Kia EV6 és a jávorszarvas teszt

In elektromos autók

Az EV-k között az egyik legjobb eredményt érte el a Kia. A jávorszarvas teszten szinte megegyező képességeket tudott felmutatni mint a Porsche Taycan.

Most a 2021-es Kia EV6 GT-Line került a km77.com tesztcsapatának kezei közé, kíváncsiak vagyunk milyen maximális sebességet tudtak kihozni a 77,4 kWh-s akkumulátorral szerelt, hátsókerék hajtású gyári Continental (ContiPremiumContact 6 225/45 R20 H XL) abroncsokkal szerelt villanyautóból.

Az eredmény meglepően jó. A pilóta szerint a Kia EV6-ban érzékeny a kormányzás, de stabil a felfüggesztés és kontrollált a karosszéria dőlése. Az gyártó által választott gumiabroncsok tapadását rendkívülinek minősítették.

Eleinte regeneratív fékezéssel próbálták az autót, de a tesztpilóta nehezen tudta a sebességet tartani, miközben már kerülte az akadályt.

Ha a regeneratív fékezést a négy állás közül a harmadikra, majdnem a legerősebbre állították, a sebességek a következőképpen alakultak:

belépő rész: 78 km/h,
áthaladási rész: 66 km/h,
kilépő rész: 42 km/h.

Miután a tesztsofőr több kört is ment a kocsival, sikerült kiismernie a visszatápláló fékezést és egyre jobb eredményeket ért el, de az elején ez kissé nehézkesnek bizonyult. Időt kell hagyni az embernek, még ha profi tesztpilóta is, hogy kiismerje az autó viselkedését, mert ez nagyon fontos szerepet játszik a biztonságos közlekedés kialakításában.

Általánosságban sokan azt gondolják, hogy az erősebbre állított regeneratív fékezés csak egyszerűen kényelmes és gazdaságos, mivel így kevesebbet használjuk a féket. Kevesebben tudják, hogy környezetbarát is mert kevesebb fékpor jut a levegőbe, de mindezek mellet érezhetően javítja a biztonságot. Elsősorban a fékésedelmi időt csökkenti jelentősen, azzal hogy az autó azonnal lassítani kezd, amikor a vezető még csak leveszi a lábát a gázpedálról és lenyomná a fékpedált.

A videó második részben láthatjuk, hogy a Kia EV6 simán és elég gyorsan halad szlalomozás közben, gond nélkül 72 km/h tempóval halad a bóják között.

Íme néhány km77.com által végzett jávorszarvas teszt eredménye referenciaként. Csak a sikeresen végrehajtott feladatok kezdeti sebességei:

  • 2019 Tesla Model 3 LR AWD – 83 km/h
  • 2021 Tesla Model Y – 83 km/h
  • 2018 BMW i3s – 79 km/h
  • 2021 Kia EV6 – 78 km/h (48 mph)
  • 2020 Porsche Taycan Turbo S – 78 km/h
  • 2021 Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo – 78 km/h 
  • 2019 Audi e-tron – 77 km/h
  • 2021 Dacia Spring – 77 km/h 
  • 2020 MINI Cooper SE – 77 km/h 
  • 2019 Ford Kuga PHEV – 68 km/h 
  • 2019 Kia Soul EV – 68 km/h (42 mph)
  • 2021 Skoda Enyaq iV – 67 km/h

Forrás: https://insideevs.com/news/552534/kia-ev6-moose-slalom-test/

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights