Renault 4 Van. Ilyen lesz a francia elektromos furgon?

A cikkben látható illusztrációkat Jean Francois Hubert/SB-Medien készítette az előzetesek és a korábbi információk alapján. Nem a Renault számára tervezte és nem is dolgozik a francia autógyártónak.

A Renault villamosítási terve már folyamatban van. A bejelentéseknek megfelelően már csak elektromos autókat mutatnak be. Hamarosan megjelenik a Mégane E-Tech, majd csatlakozik a Renault 5 szupermini és a 4ever SUV. A kiszivárgott információk szerint készítenek majd egy kis áruszállítót is, amelyet a Renault 4 Fourgonette (1965-1992) retró őrülete ihletett. A furgont már említette a Renault, ezért a Carscoops szerkesztősége úgy döntött, hogy jobban belemerül a témába és elkészíti a vázlatokat az eddig elérhető összes információ alapján.

A kisebb, teljesen elektromos modell kiegészíti majd a Renault haszongépjármű kínálatát a jövőre piacra kerülő Kangoo E-TECH mellett. Várhatóan mindkét modell a CMF-BEV platformot és sok közös alkatrészt használ. Az autó elején alig lesz eltérés, hűtőrácsot a retro hatás miatt kap, a mai elvárásoknak megfelelő LED lámpákkal és a Renault új emblémájával kiegészítve. Az elektromos platform sík padlója ideális a belső elrendezéshez, maximálisan kihasználva az ülések mögötti helyet.

A modern kishaszonjárműveket áramvonalasra tervezik, de az új Renault 4 Van a közel 60 éves modell vonalait követi. A kidudorodó tető megnövelte a rakteret, azonban ez nagyobb légellenállást eredményezett, ami növelte az üzemanyag fogyasztást. Most úgy tűnik, hogy a Renault tervezői megint nem a hatékonyságot tartják a legfontosabbnak, inkább a stílust és a praktikumot helyezik előtérbe, mivel az e-autót városi használatra tervezik ahol a légellenállás nem annyira befolyásolja a megtehető távot.

A korai Fourgonette 4-es nem szokványos hátsó ajtókat kapott, a főajtó oldalra és egy kis része pedig felfelé nyílott. Nem tudni, hogy ezt a funkciót örökli e az új modell, de biztosabb, hogy a Renault inkább egy oldalra nyíló ajtót választ, amely mostanában a legelterjedtebb megoldás a kisteherautókban. Valószínű, hogy az R4-es kisteherautó megtartja az emelt hasmagasságot és műanyag burkolatokat is kap, amelyek majd tökéletesen illeszkednek a haszonjármű fekete lökhárítóihoz. Ezek a külső elemek fontosak egy igazi kis mindenes autó számára, ezzel céltudatos megjelenést kölcsönözve az autónak.

A padló alatti akkumulátorcsomag nikkel-, mangán- és kobalt (NMW) technológiát tartalmaz, így az elektromos járművek előállítási költsége közelebb kerül a hagyományos benzines járművekhez. Az akkumulátorokat Franciaországban gyártják majd a Renault-csoport legújabb partnereivel közösen. Az új villany áruszállító hatótávja akár 400 km is lehet.

Az R4 nevet viselő stílusos furgon a pletykák szerint 2025-ben megjelenhet az utakon. Addigra a Renault kínálata már 10 új elektromos modellel bővül azzal a céllal, hogy 2030-ra a teljes Renault-csoportban elérje a 90 százalékos elektromos értékesítési mixet Európában.

Forrás: https://www.carscoops.com/2021/12/renault-4-van-all-we-know-about-the-retro-flavored-electric-lcv/

Verified by MonsterInsights