A legtöbb káros anyag kibocsátást szabályozó rendelet az úton közlekedő járműveket célozza, azaz a hétköznapi autók villamosítására összpontosít. Azonban Gavin Newsom kaliforniai kormányzó aggodalmát fejezte ki egy meglehetősen gyanútlan szén-dioxid kibocsátó miatt. A kormányzó most írt alá egy új jogszabály tervezetet, amely a kisebb, benzin üzemű eszközök betiltására irányul. A tilalom kiterjed minden benzines fűnyíróra, generátorra és egyéb kertrendező berendezés használatára is, amelyek nagyban hozzájárulnak a CO2-kibocsátáshoz.
Egy korábbi Newsom kormányzó által 2020-ban aláírt végrehajtási rendelet eredményeként, 2035-ig betiltja a belső égésű motorral hajtott járművek értékesítését. Az érvényben lévő szerződés betartásáért 2024-től a California Air Resources Boardot (CARB) a felelős.
Az új törvényjavaslat kifejezetten az összes, kültéren használt motor (SORE) betiltását célozza, főként a katasztrófaelhárításban használt berendezéseket, a generátorokat, a kereskedelemben kapható fűnyírókat és kertápoló berendezéseket. A The Drive magazin szerint, a CARB csoport a SORE kategóriát eddig olyan belsőégésű motorokként határozta meg, amelyek legalább 25 LE-t teljesítenek. Az új rendelkezés azonban azt jelenti, hogy a betiltásra váró berendezések listája messze túlmutat a SORE termékeken, így beleszámít például valamennyi kisipari berendezés, fakitermeléshez használt eszköz, golfkocsi, sövénynyíró stb.
A CARB által végzett felmérés szerint Kaliforniában jelenleg 16,7 millió kismotort használó eszköz található, ami valóban eltörpül az állam 13,7 millió személygépkocsija mellett. A kis motorok száma azonban óriási hatással van a káros anyag szint növekedésére. A CARB szerint például egy lombfúvó egy órán át tartó használata megfelel egy 2017-es Toyota Camry ezer mérföldes közlekedésének. Ne felejtsük el, hogy ezek a gépek semmilyen katalizátorral nem rendelkeznek, magas fordulaton üzemelnek és sok esetben kétüteműek.
A tilalom egyértelműen utat nyit a zöldebb jövő felé, de ez jelentős hatással lesz a kisvállalkozásokra, amelyek ezek a termékek előállításából és értékesítéséből élnek. Marc Berman, a jogszabály készítője beismerte, hogy az akkumulátoros berendezésekre való átállás érinteni fog néhány vállalkozást, ugyanakkor hozzátette, hogy Kalifornia állam 30 millió dollárt ígér a támogatásukra.
Amerikában egy benzines fűnyíró ára 7000-11 000 dollár között mozog, míg egy elektromos ennek kétszeresébe kerül. Ennek több oka is van, például több munkaerőt igényel az akkumulátorok készítése és szállítása. A vállalkozásoknak emellett korszerűsíteniük kell a műhelyeket, hogy megfeleljenek a napi töltési szükségleteknek. Felmerül azonban egy fontos dilemma, ez pedig a vészhelyzeti generátorok kérdése, amelyek még mindig a legjobb megoldás biztosítják a tartalék energiaellátásra. A választás lehetősége azonban a mi kezünkben van, vagy megértjük és átállunk az elektromos eszközökre vagy elszenvedjük az egyre növekvő káros anyag okozta globális problémák következményeit sőt még asszisztálunk is hozzá.
Forrás: https://www.carscoops.com/2021/10/california-is-banning-all-small-engines-by-2024/