A kisteherautó megőrizte a nagy méretű, 12 köbméteres rakteret. A HYVIA nem sokkal később piacra dobja a Master Chassis Cab H2-TECH változatot is, amely még nagyobb 19 köbméteres rakteret kínál, de korlátozottabb, 250 km-es hatótávval. A következő átalakítás a Master Citybus, amely 15 utast tud szállítani 300 km-es hatótávval.

A vállalat hidrogén töltőállomásokat is kínál eladásra vagy bérbeadásra. Mindössze 5 perces tankolási időt tesz lehetővé az új technológia, ami már nagyon közel van a gáz- vagy dízelüzemű járművekhez üzemanyag töltési idejéhez. Végül, de nem utolsósorban a HYVIA a zöld hidrogén előállítására és forgalmazására is fókuszál, amely mellett bővíteni kívánja a környezetbarát járművek számát is.

A HYVIA összes terméke Franciaországban készül, amire nagyon büszkék. Batilly-ben szerelik össze a járműveket, Cleonban gyártják a villanymotorokat, Flinsben az üzemanyagcellákat szerelik össze és a francia Faurecia cégtől származnak hidrogéntartályok.

A Renault szerint a hidrogéntechnológia különösen az LCV-k (könnyű haszongépjárművek) számára hasznos, mivel kiterjesztheti az autonómiát a nagy terhek szállítására az intenzív járműhasználat esetén. A HYVIA hidrogénüzemű haszongépjármű kínálatával a vállalkozások, a nagy üzemanyag fogyasztók, flották és a helyi közösségek igényeit kívánja kielégíteni.

Egyébként nem először készül hidrogéntechnológiájú módosítás a Renault Master alapjaira, mivel két évvel ezelőtt a francia autógyár hasonló változatot jelentett be a Michelin leányvállalatával, a Symbio-val együttműködve.

Forrás: carscoops

You may also read!

Peugeot E-3008

A Peugeot nagy hatótávolságú elektromos modelljei a való életben is bizonyítják kiválóságukat – Peugeot E-3008 és E-5008

A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan felkapták a fejüket. Teljesen elektromos

Read More...
Dakar-rali

A toyotás Jazid al-Radzsi sikerével zárult a 2025-ös Dakar-rali

Szaúd-Arábiában a helyi pilóta az Overdrive csapat Hilux GR DKR Evójával győzött, a második helyen a gyári Toyotával versenyző,

Read More...
frissített Honda HR-V

És íme a frissített Honda HR-V

A Honda céltudatosan frissítette a HR-V e:HEV kínálatát minden felszereltségi szinten, beleértve a külső és a belső formatervet, a

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights