Mi a terve a régi autógyártóknak az elektromos autózással?

In elektromos autók, Téma

A legtöbb márkának már kész tervei vannak az elektromos járművek jövőjével kapcsolatban, de az amerikai autógyártóknak azonban egyáltalán nem sürgős a tervek megvalósítása.

A cikket az EVANNEX (Tesla kiegészítőket gyártó és forgalmazó amerikai cég) 2021. december 5-én tette közzé, Charles Morris a cikk írója elkeseredésének adott hangot.

A Teslát rengeteg kritika éri a határidők elmulasztása és az ígérgetések miatt. Ami viszont számomra nagyon érdekes, vagy csak elfelejtik az emberek, hogy a többi nagy autógyártó is mindig ugyanezt teszi, legalábbis ami az elektromos járművekkel kapcsolatos munkájukat illeti. A médiában folyamatos a felhajtás a Tesla körül, aki végre komolyan veszi az elektromos autózást, de mégis a Tesla piaci részesedésével foglalkoznak most már szinte minden nap.

A GM méltán kapott nagy sajtófigyelmet, amikor bejelentette akkumulátorfejlesztési és autógyártási terveit. De hol tart most a cég az elektromos járművek értékesítésével? 2017 októberében a GM bejelentette, hogy „2023-ig legalább 20 új elektromos autót ad ki”. Nemrég újabb híreket hallottunk, hogy „A GM egy teljesen elektromos jövő felé tart és 2025-ig 30 új teljesen elektromos jármű mellett vállal kötelezettséget.”

Nézzük a tényeket! Jelenleg hány elektromos autót kínál a GM (két évvel az első bejelentett határidő előtt)? Nos, most egyet sem, mivel a Bolt gyártása is átmenetileg szünetel. Az autógyártó várhatóan hamarosan egy új elektromos autóval fog megjelenni – a GMC Hummerrel, ami a valaha készített legkevésbé hatékony elektromos jármű lesz és még két vagy három elektromos autó készül majd. A GM egyetlen plug-in modellt sem hozott el a legutóbbi Los Angeles-i Autószalonra.

Ez nem éppen jó eredmény a cégtől, amelyről Biden elnök nemrég azt mondta, hogy „az egész autóipart felvillanyozza”.

Nézzük meg hogyan zajlik az elektromos járművek forradalma Dearborn-ban! A Fordnak van egy erős új elektromos autója az utakon a Mustang Mach-E és néhány rövidnek tűnő kasszasikere az F-150 Lightning pickup és az E-Transit haszongépjármű. A Ford legalább növeli az akkumulátorgyártó és újrahasznosító létesítményeit, talán itt elkezdődik valami.

A vállalat 2023-ra már évi 600 000 járműre növelte a tervezett ev-k gyártási kapacitását. Ez szépnek hangzik, két év alatt tízszeresére növelné a Ford elektromos járművek gyártását, ami még egy kizárólag e-autókat gyártó cég számára is nagy vállalás. Az Electrek vezető szerkesztője, Fred Lambert megjegyezte, hogy ez a Tesla jelenlegi kapacitásának 60%-a, de ami biztos, hogy a Tesla valószínűleg nem ezen a szinten fog állni két év múlva.

Mi a helyzet a Volkswagen csoporttal? Ez a leginkább számító európai autógyártó az USA-ban, és jelenleg az egyetlen, amely valós veszélyt jelent a Tesla elektromos járművek piaci részesedésére. A Financial Times, az IHS és az EV-Volumes.com szerint „a hat nagy autócsoportra vonatkozó előrejelzései 2024-ig azt mutatják, hogy a Volkswagen az egyetlen nagy múltú autógyártó, amely megelőzi a Teslat az elektromos járművek gyártásában. Addig a többi gyártó várhatóan gyorsan növeli az eladott elektromos járművek számát, de egyik sem fog közel kerülni a Teslához.”

A Financial Times azt jósolja, hogy a Volkswagen-csoport 450 000 elektromos autót fog eladni 2021-ben – sokkal többet, mint amennyit a detroiti gyártók összesen és még a Tesla-tól is elhódít néhány vevőt.

Az FT megjegyzi, hogy a Volkswagen-nél Herbert Diess az egyetlen és a jelenleg is hivatalban lévő vezérigazgató, aki komolyan veszi a Teslát. Az előrejelzések szerint a Volkswagen-csoport 2024 elejére felzárkózik a Tesla eladásaihoz. Természetesen ehhez az kell, hogy Diess pro-EV elképzelése érvényesüljön, ami nem garantált. Diess komoly kihívásokkal néz szembe a vállalaton és a szakszervezeteken belül, miután néhány sajtóírás megszellőztette, hogy munkahelyek szűnnek meg ha a cég túl lassan halad a villamosítással. Majd egy vitatott döntés után meghívták Elon Muskot, hogy tartson előadást a VW vezetőinek.

Az elmúlt évtizedben a híres márkák nagy szavakat használtak a villamosítási terveikről, és olyan kifejezésekkel dobálóztak, mint az „elkötelezettség”, „all-in” és a „piacvezető szerep”. Szavaik eddig csak puszta reklámnak bizonyultak.

A Tesla minden bizonnyal befűtött a fosszilis autógyártóknak, de az az érzésünk, hogy kevésbé aggasztja őket a Tesla termelése, amely globálisan tényleg nem sok, mint a Tesla tőzsdei értékelése, ami viszont valóban nagyon sok.

A Jalopnik magazin a közelmúltban meglehetősen lényegre törően fejezte ki véleményét erről a kettősségről, mondván, hogy „az elektromos autók építése manapság csak egy kis eleme egy sikeres EV-cég működésének. Sokkal fontosabb, hogy az emberekkel elhitessék, hogy hamarosan még több elektromos autó fog készülni.”

Forrás: https://insideevs.com/features/552550/legacy-automakes-ev-plans-efforts/

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights