A nyár elhozza a hibrid Nissan Juke-ot

In bemutató
hibrid Nissan Juke

A nyár folyamán érkezik a hibrid Nissan Juke. A még mindig vagány külsejű Juke ezzel kicsit gazdaságosabb és kicsit sportosabb lesz. Az új fejlesztésű 1.6-os szívó benzines motor direkt a hibrid hajtáslánchoz készült, 94 lóerős és 148 Nm a nyomatéka. Ehhez társul a villanymotor, ami a Nissan fejlesztése és ami 36 kW-os és 205 Nm a nyomatéka. Emellett a Renault biztosította a 15 kW-os nagyfeszültségű indítót/generátort, az invertert és az 1,2 kWh vízhűtéses akkumulátort, valamint a rendkívül innovatív sebességváltót.

hibrid Nissan Juke

A végeredmény egy olyan hajtáslánc, amely kb. 25%-kal nagyobb teljesítményt biztosít, mint a jelenlegi benzinmotor; városi használatnál akár 40%-kal, egyéb utakkal kombinálva pedig akár 20%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

 

A váltó

A súrlódás csökkentése érdekében a benzinmotorhoz kapcsolódó négy, a villanymotorhoz kapcsolódó kettő fokozat váltásához körmös tengelykapcsolót használnak a hagyományos szinkrongyűrűk helyett. Ezenkívül a súrlódás csökkentése érdekében ez a sebességváltó nem alkalmaz tengelykapcsolót. Minden jármű indítása 100% elektromos módban történik. A két elektromos motort felváltva használják a fokozatok szinkronizálására, ami egyenletes és finom gyorsulást biztosít.

A sebességváltót egy fejlett algoritmus vezérli, amely kezeli a váltási pontokat, az akkumulátor energia-visszatöltését, valamint a fejlett soros-párhuzamos architektúrát. A hajtáslánc zökkenőmentesen, vezetői beavatkozás nélkül tud navigálni a különböző hibridizációs típusok között (soros, párhuzamos, soros-párhuzamos) a gyorsulási és teljesítményigényeknek megfelelően. Ennek eredményeként a vezető nyugodtan élvezheti az egyenletes gyorsulást, valamint a hatékony, alacsony károsanyag-kibocsátást – ezzel mindenki csak nyer.

hibrid Nissan Juke

A Juke minden induláskor elektromos módban működik és képes akár 55 km/h-ig is elektromosan haladni.  Ha pedig az EV mód kapcsolót használjuk – mondjuk lakott területen – akkor addig használja az elektromos módot, amíg van szufla az akksiban. Természetesen lassításkor az elektromotor generátorként működik.

A JUKE Hibrid egy hajtásmód-választóval is rendelkezik, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy az Eco, Normal vagy Sport módot válassza. A vezetési mód nemcsak a kormányerőt, a klímaberendezés működését és a gázpedál reakcióját változtatja meg, hanem az új hibrid hajtáslánc esetében a regeneratív fékezési viselkedést és az akkumulátor töltöttségi állapotát is befolyásolja. Sport üzemmódban például a fékezés alatti regeneráció magas szintre van állítva, hogy maximalizálja az elektromos teljesítményt a hatékony gyorsulás érdekében. És ami egy klassz hír, hogy elérhető az ePedal, amit a Leaf-ből is ismerhetünk, vagyis az egy pedálos vezetési mód. (Szinte nem kell a fékre lépnünk, elég elvenni a gázt a lassításhoz.)

hibrid Nissan Juke

A külsőn nem sok változik. Kicsit markánsabb a hűtőrács, lett Hybrid felirat az első ajtókon és a csomagtérajtón, továbbá felkerült egy fekete fényes hűtőmaszk borítás a motorháztető alá. Ezáltal a JUKE is bekerül a többi elektromos Nissan modell közé, amelyek ugyanilyen dizájnnal fejezi ki azt, hogy az adott modell elektromosítva van.

hibrid Nissan Juke

A légáramlás javítása érdekében a lökhárító alatti karosszériát is módosították, így egy kifejezetten hibridekre tervezett hűtőrács redőny került be, amely lehetővé teszi a légáramlás automatikus hűtési igény szerinti beállítását, amennyire csak lehetséges, csökkentve a légellenállást.

A hátsó légterelőt átalakították, hogy még tovább csökkentse az autó mögött képződő örvényeket. Az első kerekek előtt pedig a gumiabroncsok légterelőit formálták át és helyezték át, hogy megtisztítsák a légáramlást, míg a hátsó tengely olyan borítást kapott, amely egyenletesebbé teszi a légáramlást az autó alatt.

hibrid Nissan Juke

A vadonatúj, kéttónusú, 17 colos könnyűfém felnik a JUKE hibriddel egy időben kerülnek bemutatásra (a benzinmotoros változatokhoz is) hasonlóan a Nissan Ariya-hoz gyártott kéttónusú, 19 colos aero keréktárcsák a vizuális hatás és a hatékonyság érdekében.

 

Belső frissítések

Az utastérben a jobb oldali számlap a sebességet, a bal oldali pedig a teljesítménymérőt mutatja. Amikor a mutató a „Charge” (töltés) ​​területén mozog, akkor zajlik az energia-regenerálás, amikor az „ECO”-n, akkor elektromos meghajtás lép életbe, illetve ha a „Power”-en (teljesítményen) van, akkor a belső égésű motor és az elektromos motor együttesen működik. A bal oldali számlap alsó részén található egy mérőeszköz, amely az akkumulátor töltöttségi állapotát mutatja.

Az energiaáramlás vizuális ábrázolása a két számlap közötti 7”-os képernyőn jelenik meg. Egyszerű és érthető animáción keresztül mutatja meg az összes különböző lehetőséget. Ez segíti a vezetőt, hogy minél jobban megértse a rendszer működését.

Az e-Pedal gombja a középkonzolon, az elektromos rögzítőfék gombja mögött található, míg a tisztán elektromos EV mód aktiválására szolgáló gomb a két központi szellőzőnyílás között található. Ha az e-Pedal és az EV mód aktív, vizuális emlékeztetők jelennek meg a központi kijelző alján.

A csomagtartó 354 literes, 68 literrel kisebb a benzines változathoz képest az 1,2 kWh-s akkumulátorcsomag csomagolásának köszönhetően. Lehajtott hátsó ülésekkel a csomagtartó 1237 literrel továbbra is a legjobb a kategóriájában, míg a hátsó lábtér változatlanul 553 mm maradt.

Az új JUKE Hibrid ezen a nyáron történő bemutatása a Nissan elektromos kínálatának újabb kulcsfontosságú állomása lesz. Egy elektromos termékoffenzíva kellős közepén vagyunk, amely egyenlő hangsúlyt fektet az gazdaságosságra, a környezettudatosságra és a vezetési élményre is egyben. Mint minden elektromosított termékünk, a JUKE hibrid is újraírja a szabályokat a szegmensében, köszönhetően a merész innovációnak, amely nagyobb teljesítményt és nagyobb hatékonyságot biztosít” – mondta Arnaud Charpentier, a Nissan AMIEO régió termékstratégiáért és árképzésért felelős alelnöke.

 

MŰSZAKI ADATOK*

    1,6 literes motor és e-motor
Teljesítmény LE (kW) 94 LE (69 kW) + 49 LE (36 kW)
Kombinált fogyasztás* l/100 km 5.2
Kombinált károsanyag-kibocsátás* g/km 118

You may also read!

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...
gumi elektromos autóra

Új Vredestein négy évszakos gumi kifejezetten elektromos autókra

Az Apollo Tyres a mai napon bemutatja a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten akkumulátoros elektromos és

Read More...