1992. január 19. A január 31-ig tartó wiesbadeni sajtóbemutatón a német és a nemzetközi média képviselői megismerkedtek a Jetta utódaként megjelenő új VW Vento limuzin minden előnyével. A Vento 4,38 méter hosszú, kb 1,40 méter magas és 1,70 méter széles. Csak négyajtós kivitelben kapható, a korábbi kétajtós változat ötletét az igények hiánya miatt elvetették.
A VW új névvel szeretett volna nagyobb lendületet adni az autónak. De minden autós érdeklődő számára egyértelmű volt, hogy ez egy Golf III hátizsákkal. A helyzet ugyanaz maradt, mint a Jettánál, ami nem más mint az autó magas és hatalmas feneke, 550 és 1053 liter közötti poggyásztérrel. A VW „mindent megtett”, hogy ne egy lépcsőshátú Golfként emlegessék, ezért téglalap alakú fényszórókat tervezett az autó elejére, így legalább elsőre felismerhető, hogy egy kicsit mégis csak más.
Változás nem történt a hajtásokban sem. Négy benzinmotorral 75 LE és 174 LE közötti teljesítménnyel és két dízelmotorral 64 LE és 75 LE teljesítménnyel majd a későbbi 90 lóerős TDI-vel aratott sikereket. A reklámok szerint a Vento gyorsabb, mint a szél és lágy, mint egy szellő.
A vitathatatlan csúcs a Golfból már ismerős hathengeres VR6-os motorral szerelt modell, amellyel a Vento 225 km/órás végsebességet ért el. A turbódízel méltán vált híressé a fogyasztásáról, állandó 90 km/h sebesség mellett beérte 4,9 liter gázolajjal 100 kilométerenként.
Az elődeihez és utódaihoz hasonlóan a Vento az eladások tekintetében nem robbantotta fel a piacot. Németország keleti felében a kezdetekben eladási csúcsot tudott felmutatni a VW, de megjelent 1996-ban a Skoda Octavia és visszaestek az eladások. A Vento érdekes módon az USA-ban sikeres autó volt, de ott megtartotta a Jetta nevet. A helyzet nem sokat változott az utód Bora esetében sem, ami egy Golf IV, amely szintén hátizsákot cipel.
Nemzetközi viszonylatban a VW Vento viszonylag sok példányban készült, 1998-ra körülbelül kétmillió limuzin gördül le a futószalagról. 2010-ben a VW újraaktiválta a Vento nevet és 4 ajtós Poloként jelent meg, de csak az indiai piac számára készült.
Az elsők közötti Vento úton van az OT rendszám felé. De senkinek sem kell félnie, hogy ellepi a klasszikusautók piacát. Csak a viszonylag ritka VR6-os verzió találta meg a rajongóit. Tágasságuk ellenére a lágyan ringatózó Vento nem volt igazán szép autó, de megbízhatóságuk miatt később nagy számban vándoroltak keleti exportra majd onnan a hulladékprésekbe. Ráadásul az akkori gyártási technológiának köszönhetően ismert a rozsdásodási hajlama. Ezek ellenére szeretnénk még sok VW Ventot látni az utakon.
Forrás: https://de.motor1.com/news/566923/vw-vento-1992-youngtimer-historie/