A nyugati autógyártók már megint le vannak maradva, még nem alkalmazzák van nem tudják alkalmazni az akkumulátorcsere technológiát. Kína ismét előrébb tart, több helyi vállalat mindent megtesz az akkumulátorcsere megvalósításáért. A technológia úttörője a Nio és nemrég a Geely is beszállt a fejlesztésekbe. Bejelentették, hogy 2025-ig Kínában 5000 akkumulátorcsere állomást kíván létrehozni.
Az akkumulátorcsere állomások többségét a Geely fogyasztó orientált elektromos járműveihez tervezik, a vállalat nem feledkezett meg az építőiparról és a logisztikai szolgáltatásokban használt nagy járművekről sem, nemrég egy óriási csereállomást hozott létre a betonkeverő teherautók számára.
Van néhány lényeges különbség a mixerkocsik és a személyautók akkumulátorcsere állomása között. Például a Geely-nél felemelik az autót és eltávolítják az akkumulátort a padlóból. A Geely által gyártott teherautók akkumulátora közvetlenül a fülke mögé van elhelyezve így könnyen eltávolítható, amint a teherautó beáll az állomásra. A működtetés pontos kidolgozást igényel, tekintettel hogy az akkumulátor 3,2 tonna és 280 kWh kapacitással rendelkezik.
A szolgáltatást igénybe vevő kamionosoknak egyszerű, hagyományos kerékvezetőkre kell behajtaniuk így biztosítva a teherautó megfelelő beállását az állomásra. Ezután a mobiltelefonjukon bemutatnak egy QR-kódot és megkezdődik a művelet. Mindössze 5 percet vesz igénybe a régi akkumulátor eltávolítása és egy új behelyezése.
Egyetlen, napelemmel működtettet állomás egyszerre 8 akkumulátort tárol és amint kivették a járműből, mindössze 1 óra alatt 100 százalékra feltöltődik. Egy állomás folyamatosan akár 50 teherautót is képes használatban tartani.
Forrás: https://www.carscoops.com/2022/03/geely-now-has-a-battery-swap-station-for-cement-trucks/