Mely országokban a legnagyobb egy visszatekert órájú autó vásárlásának kockázata?

In Téma
visszatekert órájú autó

Az autótulajdonosok általában 3-5 évente cserélik le autójukat. Ez azt jelenti, tízévente legalább kétszer átesnek az autóvásárlás folyamatán, mely során fennáll a veszélye annak, hogy csalás áldozatául esnek.

 

Nemrég a carVertical autótörténeti platform megpróbálta kideríteni, hogyan változik a futásteljesítmény-csalás mértéke az egyes országokban. A cég 2021-től csaknem 900 ezer autótörténet-ellenőrzésen alapuló kutatást végzett, melynek eredménye azt mutatja, hogy a kilométerszámláló visszatekerése egy elterjedt visszaélési mód. Néhány további felfedezés azonban még inkább meglepő lehet!

 

https://www.carvertical.com/hu/blog/kutatas-mely-orszagokban-a-legmagasabb-a-hamis-futasteljesitmenyu-autok-aranya

A kilométerszámláló visszatekerése a leggyakrabban Közép- és Kelet-Európában fordul elő

 

Az adatok alapján úgy tűnik, hogy Lettországban az óra visszatekerés. Ebben az országban a carVertical rendszerrel ellenőrzött járművek több mint 24 százalékának megváltoztatták a kilométerállását.

Ez a szemet gyönyörködtető szám arra utal, hogy minden negyedik lett használtautó-vásárló olyan autót kap, amelyet csalók manipuláltak.

 

A futásteljesítmény-csalások legnagyobb arányának második helyén Románia áll. Romániában minden ötödik használt autó, vagyis a carVerticalon ellenőrzött autók közel 20 százaléka ilyen problémákat mutatott.

 

A többi balti államban sem túl fényes a helyzet, Észtország a harmadik, Litvánia pedig a negyedik legtöbb óratekerést produkáló ország. Oroszországban és Ukrajnában is az átlagosnál magasabb a kilométeróra-csalások aránya.

 

Ezzel szemben egyes közép- és dél-európai országokban sokkal jobbnak tűnik a helyzet, de még a tisztább piacokon is sok a visszatekert órájú autó. Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban és Szerbiában minden tizedik, a carVertical-on ellenőrzött használt autóval ilyen csalás történt. Az arány Lengyelországban és Magyarországon elérte a 12, illetve a 14 százalékot.

Járulékos kár az európai gazdaság számára

Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője megjegyzi, hogy az átláthatósági problémák Európában évente több milliárd euróba kerülnek. Ha olcsón vásárolnak, az emberek azt hiszik, hogy jó vételt csináltak, de a valóságban, ha az autónak ködös az előélete, sokkal több pénz elmehet javításokra.

 

„A kelet-európai piacok használt autóinak fő forrásai Németország, Franciaország, Belgium, Hollandia és Olaszország. A határokon átnyúló autó adásvételek a legkockázatosabbak, mert ezek során gyakran manipulálják a futásteljesítményt. A kilométeróra visszatekerése egy úgynevezett láthatatlan bűncselekmény. Egyes tudományos kutatások szerint csak Európában évente több mint 9 milliárd eurós gazdasági kárt okoz” – magyarázza Buzelis.

 

A probléma az, hogy a hatóságok nem tudják hatékonyan nyomon követni azokat a bűnözõket, akik visszatekerték egy autó kilométeróráját, és ott van még az ilyen bűncselekmények büntetését leíró jogszabályok megkérdőjelezhetősége. Míg egyes nyugat-európai országok arról híresek, hogy nagy pénzbírságot vagy akár börtönbüntetést is kiszabnak ezeknek a csalóknak, addig a gyengébb piacokon, melyeken magasabb az autók átlagos életkora, általában nincs elég erőforrás az ilyen problémák kezelésére.

A hamis futásteljesítményt mutató autókat sokkal nehezebb eladni

2021 kihívásokkal teli év volt az autóipar számára a jelenleg is zajló félvezető-válság miatt. Senki nem akart megválni lízingelt autójától, mert nem volt olyan jármű, amire lecserélhetné. A használtautó-vásárlók továbbra is küszködnek, mivel a piacon érezhető hiány van hibátlan autókból.

 

A carVertical szerint 2022 ugyanezeket a problémákat tartogatja számunkra. Buzelis felhívja a figyelmet arra, hogy használt autó vásárlásakor mennyire fontos az előélet ellenőrzése. „Igaz, hogy az ellátási láncok elmúlt néhány évben tapasztalt akadozása mellett nagyon kevés hibátlan jármű készült. Ez azonban nem jó ok arra, hogy csak úgy nekivágjunk. Az előélet ellenőrzése kiszűrheti a piacon előforduló gyakori csalásokat, amelyek közül a futásteljesítmény hamisítása a leggyakoribb.”

 

A visszatekert kilométerórával rendelkező járművek nem csak a becsapás és a költségesebb karbantartás miatt trükkösek, hanem nagyon nehéz is lesz eladni ezeket eredeti áron vagy akár olcsóbban. Az autóipari szakértő szerint a vevők gyakran akár 25 százalékkal is túlfizetnek a hibás kilométerállású autókért a valós értékükhöz képest, és ahogy a piac átláthatósága növekszik, egy ilyen autó eladása egyre nehezebb lesz.

You may also read!

Morris Nomad

Morris Nomad

A Morris Nomad egy olyan autó, amelyet a Leyland Australia gyártott az ausztrál piacra 1969 és 1972 között. Ez

Read More...
elektromos Toyota pickup

Beszállhat az elektromos pickupok versenyébe a Toyota

Belső források szerint elképzelhető, hogy nagyméretű elektromos platós haszonjármű fejlesztését tervezi a Toyota. A jelek egyelőre csak áttételesek, de

Read More...
elektromos autó javítás

Ahol újjászületnek az elektromos autók

A Duna Autó Zrt. megnyitotta az ország első és egyetlen Renault-Dacia Battery Repair Workshop (BRW) műhelyét, amely egyedülálló lehetőséget

Read More...
Verified by MonsterInsights