A Peugeot 2030-ig teljesen leállítja az ICE autók gyártását Európában

In elektromos autók

Linda Jackson vezérigazgató megerősítette, hogy a Peugeot mindent megtesz az elektromos autózásra történő átállásért, ezért Európában 2030-tól csak elektromos járműveket fog gyártani és értékesíteni.

A Stellantis konszernhez tartozó francia autógyártó 2030 után már nem hoz forgalomba ICE motorral szerelt autókat az öreg kontinensen, de megtart néhány modellt más térségek számára – mondta Jackson.

„Ahogy haladunk tovább az új STLA Small, Medium, Large platformok felé elérjük, hogy 2030-tól Európában minden modellünk elektromos legyen” – nyilatkozta Jackson az Automotive News Europe-nak. „De továbbra is gondoskodnunk kell, hogy fenntartsuk a belső égésű motorral készült modelleket a nemzetközi vásárlók számára.”

Az EU javaslata, hogy 2035-ig minden Európában eladott új autó nulla károsanyag-kibocsátású legyen, a Peugeot legutóbbi bejelentése azt jelenti, hogy öt évvel korábban teljesíti a javaslatot.

Korántsem ez az egyetlen márka, amely 2030-ig átáll az elektromos járművek gyártására. A Mini, a Volvo, a Jaguar és néhány vállalat már bejelentette, hogy ugyanabban az évben vagy hamarabb teljesen elektromosak lesznek, sőt a Stellantis csoporton belül is több márka megelőzi a Peugeot-t. A DS már 2026-tól, az Alfa Romeo 2027-ig, az Opel/Vauxhall pedig 2028-ig leállítja az ICE hajtású modellek gyártását.

A dolgok azonban bonyolultabbak néhány a Stellantis csoporthoz tartozó márka esetében, ilyen például a Fiat és a Citroen, amelyek nagy számban értékesítenek kisebb városi modelleket, ezek alacsony ára nem igazán kompatibilis a drága elektromos hajtásláncokkal és akkumulátorokkal. A Stellantis csoport vezetősége azt tervezi, hogy 2030-ig a hozzájuk tartozó modellek európai eladásainak 70 százaléka, az Egyesült Államokban pedig 40 százaléka kizárólag elektromos vagy hibrid jármű legyen.

A Stellantis további terve, hogy a következő néhány évben négy elektromos autó kompatibilis platformmal egészíti ki a modell palettáját, ezek a platformok elég rugalmasak maradnak, hogy a hagyományos ICE hajtásláncokat is alkalmazzák azokban az országokban, amelyek egyelőre le vannak maradva az elektromos autók tömeges elterjedéséhez vezető úton.

Forrás: https://www.carscoops.com/2021/12/peugeot-going-ev-only-in-europe-by-2030/

You may also read!

Peugeot E-3008

A Peugeot nagy hatótávolságú elektromos modelljei a való életben is bizonyítják kiválóságukat – Peugeot E-3008 és E-5008

A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan felkapták a fejüket. Teljesen elektromos

Read More...
Dakar-rali

A toyotás Jazid al-Radzsi sikerével zárult a 2025-ös Dakar-rali

Szaúd-Arábiában a helyi pilóta az Overdrive csapat Hilux GR DKR Evójával győzött, a második helyen a gyári Toyotával versenyző,

Read More...
frissített Honda HR-V

És íme a frissített Honda HR-V

A Honda céltudatosan frissítette a HR-V e:HEV kínálatát minden felszereltségi szinten, beleértve a külső és a belső formatervet, a

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights